SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Publicis en zijn eindeloze strip voor Orange

Zondag 26 Maart 2017


Publicis en zijn eindeloze strip voor Orange
Assets :
spot Tv
Credits :
Client : Orange
Contacts : Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons, Oriane Saloum
Agency : Publicis Brussels
CD : Tom Berth
CD : Geert De Rocker
Creation : Rom&John
Creation : François Massinon
Creation : Massimo De Pascale
Account Director : Filip Van Der Haegen
Account Manager : Amandine Clio
Strategy : Annemie Goegebuer, Berten Peremans
TV Producer : Marc Van Buggenhout
Film Production Company : Ristretto Films
Director : Benny Vandendriessche

Publicis Brussels maakte een Orange-spot voor de lancering van het nieuwe Dauphin ZEN-abonnement. Goed nieuws voor alle jongeren die regelmatig hun forfait overschrijden. En ook onze kijkers, wel, die kunnen hun ogen de kost geven!

Cristina Zanchi, Chief Consumer Officer bij Orange: “Met ZEN krijgt de klant meer waarde voor z'n geld en houdt hij zijn budget onder controle. Jongvolwassenen willen vaak een nieuwe smartphone en genoeg mobiele data om op elk moment en overal verbonden te blijven, maar hun budget is vaak beperkt. Voor amper 15 euro met een Orange Kolibrie ZEN Smartphone-abonnement bijvoorbeeld kunnen ze genieten van geweldige deals op onze smartphones en krijgen ze 1 GB mobiele data, terwijl ze zelf hun budget voor hun uitgaven bepalen.”
 
Onderzoek van Orange toont dat ouders meer geneigd zijn om een abonnement voor hun tieners te nemen, enerzijds uit gemakzucht (geen herlaadbeurten) en anderzijds omdat hun kinderen zo een mooie smartphone krijgen met de mobiele data die ze willen. Met ZEN behouden ouders de volledige controle over de uitgaven van hun kinderen en leren die laatsten op hun beurt hun budget beheren. Gezinnen hoeven zich geen zorgen meer te maken, want met ZEN zijn ze altijd met elkaar verbonden zelfs als hun volume is opgebruikt, dankzij de onbeperkte sms'en en Orange Circle, waarmee ze onbeperkt kunnen bellen naar nummers op dezelfde factuur.
 
“Voor de lancering van dit abonnement hebben we een spot gemaakt die ook met de grenzen flirt”, luidt het bij Publicis. De spot van 30’’ toont een pasgetrouwde man die op een stevige song staat te dansen. In het vuur van zijn enthousiasme en aangemoedigd door het publiek begint hij daarop aan een wellustige striptease die zou moeten eindigen met een ‘full monty’. Tot grote opluchting van de schoonouders stopt de geïmproviseerde show net voor de jongeman zich gaat bezondigen aan openbare zedenschennis. Net zoals het Dauphin ZEN van Orange ervoor zorgt dat niemand zijn limiet overschrijdt.
 
De bijna integrale strip (helaas zonder einde) komt optimaal tot zijn recht op het witte doek. Dat is perfect gerechtvaardigd gezien de kwaliteit van de creatie, maar vooral van de productie en de regie. Die zijn respectievelijk het werk van Ristretto en Benny Vandendriessche. En dan is er natuurlijk ook de casting, met acteurs die de film als medium eer aan doen. De spot wordt ook uitgezonden op YouTube en de sociale netwerken. 

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier