SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Publicis brengt Roemeense houthakkers aan het huilen voor Agent Green

Dinsdag 17 Mei 2016


Publicis brengt Roemeense houthakkers aan het huilen voor Agent Green
Assets :
'Tears For Trees' website
Credits :
Client : Agent Green
Contact : Gabriel Paun
Agency : Publicis Brussels
CD : Tom Berth
CD : Geert De Rocker
Digital CD : Naïm Baddich
Creation : Marc Richard Vander Heyden
Creation : Kermit Cota
Copy : Maarten De Maayer
Graphic Designer : Christophe Vantricht
Digital Producer : Tanguy De Kelver
Web Development : Everything is Fun
Web Design : Christophe Vantricht, Jérémie Acquisito
Account : Amandine Clio
Strategic Planner : Philippe Gérin
Film Production : Muna Baradi

Dankzij het netwerk kreeg Publicis Brussels de kans om zijn schouders te zetten onder ‘Tears for Trees’, een project voor Agent Green, een NGO die in 2009 opgericht werd in Roemenië en onderzoek voert naar milieumisdaden. Die worden in kaart gebracht om oplossingen te zoeken en de natuur beter te beschermen.

“Tears for Trees is een kruistocht tegen illegale kapping van de laatste bossen in Roemenië”, aldus de NGO. “Onze missie begon met de eerste kettingzaagolie die de houthakkers aan het huilen brengt over het lot van de bossen.”

De olie in kwestie werd ontwikkeld op basis van ingrediënten die je ook terugvindt in traangassprays. Als je die bij de benzine voegt, ontstaat er een chemische reactie zodra je de kettingzaag aanzet. De rook die als dusdanig vrijkomt, heeft hetzelfde effect als traangas: bij het geringste contact met de ogen, krijgt de houthakker tranen in de ogen.

“We deelden gratis stalen van ‘Tears for Trees’ uit in de lokale Roemeense winkels in de buurt van kwetsbare bossen, op plaatsen waar de houthakkers gewoonlijk hun olie en brandstof kopen”, vertelt Publicis. “De verpakking werd speciaal ontworpen om de houthakkers te misleiden. Nadat ze het e ect van de olie ervaren hebben, leert een aandachtige analyse van de verpakking hun dat er op de achterkant van de es een sensibiliserende boodschap staat.”

De ONG besluit: “Natuurlijk weten we dat er meer nodig is dan tranen om ontbossing tegen te gaan. We moeten de dingen grootser zien, met betrokken teams op het terrein die de illegale kappingen opsporen en aangeven. Daarom hebben we ook een online shop gecreëerd. Daar kunnen de teams op het terrein gesteund worden, door het materiaal dat ze nodig hebben te nancieren: ‘Tears for Trees’ olie, GPS-trackers, bewakingscamera’s voor buiten, rugzakken, enzovoort.” Je ontdekt alle details via www.tearsfortrees.org.

Nog even de aandacht vestigen op de hashtag #tearsfortrees: die vermeld je iedere keer je een boom redt door over het onderwerp te communiceren via de sociale media. 

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier