SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Darwin laat los voor Binck

Zondag 22 Januari 2017


Darwin laat los voor Binck
Assets :
video 'de eerste zwemles' radio 'de eerste zwemles' radio 'op kot'
Credits :
Client : Binck
Contacts : Anne-Laura Janssens, Eddy van Geyte, Veerle Van den Bergh, Valérie Vanheygen
Agency : darwin
Strategy : Jef Raeman
CD : Mateusz Mroszczak
Creation : James Gambrill
Creation : Karen Fonteyne
Creation : Gaston Kooijmans
Creation : Stephen Walkiers
Creation : Paul Servaes
Account Team : Hannelore Van Cauwenberghe, Marianne Janssens
AV Producer : Anna Vanheukelom
Radio Production Company : Raygun
Film Production Company : Hamlet
Director : Boris Kuijpers

Darwin maakte zopas een nieuwe campagne voor Binck. Die luidt een belangrijke nieuwe etappe in de communicatie van het merk in. Voor de eerste keer investeerde de online beleggingssite immers in een audiovisuele productie, bovenop de traditionele en ondertussen bekende radiospots.

Acht maanden geleden is het ondertussen dat Binck zijn communicatiebudget toevertrouwde aan Darwin (met uitzondering van het digitale luik dat beheerd wordt door Wijs). “In zijn briefing bij de pitch vroeg Binck om een nieuwe, ruimere positionering uit te werken, met de bedoeling om van een louter functioneel merk te evolueren naar een merk dat ook een emotionele lading heeft”, vertelt Guy Geerts, Managing Director en Partner de Darwin. Daartoe plande de online beleggingssite de lancering van nieuwe producten en diensten zoals die vandaag voorgesteld worden.
 
“De bank biedt nu ook vermogensbeheer voor beleggers die over weinig tijd of kennis beschikken om zelf de evolutie van hun vermogen te volgen”, zegt Guy Geerts. Binck biedt beleggers dus niet alleen alle tools en tips om hun beleggingen optimaal zelf te beheren, maar kan dat indien gewenst ook in hun plaats doen.
 
“Voor de lancering van die nieuwe dienst besloten we logischerwijze om in het verlengde te blijven van het concept dat we in 2016 introduceerden. Dat wordt samengevat in de baseline ‘Omdat het uw geld is’”, vervolgt Jef Raeman, Strategy Director. “Voor een online bank is empowerment een centraal begrip. Dat hebben we vertaald door het bekende gevoel waarmee elke eerste keer gepaard gaat: als je aan iets onbekends begint en vaststelt dat alles goed gaat.”
 
Mateusz Mroszczak, Creative Director, gaat verder: “Om dat gevoel van ‘loslaten’ te illustreren vertellen we het verhaal van twee papa’s. De eerste wordt geconfronteerd met stress omdat zijn zoon het huis uitgaat, de andere is bang omdat zijn dochter voor de eerste keer in het diep van het zwembad springt. Twee situaties waarin je in feite niet bang hoeft te zijn, omdat alles meestal erg goed verloopt.” Dat geldt dus ook voor Binck en zijn beleggingsdienst. Je spaarcentjes aan iemand anders toevertrouwen is in principe inderdaad angstaanjagend, maar als je te maken hebt met professionals, is het eind goed al goed.
 
De radiosaga blijft een centrale rol spelen in de campagne. Ze wordt vervolgd met de radioversie van de twee eerder beschreven situaties. “Het thema van de eerste zwemles komt ook terug in een online video waarin de regisseur Boris Kuijpers combineert op handige wijze humor en die emoties die we allemaal al wel eens ervaren hebben. Dat is een première voor Binck en er zullen er nog vele andere volgen”, besluit Mateusz Mroszczak.

JOBS




INTERVIEW

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier