SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV United wordt opnieuw kind voor Kind en Gezin

Dinsdag 11 Oktober 2016


LDV United wordt opnieuw kind voor Kind en Gezin
Assets :
video
Credits :
Client : Kind en Gezin
Contact : Frank Van Swalm
Agency : LDV United
CD : Kristof Snels
Creation : Thomas Thysens
Creation : Ine Verhaert
Strategy : Zita Theunynck
Account Team : Evi Messagie, Marieken Maes
Film Production Company : Fisheye
Director : Willem Mertens
Producer : Sarah Verhofstadt

LDV United creëerde een unieke sensibiliseringscampagne voor Kind en Gezin. Die doet een beroep op virtual reality en wil de medewerkers van crèches en kinderdagverblijven bewustmaken van de potentiële gevaren die ze hun kwetsbare kostgangertjes vaak onvrijwillig en onbewust doen lopen.

Marieken Maes, Accountmanager bij LDV United: “Kind en Gezin vroeg ons om na te denken over een manier om de kinderverzorgsters en de crècheverantwoordelijken in Vlaanderen te sensibiliseren voor het feit dat ondanks al hun inspanningen en hun professionele aanpak, er geen nulrisico bestaat, zolang het om jonge kinderen gaat. Wat je ook doet om hun veiligheid te garanderen, er zijn altijd onvoorziene factoren. Daarom is het belangrijk regelmatig te herinneren aan de gebruikelijke voorzorgen. Het probleem is dat al die vakmensen die elementaire veiligheidsregels per definitie kennen, of in elk geval denken te kennen. Testen is geen goede raadgever op dit vlak, dus hadden we een krachtig middel nodig om ze opnieuw voor hun verantwoordelijkheden te stellen.”
 
De creatieven Thomas Thysens en Ine Verhaert vonden dat in de nieuwe technologieën. “We dachten dat de beste manier om deze vakmensen te sensibiliseren erin zou bestaan ze in de huid te laten kruipen van de kinderen voor wie ze zorgen”, aldus eerstgenoemde. “Dat is nu mogelijk, dankzij virtual reality. Met de kostbare hulp van Fisheye hebben we een spot gemaakt die de kijker onderdompelt in de realiteit van een crèche, gezien door de ogen van zijn kostgangertjes. Dat was een uitdaging van formaat die een hoop voorbereid werk vroeg. Fisheye moest oplossingen op maat bedenken om het project letterlijk tot leven te brengen.”
 
We kregen de kans om de productie met de vereiste Oculus Rift te bekijken en we kunnen je garanderen dat het resultaat beantwoordt aan de ambities. En dat het leven van onze kroost allesbehalve zonder gevaar is in de crèche. Gevoelige zielen zijn gewaarschuwd… de kans dat je net als wij zeeziek wordt is reëel. “Het is een unieke ervaring”, besluit Marieken Maes. “We laten onze doelgroep ze beleven tijdens workshops die we regelmatig zowat overal in Vlaanderen organiseren en waarbij de deelnemers ‘krimpen’ tot op kinderhoogte. Ze kruipen door de crèche, hun luiers worden ververst, er wordt met hen gespeeld, ze worden in bed gestopt, enzovoort. Na de film worden ze gevraagd naar de eventuele gevaren. Vaak hebben ze die niet opgemerkt, omdat ze te sterk onder de indruk zijn van de ervaring en moeten ze een tweede keer kijken. Wij passen, alvast, dank u wel… 

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier