SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Happiness gaat nog steeds voor de smaak van Quick

Zondag 2 April 2017


Happiness gaat nog steeds voor de smaak van Quick
Assets :
'Share The Magic Box'
Credits :
Client : Quick
Contacts : Dirk Lammens, Kim Pepermans, Dominique De Vogelaere
Agency : Happiness Brussels
CD : Geoffrey Hantson
CD : Philippe Fass
Creation : Catherine Hermans
Creation : Laurie Lacourt
Group Account Director : Pascal Kemajou
Account Manager : Nathalie Duchatelet, Gitta De Vos, Camille Martin-Schmets
Graphic Design : Frederik Draulans, Emilie Wauthelet, Alexandra Carosielli, Kassandra Donia
Copy Fr : Catherine Quadens, Yves Donceel
Illustrator : Burnt Toast
Producer : Sophie Gunsbourg, Pascal Delfosse
Editor : Cédric Larcin

Het minste wat je kunt zeggen is dat Happiness niet stilgezeten heeft sinds het bureau het communicatiebudget van Quick won in mei vorig jaar. De ene actie volgde op de andere: zo vindt iedereen vast iets naar zijn smaak!

In mei 2016 kondigde Happiness na een competitie onder leiding van PitchPoint de winst van het communicatiebudget van Quick Belux aan. Tot dan toe was de lokale communicatie van de fastfood reus het werk van het Parijse bureau Jésus et Gabriel… “Nadat het merk gedurende tien jaar in Frans beheer was geweest, keerde het merk Quick terug naar zijn geboorteland en kon het opnieuw zijn eigen lokale communicatie ontwikkelen”, zegt Pascal Kemajou, Head of Account & Managing Partner bij Happiness Brussels. “Quick moest in de eerste plaats zijn basis herzien en tijdens de pitch bepaalden we meer bepaald de inhoud van de smaak die het merk succesvol heeft gemaakt, maar zonder hem echt te onderscheiden van de concurrentie. We hebben een tiental baselines rond dat thema samengebracht, maar geen enkele daarvan definieerde echt waar die smaak precies voor stond. Zo hebben we ingezien dat het niet zozeer de smaak is die de kracht van Quick uitmaakt, maar wel het feit dat het merk de Amerikaanse hamburger wist aan te passen aan de smaak van de Belgen. ’t Is dit Belgische karakter dat het hele verschil maakt en een merkterritorium afbakent dat onlosmakelijk met Quick verbonden is sinds zijn begindagen.”
 
In het verlengde maakte het gelukkige bureau vorig jaar in september een virale en tv-spot waarin alweer een eigenaardige Belgische gewoonte aan bod kwam, meer bepaald de traditie om buitenlandse specialiteiten in een Belgisch jasje te steken. Deze terugkeer op de Belgische en Luxemburgse mediascène werd al snel aangevuld met een reeks ‘tactische’ campagnes om burgerrecepten naargelang regionale of tijdelijke smaken aan te kondigen, alsook activeringen in een stevig tempo: de ‘Mega Giant voor 1 euro’ in november, het ‘Mega Giant Contest’ in december, de ‘Personality Test’ in februari, ‘#complimentendag op 1 maart en vandaag dus ‘Share the Magic Box’.
 
CD Philippe Fass vertelt: “Iedereen kent de Magic Box, het iconische menu van Quick. Kinderen zijn er dol op, want er zit altijd een verrassing in. Voor Pasen heeft Quick in samenwerking met Happiness en het Leger des Heils een andere verrassing. Kinderen krijgen niet alleen een cadeautje, ze kunnen er ook eentje geven. Daartoe moeten ze gewoon een stuk speelgoed dat ze van thuis hebben meegebracht in de doos stoppen en in samenwerking met het Leger des Heils zorgt Quick ervoor dat het bij een arm kind terechtkomt.”
 
De actie loopt van 3 tot 16 april in alle Quick-restaurants van België en wordt herhaald tijdens de sinterklaasperiode. Ze wordt ondersteund op de sociale netwerken van de adverteerder, alsook op de verkooppunten, met onder andere een video.
 
“In België krijgen heel wat kinderen niet vaak geschenken, gewoon omdat hun ouders met moeite betaalbaar speelgoed vinden”, besluit Kim Pepermans, Brand Manager bij Burger Brands Belgium. “Onze Magic Box geniet een sterke naambekendheid bij gezinnen. Er zit altijd een leuk geschenkje voor de kinderen in. Die kunnen zelfs iets weggeven en aldus ontdekken wat voor plezier dat verschaft.” 

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier