SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Happiness volgt zijn neus voor Nivea Men

Woensdag 20 April 2016


Happiness volgt zijn neus voor Nivea Men
Assets :
Case Movie Overview
Credits :
Client : Nivea Men
Contacts : Ralph Gusko, Martin Wulle, Anna Grassano-Rauch
Agency : Happiness Brussels
CEO & Strategic Director : Karen Corrigan
Managing Director : Elke Janssens
Account Team : Patricia Nassauer, Erika Darmstädter, Isabelle Koeman, Sebastien Delavallée
Chief Innovation Officer : Kris Hoet
CD : Geoffrey Hantson
CD : Philippe Fass
CD : Pieter Claeys
Creation : Mathieu Cardon
Creation : Sebastien Stevens
Head of Craft : Lennert Vedts
Graphic Designer : Dries Lauwers
Make it Happener : Bart Vande Maele
PR : Ilse Lambrechts
VP New Applications Development : Brian Kinkade
Project manager application : Quang Tran Thanh
Head of Technology : Thomas Colliers
Editor/Animator : Simon Schuurman
Film Production Company : Geronimo
Director : Benoit De Clerck
Executive Film Producer : Jasper Moeyaert
DOP : Manu Vanderjeugd
Film Producer : Mathias Kerner

“Small country, big idea”, aldus Geoffrey Hantson, Chief Creative Officer van Happiness, over Nose, een revolutionaire innovatie voor Nivea Men die onze smartphones uitrust met een nieuw zintuig en ze laat… ruiken. Een wereldpremière! 

Een van de prioriteiten voor Beiersdorf, en meer bepaald voor Nivea Men, is het vinden van nieuwe manieren om mannen ertoe aan te zetten beter voor zichzelf te zorgen. In plaats van een zoveelste zalf, crème of lotion, kwam het bureau op het geniale idee een wijd verbreid en zeer herkenbaar probleem op te lossen nog voor het zich voordoet. Het zorgt er meer bepaald voor dat het sterke geslacht zich nooit meer ongerust hoeft te maken over eventueel door henzelf onopgemerkte zweetgeuren. “Mannen hebben een veel minder scherpe reukzin dan vrouwen”, aldus Geoffrey Hantson, chief creative officer bij Happiness. “Bovendien is het wetenschappelijk aangetoond dat mensen hun eigen geur minder sterk ruiken dan iemand anders. De kans is dus reëel dat je zelf niets in de gaten hebt als je zweet, terwijl je omgeving denkt dat je wel een douche zou kunnen gebruiken, maar daar uiteraard niets van zegt, omdat het redelijk vervelend is.”

Om dat euvel uit de wereld te helpen, kwam Happiness op het idee een extra zintuig toe te voegen aan onze smartphones: die beschikken voortaan over een heuse reukzin. Acht maanden lang werd de technologie voor deze ‘Nose’ op punt gesteld. “Het gaat om een sleeve voor een iPhone 6 die uitgerust is met een stukje hardware dat dienstdoet als sensor. Daarnaast is er ook een te downloaden app en de combinatie van beide maakt het via Bluetooth mogelijk geuren op te sporen. De technologie is niet nieuw, er bestonden al machines die kunnen ruiken in de ruimtevaart en die hebben we herleid tot het formaat van een postzegel.” Concreet houdt de gebruiker zijn smartphone gedurende vier seconden in de buurt van de risicozones, wat kan met gewone kleren aan, weliswaar niet door een dikke winterjas. Daarna krijgt hij zijn zweetstatus (‘It’s OK’, ‘It’s time’ – voor deo - en ‘It’s urgent’ – om te douchen).

“‘The Nose’ is een wereldpremière die op basis van een uniek insight een nieuwe manier aanreikt om voor jezelf te zorgen en op een discrete manier een gedragsverandering bij mannen in gang te zetten”, aldus Hantson. De eerste stap bestond uit de ontwikkeling van het prototype en het zo accuraat mogelijk maken van het algoritme aan de basis van de app. Daar kwamen tests op zowat 4000 mannen van alle continenten, rassen en zoveel mogelijk landen aan te pas. Momenteel zijn de resultaten voor 81% accuraat. Nu begint stap 3, de productiefase. De eerste 100 exemplaren worden volgende week geleverd aan influencers en journalisten. “Hun ervaringen zullen de accuratesse van de Nose nog verbeteren”, besluit de terecht trotse CCO. “Eind 2016 wordt de productie dan uitgebreid en zal het concept uitgerold worden op een nog te bepalen testmarkt. In de loop van 2017 volgt dan de rest van de wereld.” Wie deze innovatie ondertussen in kleuren wil ontdekken, kan een kijkje nemen op mm.be. De geuren moet je er zelf bijdenken.

JOBS




INTERVIEW

Ignace De Nollin (Colruyt Group):

Ignace De Nollin (Colruyt Group): "Apporto vertrekt vanuit ons maatschappelijk engagement"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier