Havas Worldwide Brussels en Boondoggle (voor het online luik) maakten een nieuwe campagne voor Tiense Suiker. Na de ondertussen beroemde T-Man is het nu tijd voor de bakoma’s.
Jorrit Hermans, executive creative director bij Havas: “Tiense Suiker wil zich positioneren als een facilitator, en niet meer alleen als een suikerfabrikant. Het merk wil met andere woorden meer deel uitmaken van het dagelijks leven van de mensen door aan te tonen dat het veel meer is dan een klontje suiker dat je achteloos in je koffie doet. Tienen staat ook voor een universum en producten die mensen in staat stellen creatief te zijn en hun passie voor bijvoorbeeld gebak tot uiting te brengen. Het merk wil inspireren, dichter bij de mensen staan en bereikbaarder zijn, als een familielid…”.
Daarom werd in 2011 de ondertussen beroemde T-Man in het leven geroepen en is het vandaag de beurt aan twee sympathieke oma’s, eentje voor elk landsgedeelte, die elk dol zijn op bakken. “Bovendien kwamen we op het idee om de zondagsbakkers een live online hulplijn aan te bieden”, aldus de CD. Op de Facebook-pagina van de adverteerders wachten twee bakoma’s vier zondagen op rij, in afwachting van de hulpkreten van bakkers die met een probleem zitten of op zoek zijn naar de ultieme tip voor geslaagde lekkernijen. “Onze bakoma’s geven online hun slim advies, afwisselend in elke landstaal. Mensen die contact willen opnemen met een bakoma, moeten eerst een 0800-nummer vormen, waarna ze met bakexpertes kunnen communiceren. Ofwel beantwoorden die de vragen meteen (meer bepaald als de bakoma al bezig is met een andere beller), ofwel worden ze doorverbonden met de bakoma. Die geeft live advies vanuit haar eigen keuken en kan dus haar uitleg demonstreren als dat nodig is.”
Jorrit Hermans preciseert nog dat de rekrutering van de bakoma’s meer dan twee maanden geduurd heeft. Het was niet de bedoeling professionals onder de arm te nemen, wel een beroep te doen op echte oma’s die op zondag voor hun kinderen en kleinkinderen bakken. Ultieme bedoeling: de traditie en kennis van Tiense Suiker op het domein in kwestie versterken.
De traffic naar de Facebook-pagina wordt gegenereerd door twee virale video’s. Tegelijk wordt een advertentie verspreid, meer bepaald in de nationale dagbladpers. “We rekenen ook op mondelinge reclame en PR”, besluit Jorrit Hermans. “De organisatie van de actie heeft meer dan zes maanden gevraagd. We hebben bijvoorbeeld veel videotests gevoerd om ons ervan te verzekeren dat er tijdens de live contacten geen technische problemen zijn. Wat dat betreft, was MoJuice een waardevolle hulp.
Bedankt voor het registreren van uw evenement op onze Media Marketing agenda. Nu hebt u de hele Belgische MarCom-gemeenschap op de hoogte gebracht van wat u georganiseerd hebt. Toch zal ons team uw eventgegevens nog een laatste keer nakijken, alvorens ze te publiceren. U wordt hiervan verwittigd.
Wil u uw evenement echter een extra boost geven ? Communiceer erover in Media Marketing.
Voor meer info, contacteer Margaux De Schryver per mail margaux [at] mm.be of op het nummer +32 2 372 21 30.
Dank u voor uw begrip en tot gauw !
Het Media Marketing team
Close
Voeg een "Watcher" toe
Voeg een "Watcher" toe
U kunt een watcher eenvoudig toevoegen door een of meer trefwoorden in te vullen.
Elke dag van de week wordt er een e-mail naar u verzonden met het laatste nieuwsberichten dat beantwoorden aan uw Watchers.
fermer
Artikel voorbehouden aan onze leden
Nog geen lid van MM ?
Krijg gedurende een maand gratis toegang tot al onze digitale content.
Door het raadplegen van deze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies die jouw ervaring, de werking en het aantal bezoekers van onze website meet. Meer info