SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Het nieuwe merkverhaal van Smeg gezien door Gutzandglory

Zondag 19 Maart 2017


Het nieuwe merkverhaal van Smeg gezien door Gutzandglory
Assets :
website print print print print print print print print print
Credits :
Client : SMEG
Contacts : Gert Fluyt, Vanessa Bohné, Tim Van den Elzen
Agency : GutzandGlory
Account Team : Barbara Van Huis, Justine Wittoek
Digital Director : Dennis Snijders
Digital Project Manager : Eva Schockaert
Creation : Paul Christiaens
CD : Kris Lenaers
Creation : Marleen Galle
Creation : Tom De Vliegher
Creation : Kris Lenaers
Creation : Robin Dhondt
Creation : Steven de Vreese
Design : Lim Sijmons, Marlies Verschueren
Photographer : Verne
Retouching : Verne
Illustrations : De Kwekerij, Eltipo, Storms
Digital Production : Mundo Digitalis

Gutzandglory maakte een imagocampagne voor Smeg. Die lanceert een nieuwe baseline en verruimt de gebruikelijke perceptie van het Italiaanse merk.

Bij de naam Smeg denkt iedereen meteen aan de schitterende design koelkasten in alle kleuren van de regenboog. De prijs van het succes! Toch is Smeg veel meer dan een veelkleurig succesverhaal. Wolfgang Florizoone, Managing Director van Gutzandglory dat het budget eind 2016 won na een strategische en creatieve competitie, legt uit: “Het Italiaanse merk Smeg dat iedereen vooral kent van zijn iconische FAB’ 50-koelkast, omvat nochtans veel meer dan dat. Het merk biedt een ruim gamma toestellen en draagt met elk van zijn producten bij tot de esthetische uitstraling van je huis.”
 
Dat geldt meer bepaald voor de keuken, ondertussen uitgegroeid tot de centrale plaats in elk huis, waar we graag allemaal samenkomen, met het hele gezin of met vrienden. Ze kan dus maar beter mooi en vooral gezellig zijn. Met dat inzicht maakte Gutzandglory het verschil tijdens de pitch: “Naast design biedt Smeg negen inspirerende ‘It’s so me’ stijlen, die een antwoord bieden op de keuken- en designwensen van elk type consument, ongeacht leeftijd, smaak of budget. Op basis daarvan hebben we een hele nieuwe merkstrategie uitgewerkt, samengevat in de baseline ‘It's so me’.”
 
Die wordt uitgedragen via evenveel ‘duo’ visuals die telkens een ‘persoonlijkheid’ en het bijpassende Smeg-design toont. Die worden verspreid via alle mogelijke kanalen. Het creatieve concept werd vertaald in een imagocampagne met Direct Mail, POS (leaflets, displays en wobblers ), affichage en online (e-mailing, display ads en sociale netwerken). Om te beginnen werd het nieuwe merkverhaal gepresenteerd op Batibouw, waar de bezoekers de verschillende ‘It’s so me’ stijlen konden ontdekken in aparte ruimten op de stand.
 
Tegelijk loopt een digitale activering, met een ‘kitchen art’ wedstrijd die aangepast is aan het distributienetwerk. Ter ondersteuning is ook een B2B-luik voorzien met incentives; consumenten kunnen ook terecht op het platform itssome.be, waar ze kans maken op unieke zeefdrukken met citaten die verband houden met de keuken.

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier