SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

BBDO & Co all-in voor Proximus

Dinsdag 18 Oktober 2016


BBDO & Co all-in voor Proximus
Assets :
spot Tv 35 sec spot Tv 15 sec website key visual poster POS POS mobile
Credits :
Client : Proximus
Contacts : Alex Thoré, Muriel Houtermans, Sophie De Nys, Emmanuelle Puttemans
Agency : BBDO Belgium
CD : Arnaud Pitz
CD : Sebastien De Valck
CD : Jan Dejonghe
Creation : Gregory Verheyleweghen
Creation : Gaëtan Gomez Garcia
Strategy : Sofie Verstreken
Design Director : Eric Leurquin
Designers : Jorrit Michiels, Davy Dooms, Frank Schouwaerts
Account Team : Kristof Persoons, Margot Van Daele, Isabel Demuynck, Antoine Bouvy, Vera Heyman, Sophie Glotz
Agency : Just Agency
Creation : Youri Loedts
Account Team : Olivier Van Duyse, Morgane Brewaeys, Gert Baudoncq
Agency : ALTAVIA BELGIUM
Creation : Stefano Di Felice
Account Team : Jean-Yves Claes, Ariane Peters, Bérengère Ooms, Hélène Gahide, Kim Recour
Agency : DEMONSTR8
3D : Artbox
Director : Sven Super
Film Production Company : In Case of Fire

BBDO, Just Agency, Altavia-ACT* en Demonstr8 ontwikkelden gezamenlijk de lanceringscampagne van Tuttimus, het nieuwe aanbod voor iedereen van Proximus. Het is als we de campagne mogen geloven een wereld van overvloed en het sterkste all-in pack op de markt…

“Twee jaar geleden lanceerden we het nieuwe merk Proximus en beloofden we mensen dichtbij te brengen bij wat voor hen belangrijk is”, aldus luidde de introductie van Dominique Leroy, CEO van Proximus, op de persconferentie van de lancering. “Door het samenbrengen van vast, mobiel en ICT waren we de eerste speler op de Belgische markt die convergente packs (de combinatie van vaste en mobiele diensten) aanbood. De lancering vandaag van ons nieuwe pack is een tweede mijlpaal in het verder waarmaken van onze merkbelofte. Met ons nieuwe aanbod bieden we onze klanten een totaalervaring volgens hun eigen goesting, waarmee ze thuis en onderweg zonder zorgen kunnen bellen, surfen, televisie kijken en werken.”

“Proximus stelt een volledig nieuw pack voor het grote publiek voor”, preciseert BBDO. “Bij Tuttimus vind je mobiele abonnementen, Proximus TV, internet en vaste lijn. Tuttimus is de meest complete all-in op de markt met veel voordelen: een hoop mobiele data en onbeperkt internet thuis, onbeperkt gebruik van je favoriete app, je favoriete tv-bundel gratis (Sport, Wanagogo of MS Pass), onbeperkt vast en mobiel bellen én als kers op de taart: 3 maanden Netflix cadeau.”

BBDO, Just Agency, Altavia-ACT* en Demonstr8 kregen aldus het idee om in de campagne Tuttimus voor te stellen als een microkosmos met 4 continenten: internet, social media apps, tv en telefonie. Het grote ijsje met overdreven veel bollen stelt het onbeperkte internet voor. Ballonnen in de vorm van smileys staan voor de social media apps. TV vind je terug in de gigantische doos popcorn.

Alles werd samengebald in een tv-spot van 35” die wordt gepresenteerd als een videoclip die de kijker meeneemt naar de miniplaneet. Daarop volgt een duospot van 15 seconden die de vier iconen uit de film uitlegt. Verder bestaat de campagne uit printadvertenties, een uitgebreid affichageluik en uit online met het platform www.proximus.be/tuttimus en een omvangrijk digitaal plan dat uitgewerkt werd door Just Agency om zo alle verschillende doelgroepen te bereiken. Altavia-Act* maakte tot slot al het materiaal voor het maandelijkse Proximus-magazine en voor de Proximus-verkooppunten. De baseline van de campagne luidt 'Ieder zijn goesting'. 

JOBS


INTERVIEW

Patrick Dixon (Global Change):

Patrick Dixon (Global Change): "We krijgen te veel oninteressante reclameboodschappen"



DOSSIER  



De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Walter White: “I know all about your operation. My partners here tell me that you produce a meth that's 70% pure, if you're lucky. What I produce is 99.1% pure."
Declan: “So?”
Walter White:...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier