Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

J. Walter Thompson schept de blauwe reus voor Aardgas

Dinsdag 1 Maart 2016

J. Walter Thompson schept de blauwe reus voor Aardgas

J. Walter Thompson creëerde een heel mooie campagne voor Aardgas. Die omvat onder andere een heel klassieke, poëtische televisiespot. En weet je wat wij vinden? Dat doet deugd!

Net zoals Happiness vorige week met zijn pakkende ‘Forever Young’ voor OVK, maakte J. Walter Thompson zopas een televisiespot voor Aardgas die ons verzoent met de reclameblokken. Sommige mensen – wellicht in de eerste plaats de junior generatie – zullen hem wellicht wat melig vinden, maar wij – als oude knarren – waarderen de poëzie die hij uitstraalt, net zoals de kwaliteit van de productie en de regie. Die zijn respectievelijk het werk van Czar en Raf Wathion die nog altijd evenveel talent voor beeld heeft. In de spot maken we kennis met een sympathieke blauwe reus die elke dag weer het leven van een doodnormaal gezin begeleidt en vergemakkelijkt, net zoals Aardgas doet.

“Na competitie tegen Mosquito, Strategie en CAT Agency wonnen we in oktober vorig jaar het communicatiebudget van Aardgas voor de volgende drie jaar”, aldus de CEO van J. Walter Thompson, David Grunewald. “In het kader van Batibouw wil deze eerste campagne het merk versterken en aardgas positioneren als de gezel die ons op weg helpt naar de energiemix van morgen, waarbij aardgas als energiereferentie blijft gelden voor de burgers.”

“Aardgas is onzichtbaar maar speelt een heel belangrijke rol in ons dagelijks leven”, vervolgt creatief directeur Xavier Bouillon. “Het biedt ons enorm veel comfort en vereenvoudigt ons leven op het werk en bij ons thuis. Deze belangrijke plaats wilden we symboliseren via een personage. Dankzij deze creatieve personi catie konden we een gezel belichamen die ons helpt om beter onze energiebehoefte in te schatten en ons klaarmaakt voor de energie-uitdagingen van morgen.”

Naast televisie omvat de campagne ook print en banners. Ze loopt ook op de sociale netwerken, waar de contentaanpak in cartoonvorm uitgevoerd werd, terwijl de expressie van het merk in de paid media in 3D gebeurt. “Het maakt het mogelijk te beantwoorden aan de noden van de adverteerders om sneller te reageren op de sociale netwerken en in te spelen op de actualiteit, zon- der te moeten wachten tot er een shoot geproduceerd wordt”, besluit de CD. 
Assets :
Credits :
  • Client : Gaz Naturel – Aardgas
  • Contact : Didier Hendrickx, Juan Vazquez
  • Agency :
  • Account Team : Séverine Janssen, Chris Rustin
  • CD : Xavier Bouillon
  • CD : Jean-Luc Walraff
  • Creation : Yagiz (RUDY) Ekren
  • Creation : Renaud Lavency
  • DTP : Pierre Modave
  • TV Producer : Marie Libouton
  • Film Production Company : Czar
  • Director : Raf Wathion
  • Producers : Lander Engels
  • Post-Production/Cgi : Flow
  • Sound : Cobra
  • Photographer : François Chevalier