SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Bowling en youAntwerp op toeristenjacht voor Knokke-Heist

Woensdag 6 April 2016


Bowling en youAntwerp op toeristenjacht voor Knokke-Heist
Assets :
poster 'art' poster 'gastronomie' poster 'luxe' poster 'sport' poster 'zon, zee, strand' print 'hazenjacht' radio 'hazenjacht' radio 'hazenjacht' 10 sec radio 'shopentopopzondag' radio 'veel'
Credits :
Client : Knokke-Heist
Agency : BOWLING
Agency : youAntwerp
Project Management : Aimé Van Hecke, Sam Sisk, Jessica Vanhoeck
Strategy : Aimé Van Hecke, Gwenn Nevelsteen
Creation : Christophe Ghewy
Copy : Paul Wauters
Design : Jan Sidgwick
Illustration : Charlotte Dumortier
Radio Production Company : Sonicville

Het consortium bestaande uit Bowling Brussels en youAntwerp werkt sinds november voor de toeristische dienst van Knokke-Heist. Hun missie? Het toerisme in de beroemde Belgische badstad promoten op een unieke en innoverende manier.

Iedereen kent Knokke-Heist. Of tenminste, dat denkt iedereen toch. Los van de magische naam en de vele beloftes of dromen die hij inhoudt, heeft de chicste badstad van de Belgische kust veel meer te bieden dan zand, zon, luxe en gastronomie of kunst en cultuur. Om dat duidelijk te maken deed de plaatselijke dienst voor toerisme een beroep op een bureau uit… Brussel (Bowling) en eentje uit… Antwerpen (youAntwerp). “Heel wat mensen komen slechts voor een of twee zaken naar Knokke-Heist, maar ontdekken door de campagnes dat de gemeente nog meer te bieden heeft”, bevestigt Gwenn Nevelsteen, medeoprichtster van Bowling.
 
“Om de bekende en minder bekende natuurplekken in Knokke-Heist te promoten organiseerde de gemeente tijdens het paasweekend op zaterdag 26 maart de eerste 'Hazenjacht'”, vervolgt ze. “Op verschillende groene plekjes werden acht paashazen verstopt. Kinderen en ouders konden de hazen terugvinden via gps-coördinaten. Wie alle hazen vond, werd beloond met een chocolade paashaas. De 'Hazenjacht' is een kortere en eenvoudigere versie van de Knokke-Heist Geotour (32 km ontdekkingen, bovenop het traditionele trio zon, zee en strand, nvdr). Dat is de eerste officiële tour voor geocaching - schattenjagen via smartphone of GPS - in België. Het event was succesvol en zorgde voor duizenden extra bezoekers in de gemeente.”
 
Tegelijk bedacht het consortium een imagocampagne die naast de eerder vermelde jacht ook andere lokale troeven aanprijst, zowel in print als op de radio. Aan printzijde vermelden we graag de sympathieke illustraties van Charlotte Dumortier. Aan radiozijde was de creatie te danken aan de nog steeds even geïnspireerde pen van copy Paul Wauters, alsook aan het talent van de Franstalige acteurs Olivier Massart en Benoit Mansion enerzijds en hun Nederlandstalige collega’s Ronny Mosuse en Roel Vanderstukken anderzijds. Je ontdekt het allemaal op mm.be. Voor de zomer zijn alvast nieuwe creaties aangekondigd. 

JOBS




INTERVIEW

Laurent Lejeune (Dentsu Aegis Network):

Laurent Lejeune (Dentsu Aegis Network): "Onze groep wil meer dan een mediabureau zijn"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier