SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Duval Guillaume kijkt niet op een nul voor Coke

Vrijdag 7 Maart 2014


Duval Guillaume kijkt niet op een nul voor Coke
Assets :
video
Credits :
Creation : Niels Sienaert
Client : Coca-Cola Zero
Contacts : Olivier Geyer, Thibault Geenen, Francois Huchet, Aoife Hall,Shelley Macintyre, Verena Nabrotzky
Agency : Duval Guillaume
Account Team : Nathalie Rahbani, Patrick Clymans, Sophie Van Elslander
CD : Geoffrey Hantson
CD : Katrien Bottez
Creation : Tim Schoenmaeckers
Digital Strategic Planners : Kris Hoet, Sophie Jadoul
Head of Interactive Concept : Frédéric De Vries
Executive Producers : Tuyen Pham, Marc Van Buggenhout
Film Production Company : Made in Brussels
Film Production Company : McKenzie Rudolphe
Director : Jonty Toosey
DOP : Bruce Jackson
Producer : Filip Vangeffelen
Post-Production Cy : ACE image Factory
Editors : Stijn Deconinck, Stefan Rycken
Sound : Raygun

Duval Guillaume en Coke Zero zijn terug van weggeweest met een nieuwe activeringsactie die alweer de nodige buzz zou moeten genereren op het net. Ze omvat een twee minuten durende virale video die sinds dinsdag in heel Europa wordt verspreid. 

Geoffrey Hantson, executive CD van Duval Guillaume: “Coca-Cola vroeg ons een ambient te bedenken om de nieuwe positionering van Coke Zero te verduidelijken: ‘When you need more, add zero’. Het idee? Duidelijk maken dat nul niet altijd niks is. Onze missie bestond erin die nieuwe belofte tot leven te brengen en te illustreren.”

De creatieven gingen op zoek naar per definitie saaie activiteiten die niet meer dan een nul extra nodig hebben om opwindend te worden. Hantson legt uit: “We selecteerden verschillende vrij rustige hobby’s, maar hielden er uiteindelijk drie over: vissen, petanque en breien. Voor de twee eerste hebben we uitgezocht of er competities waren en voor de derde hebben we alle zoekertjes afgespeurd op zoek naar een les.”

Toen ze hun slachtoffers eenmaal hadden gevonden, brachten de creatieven hun plan tot uitvoering. “Er zaten vijf vrouwen in de breiles, er waren drie supporters aanwezig op het petanquetornooi en zes toeschouwers bij de viswedstrijd. Op basis van het nieuwe concept van Coke Zero voegden we een nul toe. Een nul achter de vijf, een achter de drie en een achter de zes…” De vijf breiende leerlingen werden er opeens vijftig, de drie petanquesupporters dertig en de zes toeschouwers bij de viswedstrijd zestig.

Het resultaat mag er zijn. Neem een kijkje op mm.be! Heb je de vrouw die haar borsten toont tijdens de breiles gezien? Gebreide borsten, uiteraard. Maar daarmee is het verhaal niet uit. “We vonden dat het nog leuker zou zijn als we nog een nul toevoegden. En dat hebben we dus gedaan.”

Toen we dit artikel afsloten, stond de spot sinds tien minuten op YouTube. Op dat moment telde hij al 300 views. Tegen de tijd dat jij dit leest, zullen daar zeker een paar nullen bijgekomen zijn.

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier