SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

J. Walter Thompson schept de blauwe reus voor Aardgas

Dinsdag 1 Maart 2016


J. Walter Thompson schept de blauwe reus voor Aardgas
Assets :
spot Tv print 'confort' print 'éoliennes' print 'mobilité'
Credits :
Client : Gaz Naturel – Aardgas
Contact : Didier Hendrickx, Juan Vazquez
Agency : JWT Brussels
Account Team : Séverine Janssen, Chris Rustin
CD : Xavier Bouillon
CD : Jean-Luc Walraff
Creation : Yagiz (RUDY) Ekren
Creation : Renaud Lavency
DTP : Pierre Modave
TV Producer : Marie Libouton
Film Production Company : Czar
Director : Raf Wathion
Producers : Lander Engels
Post-Production/Cgi : Flow
Sound : Cobra
Photographer : François Chevalier

J. Walter Thompson creëerde een heel mooie campagne voor Aardgas. Die omvat onder andere een heel klassieke, poëtische televisiespot. En weet je wat wij vinden? Dat doet deugd!

Net zoals Happiness vorige week met zijn pakkende ‘Forever Young’ voor OVK, maakte J. Walter Thompson zopas een televisiespot voor Aardgas die ons verzoent met de reclameblokken. Sommige mensen – wellicht in de eerste plaats de junior generatie – zullen hem wellicht wat melig vinden, maar wij – als oude knarren – waarderen de poëzie die hij uitstraalt, net zoals de kwaliteit van de productie en de regie. Die zijn respectievelijk het werk van Czar en Raf Wathion die nog altijd evenveel talent voor beeld heeft. In de spot maken we kennis met een sympathieke blauwe reus die elke dag weer het leven van een doodnormaal gezin begeleidt en vergemakkelijkt, net zoals Aardgas doet.

“Na competitie tegen Mosquito, Strategie en CAT Agency wonnen we in oktober vorig jaar het communicatiebudget van Aardgas voor de volgende drie jaar”, aldus de CEO van J. Walter Thompson, David Grunewald. “In het kader van Batibouw wil deze eerste campagne het merk versterken en aardgas positioneren als de gezel die ons op weg helpt naar de energiemix van morgen, waarbij aardgas als energiereferentie blijft gelden voor de burgers.”

“Aardgas is onzichtbaar maar speelt een heel belangrijke rol in ons dagelijks leven”, vervolgt creatief directeur Xavier Bouillon. “Het biedt ons enorm veel comfort en vereenvoudigt ons leven op het werk en bij ons thuis. Deze belangrijke plaats wilden we symboliseren via een personage. Dankzij deze creatieve personi catie konden we een gezel belichamen die ons helpt om beter onze energiebehoefte in te schatten en ons klaarmaakt voor de energie-uitdagingen van morgen.”

Naast televisie omvat de campagne ook print en banners. Ze loopt ook op de sociale netwerken, waar de contentaanpak in cartoonvorm uitgevoerd werd, terwijl de expressie van het merk in de paid media in 3D gebeurt. “Het maakt het mogelijk te beantwoorden aan de noden van de adverteerders om sneller te reageren op de sociale netwerken en in te spelen op de actualiteit, zon- der te moeten wachten tot er een shoot geproduceerd wordt”, besluit de CD. 

JOBS


INTERVIEW

Ann De Bisschop (Medialaan):

Ann De Bisschop (Medialaan): "De aandacht die besteed wordt aan welzijn, is ook een uitstekend argument voor een onderscheidende employer branding"



DOSSIER  



De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier