SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

20something weerstaat niet aan de lokroep van American Tourister

Zondag 12 Maart 2017


20something weerstaat niet aan de lokroep van American Tourister
Assets :
spot Tv 'When life calls, be ready!' key visual key visual
Credits :
Executive Producer : Bert Brulez
Producer : Cho-Jung Kuo
Post-Producer : Hervé Closset
Editor : Patrice Gautot
Sound : Christophe Loerke
DOP : Wim Vanswijgenhoven
Music : Simon Schoovaerts
Contacts : Edouard Wattel, Jessy Browaeys, Jonathan Dory, Rene Kranewitz
Client : American Tourister
Agency : 20Something
Account Team : Alizée Perdaens, Shiqi Ji
Strategic Planners : David Burny, Jérôme Lefebvre, Robbe Vandendooren
Creation : Benoit Vancauwenberghe
CD : Quentin Watelet
Creation : Alexandre Grevesse
Creation : Louis Roba
Creation : Elise Léonard
Graphic Designer : Jordan Rubens
Art Buyer : Marc Van Den Bossche
Film Production Company : Lovo
Director : Helvetica

20something maakte een Europese campagne voor American Tourister, het submerk van Samsonite voor jongeren. Een mooie erkenning voor het bureau dat zich sinds zijn oprichting in 2009 profileert als het ‘Generation Y’ bureau bij uitstek.

Quentin Watelet, CD van 20something: “Enkele maanden geleden nam American Tourister in zijn zoektocht naar een bureau voor zijn Europese campagne rond de lancering van zijn nieuwe koffercollectie, contact met ons op. Ze hadden ons werk voor Desperados opgemerkt en onze expertise inzake Generation Y was hen opgevallen. Natuurlijk zijn we ingegaan op hun vraag en hebben we hun het bureau, de positionering en de werkwijze voorgesteld.”
 
Dat bevestigde de eerste indruk van de adverteerder en overtuigde hem volledig om 20something op te nemen in de competitie. “Het was geen overbodige briefing”, vervolgt de CD. “Alles moest heel snel gaan, tussen de uiteindelijke beslissing en de levering van het materiaal. American Tourister liet drie of vier bureaus het tegen elkaar opnemen en, na de eerste ronde stonden we in de finale tegen TBWA.”
 
“American Tourister hoeft op geen enkel punt onder te doen voor haar prestigieuze zusje. Het merk is trouwens even groot in Azië en boekt een ongeziene groei in Europa sinds drie jaar, dankzij een duidelijke, heldere positionering voor de millennials. Het favoriete speelterrein van 20something…”, preciseert Edouard Wattel, Directeur Digital & E-Commerce van de groep Samsonite.
 
20something won met een op het eerste gezicht eenvoudig concept. “Tot de verplichte elementen behoorde de baseline ‘When life calls, be ready!’. Daarvan zijn we vertrokken.” Het script ging als volgt: een meisje krijgt een oproep op haar smartphone van een vriendin die op vakantie is en haar uitnodigt om ook te komen. Waarop de jongedame besluit haar koffer te pakken en samen met twee vrienden op het vliegtuig te stappen. “Het verhaal is bewust simpel gehouden”, vervolgt Quentin Watelet. “Het is zelfs het vertrekpunt van ons concept, waarmee we veel meer de nadruk wilden leggen op de belofte: ‘Ik krijg een bericht, ik kan vertrekken en ik ben weg’. Dat vertalen de creatieven in een spot waarin het hele verhaal omgekeerd verteld wordt. “In beeld zie je eerst de hoofdpersonages op hun bestemming, waarna heel hun traject gevolgd wordt tot aan de boodschap die de beslissing om te vertrekken in gang gezet heeft. Dat wordt allemaal samengevat in de baseline van de productie.” Edouard Wattel vervolgt: “Dit bijzondere mechanisme heeft meerdere voordelen: het trekt de aandacht van een steeds moeilijker te verleiden doelgroep, wekt nieuwsgierigheid om de draad van het verhaal te volgen en maakt het mogelijk het merk en zijn product toe te kennen.”
 
Die is van Lovo dat na competitie nauw samenwerkt met 20something. De spot zal te zien zijn op tv en in de bioscoop, al naargelang het land. Er is ook een key visual voorzien, net zoals printversies en banners. 

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier