SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Saatchi & Saatchi ontwikkelt interactieve campagne voor Belfius

Donderdag 28 Juli 2016


Saatchi & Saatchi ontwikkelt interactieve campagne voor Belfius
Assets :
website
Credits :
Client : Belfius
Contacts : Mieke Debeerst, Caroline Lambert
Agency : SAATCHI & SAATCHI BELGIUM
CD : Niels Schreyers
Creation : Sebastiaan Dessaux
Creation : Yannick De Haes
Managing Director : Christina Lemahieu
Account Team : Valérie Vanheygen, Kim Devos
Digital Producer : Ismael Bellarbi, Bart Vermijlen
PR Director : Kathy Van Looy
Web Design/Graphics : This Page
Digital Production Company : This Page
Film Production Company : Soulvizion
Post-Production : Soulvizion
Sound Production : Soulvizion

Om de Belfius Direct Mobile app op een speelse manier in de kijker te zetten, besloten Saatchi & Saatchi Belgium en Belfius de klanten en niet-klanten een totaal nieuwe interactieve ervaring aan te bieden. 

Hiervoor gingen ze een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies, die momenteel hoge toppen scheert met zijn nieuw nummer “Beautiful Life”. In de bijhorende videoclip is een man te zien die terugreist in de tijd om zo een uniek moment uit zijn leven opnieuw mee te maken. Via de mobile app kan je zelf het verloop van de romantische videoclip bepalen. Een uniek gegeven in de Belgische muziekindustrie.
 
De toevoeging van interactiviteit in videos zorgt ervoor dat videos langer én beter bekeken worden, aangezien de kijker zelf kan beslissen wat hij wil zien. Met dit in gedachten bedacht reclamebureau Saatchi & Saatchi Belgium een interactieve campagne voor bankverzekeraar Belfius. Hiervoor gingen ze een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies (Felix De Laet), die in 2014 internationaal doorbrak met zijn remix van “Are you with me”. Zijn nieuwste single “Beautiful Life” kwam uit begin juni, en is ondertussen al een enorme hit. In de clip is een man te zien die terugreist in de tijd en het moment herbeleeft waarop hij zijn vrouw leerde kennen. Saatchi & Saatchi nam met De Laet en een aantal acteurs verschillende versies van de videoclip op. Via de Belfius app kan de gebruiker zelf bepalen hoe het liefdesverhaal telkens verdergaat.

De campagne richt zich vooral tot jongeren en legt de link met het hoge gebruiksgemak van de Belfius app en de features die met reizen te maken hebben. Doel is klanten en niet-klanten een totaal nieuwe interactieve ervaring bieden via een echte love story, om zo het menselijk aspect en gebruiksgemak maximaal aan bod te laten komen.

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier