SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Saatchi & Saatchi ontwikkelt interactieve campagne voor Belfius

Donderdag 28 Juli 2016


Saatchi & Saatchi ontwikkelt interactieve campagne voor Belfius
Assets :
website
Credits :
Client : Belfius
Contacts : Mieke Debeerst, Caroline Lambert
Agency : SAATCHI & SAATCHI BELGIUM
CD : Niels Schreyers
Creation : Sebastiaan Dessaux
Creation : Yannick De Haes
Managing Director : Christina Lemahieu
Account Team : Valérie Vanheygen, Kim Devos
Digital Producer : Ismael Bellarbi, Bart Vermijlen
PR Director : Kathy Van Looy
Web Design/Graphics : This Page
Digital Production Company : This Page
Film Production Company : Soulvizion
Post-Production : Soulvizion
Sound Production : Soulvizion

Om de Belfius Direct Mobile app op een speelse manier in de kijker te zetten, besloten Saatchi & Saatchi Belgium en Belfius de klanten en niet-klanten een totaal nieuwe interactieve ervaring aan te bieden. 

Hiervoor gingen ze een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies, die momenteel hoge toppen scheert met zijn nieuw nummer “Beautiful Life”. In de bijhorende videoclip is een man te zien die terugreist in de tijd om zo een uniek moment uit zijn leven opnieuw mee te maken. Via de mobile app kan je zelf het verloop van de romantische videoclip bepalen. Een uniek gegeven in de Belgische muziekindustrie.
 
De toevoeging van interactiviteit in videos zorgt ervoor dat videos langer én beter bekeken worden, aangezien de kijker zelf kan beslissen wat hij wil zien. Met dit in gedachten bedacht reclamebureau Saatchi & Saatchi Belgium een interactieve campagne voor bankverzekeraar Belfius. Hiervoor gingen ze een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies (Felix De Laet), die in 2014 internationaal doorbrak met zijn remix van “Are you with me”. Zijn nieuwste single “Beautiful Life” kwam uit begin juni, en is ondertussen al een enorme hit. In de clip is een man te zien die terugreist in de tijd en het moment herbeleeft waarop hij zijn vrouw leerde kennen. Saatchi & Saatchi nam met De Laet en een aantal acteurs verschillende versies van de videoclip op. Via de Belfius app kan de gebruiker zelf bepalen hoe het liefdesverhaal telkens verdergaat.

De campagne richt zich vooral tot jongeren en legt de link met het hoge gebruiksgemak van de Belfius app en de features die met reizen te maken hebben. Doel is klanten en niet-klanten een totaal nieuwe interactieve ervaring bieden via een echte love story, om zo het menselijk aspect en gebruiksgemak maximaal aan bod te laten komen.

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier