SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DG Modem fucking good voor Vallformosa

Vrijdag 15 November 2013


DG Modem fucking good voor Vallformosa
Assets :
film
Credits :
Client : Vallformosa cava
Contacts : Christopher Heirwegh, Christel Weemaes
Agency : Duval Guillaume
Account Director : Nathalie Rahbani
CD : Geoffrey Hantson
CD : Katrien Bottez
Creation : Dieter De Ridder
Creation : Ad Van Ongeval
Digital Strategist : Sophie Jadoul
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Joop Haesen
Director : Koen Mortier
DOP : Menno Mans
Editor : Manu Van Hove
Sound : Cobra

Duval Guillaume Modem creëerde de campagne ter ondersteuning van de Vallformosa-cava in onze contreien. Die omvat een virale en televisiespot. Die zijn allebei zalig, letterlijk en figuurlijk.



Vallformosa is een Catalaanse cava die geproduceerd wordt op een tiental kilometer van Barcelona. Sinds zes maanden is hij ook te koop in België, exclusief bij Colruyt. De producent koos ons land voor de lancering om een heel eenvoudige reden: België is het land waar het meest cava ter wereld gedronken wordt… Christopher Heirwegh, marketing director bij Vallformosa Cava: “In 2012 werden er in België 25 miljoen flessen cava verkocht. Ter vergelijking: vijf jaar geleden waren dat er nog maar 500.000. 90% van de verkoop gebeurt op de Vlaamse markt. Daarom kozen we België, en meer bepaald het noordelijke landsgedeelte, om het merk te introduceren.”

De adverteerder selecteerde Duval Guillaume Modem na een pitch waaraan drie bureaus deelnamen. Zijn verzoek was zowel eenvoudig als complex: de campagne moest Vallformosa positioneren als een cava van hoge kwaliteit maar met een verfrissend gekke noot. “Het leven van de Belgen is al lastig genoeg, met alle taksen die ze opgelegd krijgen en de crisis die aanhoudt. Je moet hem dus ’s avonds niet vervelen als hij thuis voor de televisie zit”, vervolgt de marketing director. “We wilden het niet alleen over de kwaliteit van ons product hebben en zeggen dat wij de beste zijn. Kwaliteit is subjectief. Ze is het resultaat van een degustatie en niet van een communicatie. Als een consument je cava niet lust, zal geen enkele tv-spot daar iets aan veranderen. In tegenstelling tot de meeste van onze consumenten wilden we cava niet bombarderen tot de drank bij uitstek voor bijzondere momenten, zoals trouw- of eindejaarsfeesten. Integendeel, vandaag kun je bij eender welke gelegenheid cava drinken. De cijfers bewijzen het.”

Resultaat: een virale en tv-spot van 80 seconden en zijn 30’’-versie die te zien zijn op YouTube en mm.be, net zoals op VTM, 2BE, Vier, Vitaya en Vijf na 21u (een wettelijke verplichting). Daarin zien we Rodriguez Diaz Perez Borges y Cabron de Fernandoz Figuero y Pintxos de Martinez, de eigenaar van Vallformosa. De man wandelt door zijn door wijngaarden omringde domein en legt uit dat hij van zijn vader gedroomd heeft. Die beval hem om meer cava te verkopen. En aangezien de vader opdook in een voor de rest natte droom, kwam Rodriguez op een idee. Aangezien België het land is waar het meeste cava ter wereld wordt gedronken, moeten de Belgen meer seks hebben. En dus meer baby’s krijgen die vervolgens ook cava zullen drinken. En zo is de cirkel rond. ‘Fuck me rich!’, besluit Rodriguez fier...

“Het idee is zowel simpel als logisch”, lacht CD Geoffrey Hantson. “Als je meer consumenten wilt, zet je de klanten gewoon aan om vaker de liefde te bedrijven. Alle gekheid op een stokje, ik zou hier in het openbaar onze klant willen feliciteren. Stel je voor dat een klant bij je bureau aanklopt en vraagt naar iets totaal anders, iets vrolijks, allemaal op de voor zijn business grootste markt. In het algemeen nemen adverteerders risico’s op kleinere markten. In dit geval dus niet. Vallformosa besloot om dat op zijn belangrijkste en meest succesvolle markt te doen. Dat vind ik niet alleen slim, maar ook moedig. Het getuigt van ballen, zullen we in dit geval toepasselijk zeggen…

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier