Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Publicis houdt zich bezig met wat echt telt voor Orange

Dinsdag 10 Mei 2016

Publicis houdt zich bezig met wat echt telt voor Orange

Na de ontmanteling van de winkelreclame van Mobistar, kwam Publicis Brussels tot de kern van de dag en lanceerde op 10 mei de campagne rond de naamsverandering van de operator in Orange. Die zal drie weken duren. Een heikele opdracht die beide merken met elkaar moet verbinden en zich toeleggen op wat echt telt.

Het zit er dus op voor Mobistar, het merk met de zes Effies, waaronder de Grand in 2005. Die werden allemaal gewonnen door zijn historische bureau Air (LHHS in zijn begindagen) dat de GSM binnen ieders bereik bracht met zijn emblematische slogans. Wie de verschillende cases die het merk indiende om zijn bewezen efficiëntie te demonstreren raadpleegt op de site effiebelgium.be, zal zich (indien nodig) rekenschap geven van de afgelegde weg, sinds de eerste sms’jes en prepaid kaarten, sinds de eerste Nokia’s tot onze vandaag onmisbare smartphones.

Het was het filiaal van France Telecom dat het monopolie van de Belgacom en zijn mobiele netwerk Proximus dat twee jaar eerder zijn intrede gemaakt had doorbrak. Het was Mobistar dat de penetratie en het gebruik van de mobiele telefoon boostte, populair en democratischer maakte. Zowel bij particulieren als binnen de bedrijven, via de bekende Business Solutions campagne en haar testimonials.

Twintig jaar communicatie en slechts drie partnerbureaus: mortierbrigade, na Air en Publicis dat vandaag instaat voor de naamsverandering. Welkom Orange, dus! De boetieks zijn al overgestapt op de nieuwe visuele identiteit en de communicatiecampagne start vandaag. We durven wedden dat de herlancering nog maar eens de sector zal boosten met een dynamisme dat de laatste twee decennia telkens opnieuw bevestigd werd.
 
“Orange wil zich profileren als een merk dat écht naar de klant luistert”, aldus Publicis Brussel. “Dat belangrijk vindt wat de klant belangrijk vindt. Met 3 TV spots, prints, posters en radio communiceren we over wat écht telt voor mensen: hun Familie, Werk, Thuis, Fun,…” Het bureau toont wat Orange in het leven van de mensen kan betekenen, via innovatieve producten en diensten aan die echt nuttig zijn. Dat wordt samengevat in de baseline: ‘Omdat het écht telt. Orange.’
 
Deze boodschap wordt (geleidelijk) uitgedragen via drie tv-spots van 60’’ en 45’’, drie radiospots van 30’’, drie paginagrote printadvertenties, vier affiches van 16m² en 36m², evenementiële affichage in Gent, Brussel en Luik, aangevuld met een aanzienlijk online luik. Dat is het werk van Prophets (bannering en de site orange.be). Elke creatie brengt een Familie-, Fun- of Thuissituatie in beeld, met een emotionele, herkenbare ‘real life’ belevenis,  waarin de Orange technologie onverwacht wordt toegepast. 
Assets :
Credits :
  • Client : Orange
  • Contacts : Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons, Marie Treguier
  • Agency : Publiganda
  • CD : Tom Berth
  • CD : Geert De Rocker
  • Creation : Catheline Leroy
  • Creation : Eva De Jonckheere
  • Account Team : Filip Van Der Haegen, Amandine Clio, Fréderic Sodermans
  • Strategy : Annemie Goegebuer, Berten Peremans
  • Print Production : Marleen Hemeleers
  • Art Buyer : Victoire Kaiser
  • Retoucher : Frederic Dupont
  • TV Producer : Marc Van Buggenhout
  • Film Production Company : Wenneker.be
  • Director : Hesdy Lonwijk
  • Head of Production : Emily Rammant
  • Producers : Vanessa Jacob, Matthias Schellens, Niki Michiels
  • Post-Production : The Fridge & Sonicville
  • Radio Producer : Monique Sampermans
  • Radio Production Company : Cobra
  • Sound : Sonicville
  • Digital Production : Prophets
  • Photographer : Britt Guns
  • Media : Havas