Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Bowling en youAntwerp op toeristenjacht voor Knokke-Heist

Woensdag 6 April 2016

Bowling en youAntwerp op toeristenjacht voor Knokke-Heist

Het consortium bestaande uit Bowling Brussels en youAntwerp werkt sinds november voor de toeristische dienst van Knokke-Heist. Hun missie? Het toerisme in de beroemde Belgische badstad promoten op een unieke en innoverende manier.

Iedereen kent Knokke-Heist. Of tenminste, dat denkt iedereen toch. Los van de magische naam en de vele beloftes of dromen die hij inhoudt, heeft de chicste badstad van de Belgische kust veel meer te bieden dan zand, zon, luxe en gastronomie of kunst en cultuur. Om dat duidelijk te maken deed de plaatselijke dienst voor toerisme een beroep op een bureau uit… Brussel (Bowling) en eentje uit… Antwerpen (youAntwerp). “Heel wat mensen komen slechts voor een of twee zaken naar Knokke-Heist, maar ontdekken door de campagnes dat de gemeente nog meer te bieden heeft”, bevestigt Gwenn Nevelsteen, medeoprichtster van Bowling.
 
“Om de bekende en minder bekende natuurplekken in Knokke-Heist te promoten organiseerde de gemeente tijdens het paasweekend op zaterdag 26 maart de eerste 'Hazenjacht'”, vervolgt ze. “Op verschillende groene plekjes werden acht paashazen verstopt. Kinderen en ouders konden de hazen terugvinden via gps-coördinaten. Wie alle hazen vond, werd beloond met een chocolade paashaas. De 'Hazenjacht' is een kortere en eenvoudigere versie van de Knokke-Heist Geotour (32 km ontdekkingen, bovenop het traditionele trio zon, zee en strand, nvdr). Dat is de eerste officiële tour voor geocaching - schattenjagen via smartphone of GPS - in België. Het event was succesvol en zorgde voor duizenden extra bezoekers in de gemeente.”
 
Tegelijk bedacht het consortium een imagocampagne die naast de eerder vermelde jacht ook andere lokale troeven aanprijst, zowel in print als op de radio. Aan printzijde vermelden we graag de sympathieke illustraties van Charlotte Dumortier. Aan radiozijde was de creatie te danken aan de nog steeds even geïnspireerde pen van copy Paul Wauters, alsook aan het talent van de Franstalige acteurs Olivier Massart en Benoit Mansion enerzijds en hun Nederlandstalige collega’s Ronny Mosuse en Roel Vanderstukken anderzijds. Je ontdekt het allemaal op mm.be. Voor de zomer zijn alvast nieuwe creaties aangekondigd. 
Assets :
Credits :
  • Client : Knokke-Heist
  • Agency : Untitled Workers Club
  • Agency : youAntwerp
  • Project Management : Aimé Van Hecke, Sam Sisk, Jessica Vanhoeck
  • Strategy : Aimé Van Hecke, Gwenn Nevelsteen
  • Creation : Christophe Ghewy
  • Copy : Paul Wauters
  • Design : Jan Sidgwick
  • Illustration : Charlotte Dumortier
  • Radio Production Company : Sonicville