SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey herneemt de Sound of Music voor de NMBS

Woensdag 7 December 2016


FamousGrey herneemt de Sound of Music voor de NMBS
Assets :
radio radio print
Credits :
Client : SNCB - NMBS
Contacts : Jean-Pierre Havelanghe, Jochen Van Rooy
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Jérémie Goldwasser
CD : Ad Van Ongeval
Creation : Jolien Elegeert
Creation : Luc Shih
Creation : Anne-Cécile Collignon
Project Leader : Annick Danckers
Brand Leader : Naïké Van Hulle
Business Director : Carola Michiels
RTV-Producer : Emily Ramant
Radio Production Company : Sonicville
Illustrator : Kristoff Luycks
DTP : Emilie Boudart

FamousGrey stond in voor een uitstekende eindejaarscampagne voor de NMBS. Doelstelling: eraan herinneren dat er niks beter is tegen de stress bij het kerstshoppen dan het openbaar vervoer te gebruiken. De campagne wordt vooral gevoerd via radiospots in de vorm van een musical.

Geef toe, een uitstekende (of een goede) radiocampagne kom je niet elke week tegen. Als we dus een (uitstekende) campagne in onze mailbox krijgen, is er niet veel overredingskracht nodig om het als Campagne van de Week te zetten! Het mirakel is te danken aan FamousGrey voor NMBS.

“De eindejaarsfeesten naderen met rasse schreden en dus ook de euforie van het kerstshoppen”, aldus het beroemde bureau. “Maar kerstshoppen betekent ook eindeloze files en parkeerellende. Om vlotter te kunnen kerstshoppen biedt NMBS daarom de mogelijkheid heen en terug naar elke Belgische stad te reizen voor maar 10 euro en dat elk weekend van december en alle dagen van de kerstvakantie.”

Kortom, een mooi cadeau en de creatieven van FamousGrey beslisten dat het een mooie verpakking verdiende. De radiospots werden opgenomen zoals een musical en leggen op een grappige manier de situatie van de automobilisten uit die op weg zijn om kerstaankopen te doen. Zo hoor je een autobestuurder uit volle borst zingen dat hij al zijn tijd verliest in het verkeer, terwijl een andere autobestuurder zich al neuriënd voorstelt dat ze een geheime parkeerplaats kent…

Het resultaat is puur luistergenot en dat in de twee talen. De Franstalige acteurs moeten voor een keer niet onderdoen voor hun Nederlandstalige collega’s wat betreft hun vocale prestaties. De productie is het werk van Sonicville.

Op het programma staat eveneens een printadvertentie in Metro die ook wordt verspreid via de kanalen van de NMBS. Zonder muziek helaas.    

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier