SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Bowling en youAntwerp op toeristenjacht voor Knokke-Heist

Woensdag 6 April 2016


Bowling en youAntwerp op toeristenjacht voor Knokke-Heist
Assets :
poster 'art' poster 'gastronomie' poster 'luxe' poster 'sport' poster 'zon, zee, strand' print 'hazenjacht' radio 'hazenjacht' radio 'hazenjacht' 10 sec radio 'shopentopopzondag' radio 'veel'
Credits :
Client : Knokke-Heist
Agency : BOWLING
Agency : youAntwerp
Project Management : Aimé Van Hecke, Sam Sisk, Jessica Vanhoeck
Strategy : Aimé Van Hecke, Gwenn Nevelsteen
Creation : Christophe Ghewy
Copy : Paul Wauters
Design : Jan Sidgwick
Illustration : Charlotte Dumortier
Radio Production Company : Sonicville

Het consortium bestaande uit Bowling Brussels en youAntwerp werkt sinds november voor de toeristische dienst van Knokke-Heist. Hun missie? Het toerisme in de beroemde Belgische badstad promoten op een unieke en innoverende manier.

Iedereen kent Knokke-Heist. Of tenminste, dat denkt iedereen toch. Los van de magische naam en de vele beloftes of dromen die hij inhoudt, heeft de chicste badstad van de Belgische kust veel meer te bieden dan zand, zon, luxe en gastronomie of kunst en cultuur. Om dat duidelijk te maken deed de plaatselijke dienst voor toerisme een beroep op een bureau uit… Brussel (Bowling) en eentje uit… Antwerpen (youAntwerp). “Heel wat mensen komen slechts voor een of twee zaken naar Knokke-Heist, maar ontdekken door de campagnes dat de gemeente nog meer te bieden heeft”, bevestigt Gwenn Nevelsteen, medeoprichtster van Bowling.
 
“Om de bekende en minder bekende natuurplekken in Knokke-Heist te promoten organiseerde de gemeente tijdens het paasweekend op zaterdag 26 maart de eerste 'Hazenjacht'”, vervolgt ze. “Op verschillende groene plekjes werden acht paashazen verstopt. Kinderen en ouders konden de hazen terugvinden via gps-coördinaten. Wie alle hazen vond, werd beloond met een chocolade paashaas. De 'Hazenjacht' is een kortere en eenvoudigere versie van de Knokke-Heist Geotour (32 km ontdekkingen, bovenop het traditionele trio zon, zee en strand, nvdr). Dat is de eerste officiële tour voor geocaching - schattenjagen via smartphone of GPS - in België. Het event was succesvol en zorgde voor duizenden extra bezoekers in de gemeente.”
 
Tegelijk bedacht het consortium een imagocampagne die naast de eerder vermelde jacht ook andere lokale troeven aanprijst, zowel in print als op de radio. Aan printzijde vermelden we graag de sympathieke illustraties van Charlotte Dumortier. Aan radiozijde was de creatie te danken aan de nog steeds even geïnspireerde pen van copy Paul Wauters, alsook aan het talent van de Franstalige acteurs Olivier Massart en Benoit Mansion enerzijds en hun Nederlandstalige collega’s Ronny Mosuse en Roel Vanderstukken anderzijds. Je ontdekt het allemaal op mm.be. Voor de zomer zijn alvast nieuwe creaties aangekondigd. 

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier