SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous krijgt kleintjes met Electrabel

Vrijdag 28 Februari 2014


Famous krijgt kleintjes met Electrabel
Assets :
spot 'Phone' spot 'Tablet' making of
Credits :
Client : Electrabel
Contacts : Barbara De Laet, Benoit Crochelet, Katrien Verbiest
Agency : FamousGrey
CD : Tim Driesen
CD : Iwein Vandevyver
: Laurent Dochy
Creation : Benoît Menetret
Creation : Sophie Norman
Brand Leader : Isabelle Hankard
Brand Manager : Annick Danckers
Business Director : Carola Michiels
RTV-Producer : René Vermeulen, Charlotte Mathias
Film Production Company : Czar
Producer : Nele Carlier
Director : Rogier Van Der Ploeg
Post-Production : Nozon
Soundstudio : Sonicville

Kito, de beroemde ‘energieverspillende’ hond die Famous bedacht voor Electrabel, is terug van weggeweest. Deze keer is hij echter niet alleen, want sinds kort is hij de trotse vader van vijf schattige puppy’s.

Iedereen kent natuurlijk Kito, de leuke maar vooral energieverspillende hond van Electrabel. Ter herinnering: het beestje werd geboren op 5 maart 2012, de dag waarop de adverteerder en zijn bureau Famous een nieuwe campagne startten voor de lancering van de Smart Energy Box. Op straat, de buis, het scherm en in de magazinepers maakten we kennis met de hond die van de afwezigheid van zijn baasjes gebruikmaakte om een feestje te bouwen in huis. Daarbij gebruikte hij allerlei huishoudtoestellen, om aan te tonen dat we niet altijd weten waar onze energie naartoe gaat. Dat probleem kan natuurlijk worden opgelost dankzij de eerder genoemde Smart Box, waarmee iedereen zelfs op afstand zijn verbruik kan controleren.

Sindsdien groeide Kito uit tot een echte ster. La DH wijdde onlangs bijvoorbeeld een heel artikel aan de making of van de nieuwe spot. Het vijfde luik in de avonturen van ’s lands beroemdste hond is dus een dubbel blije gebeurtenis. Want niet alleen maakt onze mensenvriend zijn langverwachte comeback, hij heeft ook net een belangrijke kaap gerond in zijn hondenleven. Er zijn namelijk vijf kleine Kitootjes geboren.

“Iedereen weet dat gezinsuitbreiding grote veranderingen met zich meebrengt”, zegt Benoît Crochelet, head of brand & marketing communications bij Electrabel. “En als het leven verandert, heeft dat meestal een impact op de energiebehoeften. Met deze nieuwe campagne willen we onze klanten tonen dat ze nog steeds hun energie kunnen controleren, ook als het leven verrassingen voor hen in petto heeft.”

De tv-spot die ook in de bioscoop te zien is, krijgt een verlengstuk via affichage en printadvertenties. Daarin zien we meer bepaald situaties die verband houden met de verandering. Er komt ook een tweede versie van de tv-spot die zich zal concentreren op de Smart-producten van Electrabel.

Carola Michiels, COO van Famous: “In deze campagne moesten we verder gaan. Kito is niet meer alleen de grappige energieverspillende hond uit de vorige spots. In zijn vaderrol hebben we hem verantwoordelijker gemaakt, want zijn puppy’s begaan evenveel stommiteiten als hij. De situatie blijft grappig, ook al is zijn personage geëvolueerd. Dit is een nieuwe fase in Kito’s leven en vooral in de rol die de hond speelt in de communicatie van Electrabel, ook al staat hij nog steeds symbool voor energieverspilling.”

Een week voor de nieuwe spot op televisie en in de bioscoop te zien zal zijn, hadden Electrabel en zijn beroemde bureau een kleine verrassing voorzien op de Facebook-pagina van de adverteerder. Elke dag konden de fans er een ‘gestolen’ beeld uit het privéleven van Kito ontdekken. Van zijn verborgen idylle tot en met zijn aankomst in het moederhuis en de aankoop van de mandjes voor zijn kleintjes. De fans kregen ook bepaalde hints toegestuurd, waarna de spot exclusief voor hen onthuld werd. Een echte ster, die Kito.

Benoît Crochelet : “80% des Belges connaissent Kito. C'est un véritable phénomène et une vraie star publicitaire. Mieux, quand on dit "Kito", les gens pensent immédiatement à Electrabel.”

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier