SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Saatchi & Saatchi steunt Circus

Dinsdag 29 Maart 2016


Saatchi & Saatchi steunt Circus
Assets :
spot Tv poster poster poster
Credits :
Client : Circus (Ardent Group)
Contacts : Thomas Dusart, Karol Dablon
Agency : SAATCHI & SAATCHI BELGIUM
Account : Lorenzo Brouwer
CD : Niels Schreyers
Creation : Arnold Hovaert
Creation : Damien Veys
Managing Director : Christina Lemahieu
Strategic Director : Yves Van Landeghem
Producers : Marc Van Buggenhout
Film Production Company : Czar
Director : Kenneth Mercken
DOP : Lieven Van Baelen
Producers : Jelle Robbeets
Photo Producer : Initials LA
Photographer : Filip Van Roe
Art Buyer : Ingrid Deuss

Saatchi & Saatchi Belgium ontwikkelde een eerste campagne voor Circus, met de doelstelling om de expansie van de Belgische specialist in online gaming en sportweddenschappen binnen en buiten onze landsgrenzen meer gewicht te geven.

“Wedden is een van de favoriete activiteiten van het menselijk wezen, luidt het bij Saatchi & Saatchi. “Kleuters wedden voor knikkers, kinderen doen het voor wedstrijden, pubers om hun vriendinnetjes te verleiden en volwassenen om geld. Wedden is ingebakken in de menselijke natuur. Als Belgische onderneming gespecialiseerd in allerlei weddenschappen wil Circus de beste partner zijn voor al wie voor zijn plezier online wil wedden.”
 
In plaats van zich te concentreren op de sport zelf raadde Saatchi & Saatchi Circus aan zich liever te concentreren op het plezier van het wedden en de sport als een leuke extra te beschouwen. Dat wordt perfect samengevat door de nieuwe baseline: ‘Fans van weddenschappen’.
 
“De lancering van de campagne surft op de golf van het EK Voetbal 2016 in Frankrijk”, vervolgt Saatchi. “De tvspots tonen gepassioneerde supporters die een voetbalmatch volgen, waarbij ze allemaal koortsachtig... hun sportweddenschap verdedigen. In de eerste spot ontdekken we twee rivaliserende duo’s. Het eerste in de kleuren van een eindscore van 2-1, het tweede supportert voor 3-1. Het goede humeur van 2-1 smelt als sneeuw voor de zon als er een doelpunt gescoord wordt, tot grote vreugde van de 3-1 supporters...”
 
De spots zijn sinds 29 maart te zien op La Une en La Deux. Later worden er nieuwe producties gemaakt en die zullen zowel in Vlaanderen als in Wallonië te zien zijn. Parallel wordt een 2m2 en 36 m2 a chagecampagne verspreid; het hele jaar door wordt de cam- pagne ondersteund door events, promotiemateriaal, activeringen en heel wat andere verrassingen, zo luidt het.
 
Nog even preciseren dat er vooraf stevig gesleuteld werd aan de Corporate Identity. Die taak viel te beurt aan Minale Design Strategy, dat Circus begeleidde in zijn herpositio- nering door de de nitie van een globale merkstrategie voor zowel het fysieke netwerk als digital, voor de gaming en betting activiteiten. Vervolgens ontwikkelde het bureau een merkplatform dat het vertaalde in een nieuwe identiteit en branding. De identiteit wordt omschreven als sterk, coherent en duurzaam; de branding positioneert zich als gebruiksvriendelijk, toegankelijk, fris, jong en dynamisch.

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier