SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB/IKEA : "Meet the stars of the new IKEA catalog"

Woensdag 24 Augustus 2016


DDB/IKEA :
Assets :
'Ontmoet de sterren uit de IKEA catalogus'
Credits :
Client : IKEA Belgium
Contacts : Miguel Aguza, Christine Vermorgen, Peter Jongert
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
CD : Odin Saillé
Creation : Ralf De Houwer
Creation : Jonas Caluwé
Copy Fr : Jonathan d'Oultremont
Strategy : Dominique Poncin
Account Team : Francis Lippens, Annelies Nyns, Maria-Laura Laubenthal
PR & Press Coordinator : Kenn Van Lijsebeth
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Film Production Company : Caviar
Director : Amir Farhang
Executive Producer : Ilse Joye
Producer : Geert De Wachter

Voor de lancering van de nieuwe IKEA-catalogus creëerde DDB Brussels een echt juweeltje voor de Zweedse meubelgigant. Op het programma: een tv-, bioscoop- en virale spot van 2’20’’. Die werd opgenomen in de coulissen van de fotoshoot van ’s werelds meest gelezen publicatie na de Bijbel.

Meer dan 200 miljoen (de adverteerder wil het precieze cijfer niet bekendmaken)… dat is het astronomische aantal exemplaren, of tenminste aantal mensen, dat de nieuwste editie van de beroemde catalogus van IKEA wereldwijd in handen zal krijgen. Daarmee is het een van de meest gelezen en bekeken publicaties ter wereld. Dat is de creatieven van DDB Brussels, Ralf De Houwer en Jonas Caluwé, niet ontgaan, zoals blijkt uit de tv-, bioscoop- en virale spot die ze voor de gelegenheid bedachten. In beeld: de coulissen van de fotosessie voor de productie van de IKEA 2017 catalogus, met in de hoofdrol de figuranten die doen alsof ze heuse sterren zijn.
 
“Met zoveel exemplaren die verspreid worden in de vier windstreken, is IKEA een van de meest gelezen publicaties ter wereld”, bevestigt Account Director, Francis Lippens. “Het is dus heel normaal dat de verwachtingen van de geselecteerde modellen heel hoog liggen. Ze dromen hardop van een nieuwe carrière op televisie, als model of in de film. Daarom maken ze zich klaar voor een leven in de spotlights.”
 
“Al wie de catalogus ooit al opengeslagen heeft, weet echter dat die in de eerste plaats ontworpen is om de verschillende meubels van het gamma te tonen”, vervolgt CD Odin Saillé. “De modellen zijn alleen maar aanwezig om de meubelen beter tot hun recht te laten komen. In feite zijn ze zelfs nooit herkenbaar: hun gezichten worden vervaagd, ze zijn maar deels zichtbaar of worden langs de achterkant gefotografeerd.”
 
Een dikke pluim voor DDB én voor Caviar, alsook voor de regisseur Amir Farhang, eerstgenoemden voor hun onberispelijke productie en casting, laatstgenoemde voor zijn verbluffende regie. En we willen uiteraard ook de acteurs feliciteren: ze zouden het verdienen dat deze 2’20’’ snel evenveel views haalt op YouTube als de meubelbijbel op papier…

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier