SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Publicis/Orange : "Mobistar Letters"

Dinsdag 26 April 2016


Publicis/Orange :
Assets :
film 'raMbo' film 'saM' website case film poster 'bomma' poster 'Rambo'
Credits :
Client : Mobistar
Contacts : Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons
Agency : Publicis Brussels
CD : Tom Berth
CD : Geert De Rocker
Digital CD : Naïm Baddich
Creation : Catheline Leroy
Creation : Eva De Jonckheere
Account Team : Filip Van Der Haegen, Amandine Clio
Strategy : Annemie Goegebuer, Berten Peremans
Producers : Marc Van Buggenhout, Tuyen Pham
Film Production Company : Ristretto
Director : Wim Bonte
Producer : Lies Bronselaer
Post-Production : Moxy
Radio Producer : Monique Sampermans
Radio Production Company : Cobra
Digital Productions : Prophets
Media Agency : Havas
Photographer : Jeffrey Vanhoutte
Art Buyer : Victoire Kaiser

Op 10 mei vindt de of ciële rebranding van Mobistar naar Orange plaats. Ondertussen heeft Publicis Brussels de communicatie afgetrapt met een ludieke ‘pre-launch’ campagne die ook nog eens slim gevonden is.

“Publicis Brussels en Orange waren van oordeel dat Mobistar na 19 jaar trouwe dienst nog van nut kon zijn voor zijn klanten”, luidt het bij het bureau. Op basis van de vaststelling dat de 160 Mobistar-winkels binnenkort hun lichtreclame niet meer nodig zullen hebben en om de belofte van Orange om zo dicht mogelijk bij zijn consumenten te staan waar te maken, besloten Publicis Brussels en de Franse operator gewoon om... de letters van de lichtreclame weg te geven.
 
Het mechanisme achter de wedstrijd die voorafgaat aan de eigenlijke rebranding campagne, is eenvoudig: op de site mobistarwordtorange.be registreren de deelnemers hun woorden die ze gevormd hebben met de letters van de naam Mobistar. De bedenkers van de origineelste vondsten winnen de aldus geselecteerde letters.
 
De traffic naar het online platform wordt gegenereerd aan de hand van twee spots. Check de zeer geslaagde packshot-animatie van de elementen van het Mobistar-logo dat het logo van Orange integreert. Verder staan ook banners, Facebook-advertenties en drie event affiches van 36m2 op het menu. Je ontdekt het allemaal op mm.be.
 
Nog even preciseren dat alles ontwikkeld werd in samenwerking met Prophets (digital production), Ris- tretto (film production), Moxy (post-production), Cobra (radio/sound production) en Havas Media (media).

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier