SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Publicis ontmantelt Mobistar voor Orange

Dinsdag 26 April 2016


Publicis ontmantelt Mobistar voor Orange
Assets :
film 'raMbo' film 'saM' website poster 'bomma' poster 'Rambo'
Credits :
Client : Mobistar
Contacts : Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons
Agency : Publicis Brussels
CD : Tom Berth
CD : Geert De Rocker
Digital CD : Naïm Baddich
Creation : Catheline Leroy
Creation : Eva De Jonckheere
Account Team : Filip Van Der Haegen, Amandine Clio
Strategy : Annemie Goegebuer, Berten Peremans
Producers : Marc Van Buggenhout, Tuyen Pham
Film Production Company : Ristretto
Director : Wim Bonte
Producer : Lies Bronselaer
Post-Production : Moxy
Radio Producer : Monique Sampermans
Radio Production Company : Cobra
Digital Productions : Prophets
Media Agency : Havas
Photographer : Jeffrey Vanhoutte
Art Buyer : Victoire Kaiser

Op 10 mei vindt de of ciële rebranding van Mobistar naar Orange plaats. Ondertussen heeft Publicis Brussels de communicatie afgetrapt met een ludieke ‘pre-launch’ campagne die ook nog eens slim gevonden is.

“Publicis Brussels en Orange waren van oordeel dat Mobistar na 19 jaar trouwe dienst nog van nut kon zijn voor zijn klanten”, luidt het bij het bureau. Op basis van de vaststelling dat de 160 Mobistar-winkels binnenkort hun lichtreclame niet meer nodig zullen hebben en om de belofte van Orange om zo dicht mogelijk bij zijn consumenten te staan waar te maken, besloten Publicis Brussels en de Franse operator gewoon om... de letters van de lichtreclame weg te geven.
 
Het mechanisme achter de wedstrijd die voorafgaat aan de eigenlijke rebranding campagne, is eenvoudig: op de site mobistarwordtorange.be registreren de deelnemers hun woorden die ze gevormd hebben met de letters van de naam Mobistar. De bedenkers van de origineelste vondsten winnen de aldus geselecteerde letters.
 
De traffic naar het online platform wordt gegenereerd aan de hand van twee spots. Check de zeer geslaagde packshot-animatie van de elementen van het Mobistar-logo dat het logo van Orange integreert. Verder staan ook banners, Facebook-advertenties en drie event affiches van 36m2 op het menu. Je ontdekt het allemaal op mm.be.
 
Nog even preciseren dat alles ontwikkeld werd in samenwerking met Prophets (digital production), Ris- tretto (film production), Moxy (post-production), Cobra (radio/sound production) en Havas Media (media).

JOBS


INTERVIEW

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier