SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Saatchi & Saatchi steunt Circus

Dinsdag 29 Maart 2016


Saatchi & Saatchi steunt Circus
Assets :
spot Tv poster poster poster
Credits :
Client : Circus (Ardent Group)
Contacts : Thomas Dusart, Karol Dablon
Agency : SAATCHI & SAATCHI BELGIUM
Account : Lorenzo Brouwer
CD : Niels Schreyers
Creation : Arnold Hovart
Creation : Damien Veys
Managing Director : Christina Lemahieu
Strategic Director : Yves Van Landeghem
Producers : Marc Van Buggenhout
Film Production Company : Czar
Director : Kenneth Mercken
DOP : Lieven Van Baelen
Producers : Jelle Robbeets
Photo Producer : Initials LA
Photographer : Filip Van Roe
Art Buyer : Ingrid Deuss

Saatchi & Saatchi Belgium ontwikkelde een eerste campagne voor Circus, met de doelstelling om de expansie van de Belgische specialist in online gaming en sportweddenschappen binnen en buiten onze landsgrenzen meer gewicht te geven.

“Wedden is een van de favoriete activiteiten van het menselijk wezen, luidt het bij Saatchi & Saatchi. “Kleuters wedden voor knikkers, kinderen doen het voor wedstrijden, pubers om hun vriendinnetjes te verleiden en volwassenen om geld. Wedden is ingebakken in de menselijke natuur. Als Belgische onderneming gespecialiseerd in allerlei weddenschappen wil Circus de beste partner zijn voor al wie voor zijn plezier online wil wedden.”
 
In plaats van zich te concentreren op de sport zelf raadde Saatchi & Saatchi Circus aan zich liever te concentreren op het plezier van het wedden en de sport als een leuke extra te beschouwen. Dat wordt perfect samengevat door de nieuwe baseline: ‘Fans van weddenschappen’.
 
“De lancering van de campagne surft op de golf van het EK Voetbal 2016 in Frankrijk”, vervolgt Saatchi. “De tvspots tonen gepassioneerde supporters die een voetbalmatch volgen, waarbij ze allemaal koortsachtig... hun sportweddenschap verdedigen. In de eerste spot ontdekken we twee rivaliserende duo’s. Het eerste in de kleuren van een eindscore van 2-1, het tweede supportert voor 3-1. Het goede humeur van 2-1 smelt als sneeuw voor de zon als er een doelpunt gescoord wordt, tot grote vreugde van de 3-1 supporters...”
 
De spots zijn sinds 29 maart te zien op La Une en La Deux. Later worden er nieuwe producties gemaakt en die zullen zowel in Vlaanderen als in Wallonië te zien zijn. Parallel wordt een 2m2 en 36 m2 a chagecampagne verspreid; het hele jaar door wordt de cam- pagne ondersteund door events, promotiemateriaal, activeringen en heel wat andere verrassingen, zo luidt het.
 
Nog even preciseren dat er vooraf stevig gesleuteld werd aan de Corporate Identity. Die taak viel te beurt aan Minale Design Strategy, dat Circus begeleidde in zijn herpositio- nering door de de nitie van een globale merkstrategie voor zowel het fysieke netwerk als digital, voor de gaming en betting activiteiten. Vervolgens ontwikkelde het bureau een merkplatform dat het vertaalde in een nieuwe identiteit en branding. De identiteit wordt omschreven als sterk, coherent en duurzaam; de branding positioneert zich als gebruiksvriendelijk, toegankelijk, fris, jong en dynamisch.

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier