SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey en NMBS brengen je tot in de luchthaven

Maandag 1 Augustus 2016


FamousGrey en NMBS brengen je tot in de luchthaven
Assets :
video radio website
Credits :
Client : SNCB - NMBS
Contacts : Jean-Pierre Havelange, Jochen Van Rooy
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Laurent Dochy
Creation : Ruben De Praetere
Creation : Yves Van Hacht
Copy : Anne-Cécile Collignon, Joanna Ryckaert
Project Leader : Naïké Van Hulle, Bart Segers, Annick Danckers
Business Director : Carola Michiels
Development : David Viane, Maarten Bogaert, Arno Van Biesen
Design : Ken Wuytack
RTV Producer : Loes Fierens, Tuyen Tham
Radio Production Company : Raygun
Post-Production : Sven Vanhee

Zomer, zon, barbecues en sexy lichamen in de zee…maar ook vrienden die je vragen om ze naar de luchthaven te brengen. Je kan je vrienden niets weigeren en voor je het weet sta je te stressen in de file en beleef je een eenzame terugrit naar huis...

Daarom nodigen NMBS en FamousGrey iedereen uit om zichzelf als #shuttlevriend op te geven. Door vakantiegangers niet naar de luchthaven te brengen, maar naar de luchthaventrein bewijs je hen een dienst. Zij winnen tijd en jij wint misschien een droomreis.

De campagne speelt in op de absurde kant van reizen.  Eerst uren aanschuiven in de file, met daar bovenop de stress om het vliegtuig te missen en uiteindelijk toch nog het laatst stuk met bagage moeten sleuren.  Een stress die gemakkelijk te vermijden is door met de trein naar de luchthaven te reizen. Daarom lanceert NMBS #shuttlevriend. Een actie waarbij de shuttlevriend zijn vrienden niet meer tot de luchthaven brengt maar wel tot de luchthaventrein, die je tot in het hart van de luchthaven brengt. Je vrienden winnen tijd en de shuttlevriend in kwestie maakt kans op het winnen van een droomreis.

De campagne loopt vanaf vandaag op radio en via online video.

JOBS


INTERVIEW

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier