SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade test het Mobistar-netwerk

Vrijdag 14 Maart 2014


mortierbrigade test het Mobistar-netwerk
Assets :
'Mobistar Fast Forward Uitdaging #1' TV spot 'Mobistar Fast Forward Uitdaging #1 TV' web website Uitdaging #2 Uitdaging #3
Credits :
Creation : Jesse Vanophalvens
Creation : Simon Willems
Film Production Company : Dr Film
Director : Wim Bonte
Strategic & Digital Agency : Prophets
Campaign Strategy : Tom Willemkens
Account Director : Johan De Backer
Account Manager : Hannelore Van Buyten
Producer : Maarten De Sutter
Sound : Het Geluidshuis
Client : Mobistar
Contacts : Cristina Zanchi, Isabelle Vanden Eede, Marie Tréguier, Magda Trullemans
Agency : mortierbrigade
Account Director : Tom Verhoeven
Senior Producer : Philippe Van Eygen
CD : Jens Mortier
CD : Joost Berends
CD : Philippe De Ceuster

mortierbrigade maakte een nieuwe campagne voor Mobistar die de kwaliteit van het netwerk en de mobiele diensten van de operator moet aantonen. Hoe? Gewoon door een beroep te doen op ouderwetse proefkonijnen.

Het begon allemaal in februari 2014, toen Mobistar via de sociale media een originele wervingsadvertentie verspreidde. De operator kondigde aan dat hij op zoek was naar een mobiel proefkonijn, man of vrouw. De advertentie was helemaal geen grap, zoals blijkt uit de getuigenissen van Laurens en Jerina, de twee proefkonijnen die uiteindelijk gerekruteerd werden.

Philippe Van Eygen, senior producer bij de brigade: “Mobistar werkt voortdurend aan de verbetering van zijn netwerk en besloot om de zware investering te bewijzen een nationale test te starten. Dus gingen we op zoek naar twee personen, een vrouw en een man, Frans- en Nederlandstalig, die bereid waren het netwerk te testen om uit te zoeken waar het goed is en waar het nog verbeterd kan worden. Met die bedoeling beschikten de twee ‘mobiele proefkonijnen’ die via de Facebook-pagina van Mobistar gerekruteerd werden over een smartphone, een tablet en een mobilhome. Daarmee reden ze een week lang het hele land door om verschillende uitdagingen aan te gaan.”

De eerste zette meteen de toon: “Ze was bedoeld om de snelheid van het Mobistar-netwerk te testen in de meest extreme omstandigheden”, vervolgt Philippe Van Eygen. Extreem in welke zin? “Zoals jezelf filmen terwijl je uit een vliegtuig springt en ervoor zorgt dat de sprong nog voor de landing online gezet en gevisualiseerd wordt door de tweede tester die op de grond is gebleven.” Met andere woorden: Jerina stapt in een vliegtuig, dat vliegt tot op 4000 meter hoogte, waarna ze de sprong waagt in het gezelschap van een instructeur, met een smartphone aan haar voorarm bevestigd (een beetje zoals een horloge), zodat ze alles kan filmen (een selfie, in feite). Zodra de parachute geopend is en de sprong gefilmd, stuurt Jerina haar prestatie naar Laurens die haar geduldig opwacht met zijn tablet. Tot zover het plan. Maar was het ook uitvoerbaar, dankzij Mobistar? Het antwoord op die vraag is sinds dinsdag op televisie en op de site mobistar.be/FFWD te zien.

“Elke uitdaging komt aan bod in een tv-spot van 45’’”, vertelt Jens Mortier. “Om kwatongen al meteen de mond te snoeren: we hebben ook spots van 2’30’’ gemaakt die bewijzen dat het allemaal echt is en dat er geen montage of trucage aan te pas komt. In totaal gaven we Laurens en Jerina drie uitdagingen op. Naast de snelheid van het netwerk testten ze ook de dekking en de audio-kwaliteit van de communicaties.”

Uiteraard zijn de twee volgende uitdagingen even extreem als de eerste. Om je nieuwsgierigheid te prikkelen kunnen we alvast onthullen dat de laatste zich afspeelt op een autoracecircuit. Je ontdekt binnenkort hoe op televisie of op mm.be.

“We hebben ook een b2b-luik”, besluit Philippe Van Eygen. “Dat wordt uitsluitend online verspreid en bestaat ook uit uitdagingen, maar die richten zich eerder tot vakmensen voor wie mobiliteit een cruciale rol speelt in hun business. Zo organiseerden we bijvoorbeeld een race tussen een e-mail en een… fietskoerier. En meer bepaald een mail met een zwaar attachment. Met andere woorden, een bericht dat er in theorie eeuwen over doet om te worden verzonden en ontvangen. Tegelijk stuurden we een fietskoerier naar hetzelfde postadres.” Wie het eerst aankwam? Wedden mag, maar enkel online!

JOBS


INTERVIEW

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België



DOSSIER  



BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier