SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Darwin laat los voor Binck

Zondag 22 Januari 2017


Darwin laat los voor Binck
Assets :
video 'de eerste zwemles' radio 'de eerste zwemles' radio 'op kot'
Credits :
Client : Binck
Contacts : Anne-Laura Janssens, Eddy van Geyte, Veerle Van den Bergh, Valérie Vanheygen
Agency : darwin
Strategy : Jef Raeman
CD : Mateusz Mroszczak
Creation : James Gambrill
Creation : Karen Fonteyne
Creation : Gaston Kooijmans
Creation : Stephen Walkiers
Creation : Paul Servaes
Account Team : Hannelore Van Cauwenberghe, Marianne Janssens
AV Producer : Anna Vanheukelom
Radio Production Company : Raygun
Film Production Company : Hamlet
Director : Boris Kuijpers

Darwin maakte zopas een nieuwe campagne voor Binck. Die luidt een belangrijke nieuwe etappe in de communicatie van het merk in. Voor de eerste keer investeerde de online beleggingssite immers in een audiovisuele productie, bovenop de traditionele en ondertussen bekende radiospots.

Acht maanden geleden is het ondertussen dat Binck zijn communicatiebudget toevertrouwde aan Darwin (met uitzondering van het digitale luik dat beheerd wordt door Wijs). “In zijn briefing bij de pitch vroeg Binck om een nieuwe, ruimere positionering uit te werken, met de bedoeling om van een louter functioneel merk te evolueren naar een merk dat ook een emotionele lading heeft”, vertelt Guy Geerts, Managing Director en Partner de Darwin. Daartoe plande de online beleggingssite de lancering van nieuwe producten en diensten zoals die vandaag voorgesteld worden.
 
“De bank biedt nu ook vermogensbeheer voor beleggers die over weinig tijd of kennis beschikken om zelf de evolutie van hun vermogen te volgen”, zegt Guy Geerts. Binck biedt beleggers dus niet alleen alle tools en tips om hun beleggingen optimaal zelf te beheren, maar kan dat indien gewenst ook in hun plaats doen.
 
“Voor de lancering van die nieuwe dienst besloten we logischerwijze om in het verlengde te blijven van het concept dat we in 2016 introduceerden. Dat wordt samengevat in de baseline ‘Omdat het uw geld is’”, vervolgt Jef Raeman, Strategy Director. “Voor een online bank is empowerment een centraal begrip. Dat hebben we vertaald door het bekende gevoel waarmee elke eerste keer gepaard gaat: als je aan iets onbekends begint en vaststelt dat alles goed gaat.”
 
Mateusz Mroszczak, Creative Director, gaat verder: “Om dat gevoel van ‘loslaten’ te illustreren vertellen we het verhaal van twee papa’s. De eerste wordt geconfronteerd met stress omdat zijn zoon het huis uitgaat, de andere is bang omdat zijn dochter voor de eerste keer in het diep van het zwembad springt. Twee situaties waarin je in feite niet bang hoeft te zijn, omdat alles meestal erg goed verloopt.” Dat geldt dus ook voor Binck en zijn beleggingsdienst. Je spaarcentjes aan iemand anders toevertrouwen is in principe inderdaad angstaanjagend, maar als je te maken hebt met professionals, is het eind goed al goed.
 
De radiosaga blijft een centrale rol spelen in de campagne. Ze wordt vervolgd met de radioversie van de twee eerder beschreven situaties. “Het thema van de eerste zwemles komt ook terug in een online video waarin de regisseur Boris Kuijpers combineert op handige wijze humor en die emoties die we allemaal al wel eens ervaren hebben. Dat is een première voor Binck en er zullen er nog vele andere volgen”, besluit Mateusz Mroszczak.

JOBS


INTERVIEW

Karolien Vanhelden (THoM):

Karolien Vanhelden (THoM): "Het is niet meer mobile first, maar machine learning first."



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier