SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey herneemt de Sound of Music voor de NMBS

Woensdag 7 December 2016


FamousGrey herneemt de Sound of Music voor de NMBS
Assets :
radio radio print
Credits :
Client : SNCB - NMBS
Contacts : Jean-Pierre Havelanghe, Jochen Van Rooy
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Jérémie Goldwasser
CD : Ad Van Ongeval
Creation : Jolien Elegeert
Creation : Luc Shih
Creation : Anne-Cécile Collignon
Project Leader : Annick Danckers
Brand Leader : Naïké Van Hulle
Business Director : Carola Michiels
RTV-Producer : Emily Ramant
Radio Production Company : Sonicville
Illustrator : Kristoff Luycks
DTP : Emilie Boudart

FamousGrey stond in voor een uitstekende eindejaarscampagne voor de NMBS. Doelstelling: eraan herinneren dat er niks beter is tegen de stress bij het kerstshoppen dan het openbaar vervoer te gebruiken. De campagne wordt vooral gevoerd via radiospots in de vorm van een musical.

Geef toe, een uitstekende (of een goede) radiocampagne kom je niet elke week tegen. Als we dus een (uitstekende) campagne in onze mailbox krijgen, is er niet veel overredingskracht nodig om het als Campagne van de Week te zetten! Het mirakel is te danken aan FamousGrey voor NMBS.

“De eindejaarsfeesten naderen met rasse schreden en dus ook de euforie van het kerstshoppen”, aldus het beroemde bureau. “Maar kerstshoppen betekent ook eindeloze files en parkeerellende. Om vlotter te kunnen kerstshoppen biedt NMBS daarom de mogelijkheid heen en terug naar elke Belgische stad te reizen voor maar 10 euro en dat elk weekend van december en alle dagen van de kerstvakantie.”

Kortom, een mooi cadeau en de creatieven van FamousGrey beslisten dat het een mooie verpakking verdiende. De radiospots werden opgenomen zoals een musical en leggen op een grappige manier de situatie van de automobilisten uit die op weg zijn om kerstaankopen te doen. Zo hoor je een autobestuurder uit volle borst zingen dat hij al zijn tijd verliest in het verkeer, terwijl een andere autobestuurder zich al neuriënd voorstelt dat ze een geheime parkeerplaats kent…

Het resultaat is puur luistergenot en dat in de twee talen. De Franstalige acteurs moeten voor een keer niet onderdoen voor hun Nederlandstalige collega’s wat betreft hun vocale prestaties. De productie is het werk van Sonicville.

Op het programma staat eveneens een printadvertentie in Metro die ook wordt verspreid via de kanalen van de NMBS. Zonder muziek helaas.    

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier