SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Saatchi & Saatchi ontwikkelt interactieve campagne voor Belfius

Donderdag 28 Juli 2016


Saatchi & Saatchi ontwikkelt interactieve campagne voor Belfius
Assets :
website
Credits :
Client : Belfius
Contacts : Mieke Debeerst, Caroline Lambert
Agency : SAATCHI & SAATCHI BELGIUM
CD : Niels Schreyers
Creation : Sebastiaan Dessaux
Creation : Yannick De Haes
Managing Director : Christina Lemahieu
Account Team : Valérie Vanheygen, Kim Devos
Digital Producer : Ismael Bellarbi, Bart Vermijlen
PR Director : Kathy Van Looy
Web Design/Graphics : This Page
Digital Production Company : This Page
Film Production Company : Soulvizion
Post-Production : Soulvizion
Sound Production : Soulvizion

Om de Belfius Direct Mobile app op een speelse manier in de kijker te zetten, besloten Saatchi & Saatchi Belgium en Belfius de klanten en niet-klanten een totaal nieuwe interactieve ervaring aan te bieden. 

Hiervoor gingen ze een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies, die momenteel hoge toppen scheert met zijn nieuw nummer “Beautiful Life”. In de bijhorende videoclip is een man te zien die terugreist in de tijd om zo een uniek moment uit zijn leven opnieuw mee te maken. Via de mobile app kan je zelf het verloop van de romantische videoclip bepalen. Een uniek gegeven in de Belgische muziekindustrie.
 
De toevoeging van interactiviteit in videos zorgt ervoor dat videos langer én beter bekeken worden, aangezien de kijker zelf kan beslissen wat hij wil zien. Met dit in gedachten bedacht reclamebureau Saatchi & Saatchi Belgium een interactieve campagne voor bankverzekeraar Belfius. Hiervoor gingen ze een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies (Felix De Laet), die in 2014 internationaal doorbrak met zijn remix van “Are you with me”. Zijn nieuwste single “Beautiful Life” kwam uit begin juni, en is ondertussen al een enorme hit. In de clip is een man te zien die terugreist in de tijd en het moment herbeleeft waarop hij zijn vrouw leerde kennen. Saatchi & Saatchi nam met De Laet en een aantal acteurs verschillende versies van de videoclip op. Via de Belfius app kan de gebruiker zelf bepalen hoe het liefdesverhaal telkens verdergaat.

De campagne richt zich vooral tot jongeren en legt de link met het hoge gebruiksgemak van de Belfius app en de features die met reizen te maken hebben. Doel is klanten en niet-klanten een totaal nieuwe interactieve ervaring bieden via een echte love story, om zo het menselijk aspect en gebruiksgemak maximaal aan bod te laten komen.

JOBS


INTERVIEW

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier