Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Saatchi & Saatchi ontwikkelt interactieve campagne voor Belfius

Donderdag 28 Juli 2016

Saatchi & Saatchi ontwikkelt interactieve campagne voor Belfius

Om de Belfius Direct Mobile app op een speelse manier in de kijker te zetten, besloten Saatchi & Saatchi Belgium en Belfius de klanten en niet-klanten een totaal nieuwe interactieve ervaring aan te bieden. 

Hiervoor gingen ze een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies, die momenteel hoge toppen scheert met zijn nieuw nummer “Beautiful Life”. In de bijhorende videoclip is een man te zien die terugreist in de tijd om zo een uniek moment uit zijn leven opnieuw mee te maken. Via de mobile app kan je zelf het verloop van de romantische videoclip bepalen. Een uniek gegeven in de Belgische muziekindustrie.
 
De toevoeging van interactiviteit in videos zorgt ervoor dat videos langer én beter bekeken worden, aangezien de kijker zelf kan beslissen wat hij wil zien. Met dit in gedachten bedacht reclamebureau Saatchi & Saatchi Belgium een interactieve campagne voor bankverzekeraar Belfius. Hiervoor gingen ze een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies (Felix De Laet), die in 2014 internationaal doorbrak met zijn remix van “Are you with me”. Zijn nieuwste single “Beautiful Life” kwam uit begin juni, en is ondertussen al een enorme hit. In de clip is een man te zien die terugreist in de tijd en het moment herbeleeft waarop hij zijn vrouw leerde kennen. Saatchi & Saatchi nam met De Laet en een aantal acteurs verschillende versies van de videoclip op. Via de Belfius app kan de gebruiker zelf bepalen hoe het liefdesverhaal telkens verdergaat.

De campagne richt zich vooral tot jongeren en legt de link met het hoge gebruiksgemak van de Belfius app en de features die met reizen te maken hebben. Doel is klanten en niet-klanten een totaal nieuwe interactieve ervaring bieden via een echte love story, om zo het menselijk aspect en gebruiksgemak maximaal aan bod te laten komen.
Assets :
Credits :
  • Client : Belfius
  • Contacts : Mieke Debeerst, Caroline Lambert
  • Agency : Leo Burnett Brussels
  • CD : Niels Schreyers
  • Creation : Sebastiaan Dessaux
  • Creation : Yannick De Haes
  • Managing Director : Christina Lemahieu
  • Account Team : Valérie Vanheygen, Kim Devos
  • Digital Producer : Ismael Bellarbi, Bart Vermijlen
  • PR Director : Kathy Van Looy
  • Web Design/Graphics : This Page
  • Digital Production Company : This Page
  • Film Production Company : Soulvizion
  • Post-Production : Soulvizion
  • Sound Production : Soulvizion