SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB verleent sterrenstatus aan IKEA-figuranten

Woensdag 24 Augustus 2016


DDB verleent sterrenstatus aan IKEA-figuranten
Assets :
'Ontmoet de sterren uit de IKEA catalogus'
Credits :
Client : IKEA Belgium
Contacts : Miguel Aguza, Christine Vermorgen, Peter Jongert
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
CD : Odin Saillé
Creation : Ralf De Houwer
Creation : Jonas Caluwé
Copy Fr : Jonathan d'Oultremont
Strategy : Dominique Poncin
Account Team : Francis Lippens, Annelies Nyns, Maria-Laura Laubenthal
PR & Press Coordinator : Kenn Van Lijsebeth
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Film Production Company : Caviar
Director : Amir Farhang
Executive Producer : Ilse Joye
Producer : Geert De Wachter

Voor de lancering van de nieuwe IKEA-catalogus creëerde DDB Brussels een echt juweeltje voor de Zweedse meubelgigant. Op het programma: een tv-, bioscoop- en virale spot van 2’20’’. Die werd opgenomen in de coulissen van de fotoshoot van ’s werelds meest gelezen publicatie na de Bijbel.

Meer dan 200 miljoen (de adverteerder wil het precieze cijfer niet bekendmaken)… dat is het astronomische aantal exemplaren, of tenminste aantal mensen, dat de nieuwste editie van de beroemde catalogus van IKEA wereldwijd in handen zal krijgen. Daarmee is het een van de meest gelezen en bekeken publicaties ter wereld. Dat is de creatieven van DDB Brussels, Ralf De Houwer en Jonas Caluwé, niet ontgaan, zoals blijkt uit de tv-, bioscoop- en virale spot die ze voor de gelegenheid bedachten. In beeld: de coulissen van de fotosessie voor de productie van de IKEA 2017 catalogus, met in de hoofdrol de figuranten die doen alsof ze heuse sterren zijn.
 
“Met zoveel exemplaren die verspreid worden in de vier windstreken, is IKEA een van de meest gelezen publicaties ter wereld”, bevestigt Account Director, Francis Lippens. “Het is dus heel normaal dat de verwachtingen van de geselecteerde modellen heel hoog liggen. Ze dromen hardop van een nieuwe carrière op televisie, als model of in de film. Daarom maken ze zich klaar voor een leven in de spotlights.”
 
“Al wie de catalogus ooit al opengeslagen heeft, weet echter dat die in de eerste plaats ontworpen is om de verschillende meubels van het gamma te tonen”, vervolgt CD Odin Saillé. “De modellen zijn alleen maar aanwezig om de meubelen beter tot hun recht te laten komen. In feite zijn ze zelfs nooit herkenbaar: hun gezichten worden vervaagd, ze zijn maar deels zichtbaar of worden langs de achterkant gefotografeerd.”
 
Een dikke pluim voor DDB én voor Caviar, alsook voor de regisseur Amir Farhang, eerstgenoemden voor hun onberispelijke productie en casting, laatstgenoemde voor zijn verbluffende regie. En we willen uiteraard ook de acteurs feliciteren: ze zouden het verdienen dat deze 2’20’’ snel evenveel views haalt op YouTube als de meubelbijbel op papier…

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier