SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey herneemt de Sound of Music voor de NMBS

Woensdag 7 December 2016


FamousGrey herneemt de Sound of Music voor de NMBS
Assets :
radio radio print
Credits :
Client : SNCB - NMBS
Contacts : Jean-Pierre Havelanghe, Jochen Van Rooy
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Jérémie Goldwasser
CD : Ad Van Ongeval
Creation : Jolien Elegeert
Creation : Luc Shih
Creation : Anne-Cécile Collignon
Project Leader : Annick Danckers
Brand Leader : Naïké Van Hulle
Business Director : Carola Michiels
RTV-Producer : Emily Ramant
Radio Production Company : Sonicville
Illustrator : Kristoff Luycks
DTP : Emilie Boudart

FamousGrey stond in voor een uitstekende eindejaarscampagne voor de NMBS. Doelstelling: eraan herinneren dat er niks beter is tegen de stress bij het kerstshoppen dan het openbaar vervoer te gebruiken. De campagne wordt vooral gevoerd via radiospots in de vorm van een musical.

Geef toe, een uitstekende (of een goede) radiocampagne kom je niet elke week tegen. Als we dus een (uitstekende) campagne in onze mailbox krijgen, is er niet veel overredingskracht nodig om het als Campagne van de Week te zetten! Het mirakel is te danken aan FamousGrey voor NMBS.

“De eindejaarsfeesten naderen met rasse schreden en dus ook de euforie van het kerstshoppen”, aldus het beroemde bureau. “Maar kerstshoppen betekent ook eindeloze files en parkeerellende. Om vlotter te kunnen kerstshoppen biedt NMBS daarom de mogelijkheid heen en terug naar elke Belgische stad te reizen voor maar 10 euro en dat elk weekend van december en alle dagen van de kerstvakantie.”

Kortom, een mooi cadeau en de creatieven van FamousGrey beslisten dat het een mooie verpakking verdiende. De radiospots werden opgenomen zoals een musical en leggen op een grappige manier de situatie van de automobilisten uit die op weg zijn om kerstaankopen te doen. Zo hoor je een autobestuurder uit volle borst zingen dat hij al zijn tijd verliest in het verkeer, terwijl een andere autobestuurder zich al neuriënd voorstelt dat ze een geheime parkeerplaats kent…

Het resultaat is puur luistergenot en dat in de twee talen. De Franstalige acteurs moeten voor een keer niet onderdoen voor hun Nederlandstalige collega’s wat betreft hun vocale prestaties. De productie is het werk van Sonicville.

Op het programma staat eveneens een printadvertentie in Metro die ook wordt verspreid via de kanalen van de NMBS. Zonder muziek helaas.    

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier