SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB rock ‘n’ roll voor Duvel

Dinsdag 8 Maart 2016


DDB rock ‘n’ roll voor Duvel
Assets :
'90 days - Director's cut'
Credits :
DOP : Menno Mans
Editor : Ben Putland
Colourist : Toby Courlander
VFX : Glassworks Amsterdam
Music Editing & Audiomix : P&S London
Online Planning : Jo Lories (Duvel Moortgat)
Soundtrack : Icon (new interpretation by Daan & Jan Paternoster)
PR : Debby Wilmsen (Diamonds&Pearls)
Client : Duvel Moortgat
Contacts : Anouk Lagae, Kris Stuyck
Agency : DDB Brussels
Account Director : Francis Lippens
CD : Peter Ampe
Creation : Antoinette Ribas
Creation : Kate McMullen
Copy Fr : Gregory Ginterdaele
Agency Producer : Brigitte Verduyck
Film Production Company : Wenneker.be
Director : Hugo Keijzer
Producers : Ellen Utrecht, Vanessa Jacob, Emily Rammant

DDB Brussels maakte een nieuwe televisie- en bioscoopspot voor Duvel. Of liever, een kortfilm, zoals het bureau zijn creatie zelf noemt. Voor het eerst presenteert ‘90 Days’ de beroemde brouwerij, met haar gistkelders en vooral het geheim achter de unieke smaak van het meest geraf neerde der Belgische bieren...

“Ssst. Hier rijpt den Duvel”. Wie regelmatig de A12 neemt, kent de waarschuwing zeker. Ze prijkt al jaren op de enorme witte gevel van brouwerij Duvel Moortgat in Puurs, langs de snelweg tussen Brussel en Antwerpen. Tot dusver wist echter niemand precies wat er achter die raadselachtige woorden zat.

Om ons dat te laten ontdekken, maakten de creatieven van DDB Brussels gebruik van een nachtelijke ploegenwissel om binnen te dringen in het mythische gebouw. Ze volgen Jan Paternoster, de bandleader van Black Box Revelation die zich, alsof hij een arbeider met een gitaar in plaats van een brooddoos is, naar zijn post begeeft. Die bevindt zich diep in de brouwerij (een mooie gelegenheid om de fabriek in detail voor te stellen), waar de muzikant zijn collega van de vorige shift komt vervangen. Dat is Daan... die geeft zijn micro door en zegt: ‘Ze zijn bijna klaar’. Waarop Jan Paternoster zijn gitaar pakt en antwoordt: ‘We gaan ze hier eens wakker schudden’ en zijn dag begint met zijn eigen versie van ‘Icon’, de hit van zijn beroemde landgenoot. Daar komt dus die unieke Duvel-smaak vandaan. Weer een mysterie minder...

“Met deze kort lm laat Duvel ons voor het eerst toe een blik te werpen op het mythische brouwproces van het gera neerdste der Belgische bieren”, luidt het bij DDB Brussels. “De gisting gebeurt op een heel bijzondere manier; ze vraagt niet alleen een perfecte beheersing, maar ook veel geduld en een stevige do- sis Belgische rock. De bandleader van Black Box Revelation en zanger-componist Daan zijn afgedaald tot in de gistingskelder om duizenden esjes hun onnavolgbare smaak te geven.”

De productie waaraan negen maanden gewerkt werd, is te danken aan Wenneker.be en de regisseur Hugo Keijzer. ‘90 days’ is te zien in een 60’’-versie in de bioscoop; de lm is ook online te bekijken in een 75’’-versie en op televisie in een 40’’-versie. Het was al drie jaar geleden dat Duvel nog eens een spot ge- maakt had. Bij deze imagocampagne hoort ook een a che. 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier