SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Duval Guillaume kijkt niet op een nul voor Coke

Vrijdag 7 Maart 2014


Duval Guillaume kijkt niet op een nul voor Coke
Assets :
video
Credits :
Creation : Niels Sienaert
Client : Coca-Cola Zero
Contacts : Olivier Geyer, Thibault Geenen, Francois Huchet, Aoife Hall,Shelley Macintyre, Verena Nabrotzky
Agency : Duval Guillaume
Account Team : Nathalie Rahbani, Patrick Clymans, Sophie Van Elslander
CD : Geoffrey Hantson
CD : Katrien Bottez
Creation : Tim Schoenmaeckers
Digital Strategic Planners : Kris Hoet, Sophie Jadoul
Head of Interactive Concept : Frédéric De Vries
Executive Producers : Tuyen Pham, Marc Van Buggenhout
Film Production Company : Made in Brussels
Film Production Company : McKenzie Rudolphe
Director : Jonty Toosey
DOP : Bruce Jackson
Producer : Filip Vangeffelen
Post-Production Cy : ACE image Factory
Editors : Stijn Deconinck, Stefan Rycken
Sound : Raygun

Duval Guillaume en Coke Zero zijn terug van weggeweest met een nieuwe activeringsactie die alweer de nodige buzz zou moeten genereren op het net. Ze omvat een twee minuten durende virale video die sinds dinsdag in heel Europa wordt verspreid. 

Geoffrey Hantson, executive CD van Duval Guillaume: “Coca-Cola vroeg ons een ambient te bedenken om de nieuwe positionering van Coke Zero te verduidelijken: ‘When you need more, add zero’. Het idee? Duidelijk maken dat nul niet altijd niks is. Onze missie bestond erin die nieuwe belofte tot leven te brengen en te illustreren.”

De creatieven gingen op zoek naar per definitie saaie activiteiten die niet meer dan een nul extra nodig hebben om opwindend te worden. Hantson legt uit: “We selecteerden verschillende vrij rustige hobby’s, maar hielden er uiteindelijk drie over: vissen, petanque en breien. Voor de twee eerste hebben we uitgezocht of er competities waren en voor de derde hebben we alle zoekertjes afgespeurd op zoek naar een les.”

Toen ze hun slachtoffers eenmaal hadden gevonden, brachten de creatieven hun plan tot uitvoering. “Er zaten vijf vrouwen in de breiles, er waren drie supporters aanwezig op het petanquetornooi en zes toeschouwers bij de viswedstrijd. Op basis van het nieuwe concept van Coke Zero voegden we een nul toe. Een nul achter de vijf, een achter de drie en een achter de zes…” De vijf breiende leerlingen werden er opeens vijftig, de drie petanquesupporters dertig en de zes toeschouwers bij de viswedstrijd zestig.

Het resultaat mag er zijn. Neem een kijkje op mm.be! Heb je de vrouw die haar borsten toont tijdens de breiles gezien? Gebreide borsten, uiteraard. Maar daarmee is het verhaal niet uit. “We vonden dat het nog leuker zou zijn als we nog een nul toevoegden. En dat hebben we dus gedaan.”

Toen we dit artikel afsloten, stond de spot sinds tien minuten op YouTube. Op dat moment telde hij al 300 views. Tegen de tijd dat jij dit leest, zullen daar zeker een paar nullen bijgekomen zijn.

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier