SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey onthult het leven onderweg voor NMBS

Vrijdag 16 September 2016


FamousGrey onthult het leven onderweg voor NMBS
Assets :
website video folders folder 'Apen - Bruxelles' folder 'Apen - gent' folder 'Bruxelles - Leuven' folder 'Oostende - Bruxelles'
Credits :
Client : SNCB - NMBS
Contacts : Jean-Pierre Havelange, Jessica Pierrard
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Laurent Dochy
Creation : Eva De Jonckheere
Creation : Catheline Leroy
Copy : Christophe Vekeman, Anne-Cécile Collignon
Project Leader : Annick Danckers, Katrien Dupon
Brand Leader : Naïké Van Hulle
Design : Lauwri De Pater
Web Design : Ken Wuytack
Development : Arno Van Biesen
Film Producer : Marja Donkers
Art Buyer : Ingrid Deuss, Margaux Grossen
Photographer : Jimmy Kets
DTP : Franco Scaramuzza
Post-Production : Two Frame

Naar aanleiding van de week van de mobiliteit die van start ging op 16 september lanceerde FamousGrey een uitstekende campagne voor NMBS. Doelstelling is de trouwste reizigers te bedanken.

Het is magisch om met de trein te reizen: tijdens de treinrit krijgen de pendelaars soms ongewone beelden uit onze steden en dorpen te zien. Achter glas opent er zich letterlijk een nieuwe wereld voor hem. De NMBS en zijn beroemde bureau besloten om die verborgen verhalen te vertellen aan de gebruikers van de Belgische spoorwegen.

“Om de trouwste reizigers te bedanken, zijn we op zoek gegaan naar de meest bizarre dingen die pendelaars tijdens hun treinrit door het raam zien voorbij flitsen”, luidt het bij Famous. “Een hangbuikzwijn, een wonderboom, een reuzenspin, een buitengewone wereldbol... Allemaal dingen die de reizigers dagelijks zien van op de trein, maar waar ze niet altijd het fijne van weten. Nochtans hebben ze stuk voor stuk een eigen verhaal.” De campagne wordt via diverse communicatiemiddelen gevoerd: print, online en via een wedstrijd op sociale media. Alle verhalen zullen op vrijdag 16 september via folders in verschillende stations van het land aan de pendelaars verteld worden, maar ook online op de website vanAnaarBeter.be. Op het scherm en op papier: grappige of waanzinnige verhalen die fotograaf Jimmy Kets kon vinden op 7 treintrajecten doorheen België.

“Wat betekent de tag op die oude toren?”, vraagt het bureau zich af. “Wie heeft er een gigantische spin op die muur geschilderd? Wat doet een godin boven een peepshow? Het idee is beelden die de reizigers dagelijks door het raam zien voorbij flitsen, tot leven brengen en zo hen de treinrit op een andere manier laten beleven.” Goed gezien!

Bij de campagne horen ook een filmpje en een wedstrijd op de sociale media. Elke NMBS-reiziger wordt gevraagd iets ongewoons dat hij op zijn treinrit ziet, te fotograferen en op de sociale media te delen met #vanopdetrein. De reizigers met de twee meest bizarre beelden krijgen een gesigneerde foto van Jimmy Kets. 

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier