SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Happiness volgt zijn neus voor Nivea Men

Woensdag 20 April 2016


Happiness volgt zijn neus voor Nivea Men
Assets :
Case Movie Overview
Credits :
Client : Nivea Men
Contacts : Ralph Gusko, Martin Wulle, Anna Grassano-Rauch
Agency : Happiness Brussels
CEO & Strategic Director : Karen Corrigan
Managing Director : Elke Janssens
Account Team : Patricia Nassauer, Erika Darmstädter, Isabelle Koeman, Sebastien Delavallée
Chief Innovation Officer : Kris Hoet
CD : Geoffrey Hantson
CD : Philippe Fass
CD : Pieter Claeys
Creation : Mathieu Cardon
Creation : Sebastien Stevens
Head of Craft : Lennert Vedts
Graphic Designer : Dries Lauwers
Make it Happener : Bart Vande Maele
PR : Ilse Lambrechts
VP New Applications Development : Brian Kinkade
Project manager application : Quang Tran Thanh
Head of Technology : Thomas Colliers
Editor/Animator : Simon Schuurman
Film Production Company : Geronimo
Director : Benoit De Clerck
Executive Film Producer : Jasper Moeyaert
DOP : Manu Vanderjeugd
Film Producer : Mathias Kerner

“Small country, big idea”, aldus Geoffrey Hantson, Chief Creative Officer van Happiness, over Nose, een revolutionaire innovatie voor Nivea Men die onze smartphones uitrust met een nieuw zintuig en ze laat… ruiken. Een wereldpremière! 

Een van de prioriteiten voor Beiersdorf, en meer bepaald voor Nivea Men, is het vinden van nieuwe manieren om mannen ertoe aan te zetten beter voor zichzelf te zorgen. In plaats van een zoveelste zalf, crème of lotion, kwam het bureau op het geniale idee een wijd verbreid en zeer herkenbaar probleem op te lossen nog voor het zich voordoet. Het zorgt er meer bepaald voor dat het sterke geslacht zich nooit meer ongerust hoeft te maken over eventueel door henzelf onopgemerkte zweetgeuren. “Mannen hebben een veel minder scherpe reukzin dan vrouwen”, aldus Geoffrey Hantson, chief creative officer bij Happiness. “Bovendien is het wetenschappelijk aangetoond dat mensen hun eigen geur minder sterk ruiken dan iemand anders. De kans is dus reëel dat je zelf niets in de gaten hebt als je zweet, terwijl je omgeving denkt dat je wel een douche zou kunnen gebruiken, maar daar uiteraard niets van zegt, omdat het redelijk vervelend is.”

Om dat euvel uit de wereld te helpen, kwam Happiness op het idee een extra zintuig toe te voegen aan onze smartphones: die beschikken voortaan over een heuse reukzin. Acht maanden lang werd de technologie voor deze ‘Nose’ op punt gesteld. “Het gaat om een sleeve voor een iPhone 6 die uitgerust is met een stukje hardware dat dienstdoet als sensor. Daarnaast is er ook een te downloaden app en de combinatie van beide maakt het via Bluetooth mogelijk geuren op te sporen. De technologie is niet nieuw, er bestonden al machines die kunnen ruiken in de ruimtevaart en die hebben we herleid tot het formaat van een postzegel.” Concreet houdt de gebruiker zijn smartphone gedurende vier seconden in de buurt van de risicozones, wat kan met gewone kleren aan, weliswaar niet door een dikke winterjas. Daarna krijgt hij zijn zweetstatus (‘It’s OK’, ‘It’s time’ – voor deo - en ‘It’s urgent’ – om te douchen).

“‘The Nose’ is een wereldpremière die op basis van een uniek insight een nieuwe manier aanreikt om voor jezelf te zorgen en op een discrete manier een gedragsverandering bij mannen in gang te zetten”, aldus Hantson. De eerste stap bestond uit de ontwikkeling van het prototype en het zo accuraat mogelijk maken van het algoritme aan de basis van de app. Daar kwamen tests op zowat 4000 mannen van alle continenten, rassen en zoveel mogelijk landen aan te pas. Momenteel zijn de resultaten voor 81% accuraat. Nu begint stap 3, de productiefase. De eerste 100 exemplaren worden volgende week geleverd aan influencers en journalisten. “Hun ervaringen zullen de accuratesse van de Nose nog verbeteren”, besluit de terecht trotse CCO. “Eind 2016 wordt de productie dan uitgebreid en zal het concept uitgerold worden op een nog te bepalen testmarkt. In de loop van 2017 volgt dan de rest van de wereld.” Wie deze innovatie ondertussen in kleuren wil ontdekken, kan een kijkje nemen op mm.be. De geuren moet je er zelf bijdenken.

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier