SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB zalig voor Studio Brussel

Zondag 29 Januari 2017


DDB zalig voor Studio Brussel
Assets :
'Tundra' 'Tamino' 'Kai wén' 'The Lighthouse' 'Ludoviq' 'AMAZUMI' 'Me & the critters' 'Black Leather Jacked'
Credits :
Client : Studio Brussel
Contacts : Jan Van Biesen, Witse Van Rillaer
Agency : DDB Brussels
CD : Odin Saillé
CD : Peter Ampe
Creation : Tom Meijer
Creation : Silke Beurms
Account Team : Francis Lippens, Kirsten Vanderbeke, Romy Vierhouten
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Film Production Company : The Breakfast Club
Director : Jan Boon

Studio Brussel maakte de finalisten van ‘De Nieuwe Lichting 2017’ bekend. Een vakjury selecteerde acht nieuwe talenten die het tegen elkaar zullen opnemen om de gegeerde titel van Belofte van het Jaar te winnen. DDB Brussel bracht een bezoekje aan de ‘trotse’ ouders van de jonge finalisten.

Meer dan 850 groepen namen deel aan de editie 2017 van ‘De Nieuwe Lichting’, een competitie die georganiseerd wordt door Studio Brussel. De eerste selectie met als resultaat de 60 beste kandidaten gebeurde tussen september en december. Vervolgens koos een vakjury, voorgezeten door presentatrice Kirsten Lemaire, met de steun van Jan Paternoster (Black Box Revelation), Flip Kowlier (Ertebrekers), Eppo Janssen (Pukkelpop) en Jonas Boel (Focus Knack), de acht finalisten. Tot 3 februari kan iedereen die wil via stubru.be stemmen voor zijn favoriete groep. Zoals gebruikelijk zullen de acht finalisten op de grote dag live optreden in de AB, waarna de namen van de drie winnaars onthuld zullen worden.
 
“Met De Nieuwe Lichting wil Stubru nieuw talent een podium geven”, aldus de bekende Vlaamse radio. “Het is een prachtige manier om jonge artiesten te steunen; ze hebben het immers alsmaar moeilijker om door te breken in de muziekwereld.”
 
Om traffic naar de website te generen en het aantal stemmen op te drijven bracht DDB Brussels een bezoek aan de ouders van de finalisten, zodat die kunnen vertellen wat ze van het werk van hun kroost vinden. Of da’s toch tenminste wat de acht video’s willen doen geloven…
 
Odin Saillé, Creative Director van DDB: “De afgelopen jaren bestond het idee erin dat we de finalisten van De Nieuwe Lichting een platform gaven om hun muziek te laten horen. Dit jaar hebben we gekozen voor een andere, conceptuelere invalshoek. We tonen fictieve ouders, die elk zeer herkenbare maar iedere keer andere redenen aanhalen waarom ze liever niet zouden willen dat hun kind carrière maakt in de muziekbusiness. Dingen als te weinig werkzekerheid en te veel seks, drugs & rock’n’roll.”
 
Hij gaat verder: “Het is duidelijk dat de ouders helemaal geen steun zijn voor hun muzikanten van kinderen. Daarom moedigen we de kijkers aan om te stemmen voor de artiesten in wie ze geloven? Ook al hadden we elk script op voorhand voorbereid, toch bleek dat de grappigste scènes te danken waren aan improvisatie op de set. Zodra de acteurs doorhadden wat hun rol inhield, lieten ze het script voor wat het was en lieten ze zich helemaal gaan. We werkten met een klein team om in een intieme, open sfeer te kunnen werken. De interviewer werd gespeeld door de regisseur zelf die ook dienst deed als cameraman.”
 
De video’s zijn onberispelijk van de eerste tot de laatste seconde, net zoals de ongebruikelijke acteurs. Een dikke pluim ook voor het productiehuis, The Breakfast Club, en de regisseur, Jan Boon. Heerlijk! 

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier