Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Leo Burnett likes de Samsung You Awards

Woensdag 17 Februari 2016

Leo Burnett likes de Samsung You Awards

Voor het tweede jaar op rij bedacht Leo Burnett Brussels een campagne ter aankondiging van de You Awards, een competitie die Samsung organiseert voor de selfiefans. Te winnen: de nieuwe Galaxy A en de hoofdrol in de campagne van 2017.

De Samsung Galaxy A You Awards die ingehuldigd werden in 2015, surfen op de golf van de selfies die de sociale netwerken overspoelen sinds de uitvinding van de smartphone. Een gouden kip voor de fabrikanten, of toch voor de slimste, zoals Samsung,. Die greep de trend aan als een gedroomde gelegenheid om zijn nieuwste model te promoten. Het extra-grote scherm, de kwaliteit van de foto’s en de aanzienlijke opslagruimte die het toestel kenmerken, zijn koren op de molen van al wie kampt met een digitale plaatjesverslaving.
 
Voor deze tweede editie ontwikkelde Leo Burnett een uitgebreide geïntegreerde campagne die een beroep doet op de vele mogelijkheden van de sociale en digitale kanalen, met bovendien een slimme mix van klassieke en sociale media, om aldus de beoogde doelgroep optimaal te bereiken.
 
Hoeksteen van de campagne is de site youawards.be, waar de deelnemers zich kunnen inschrijven en hun creaties indienen. Om zoveel mogelijk volk naar het platform te krijgen, liet het bureau niets aan het toeval over en creëerde een tv-spot, een radioluik, online video, pre-rolls op Youtube, Instagram-video’s, bannering en publicaties op Facebook. Ook op het menu: een partnerschap met MTV en Proximus, recruitment bot, video retargeting en een e-mailing…
 
“Een mooi extraatje dit jaar is de rol van Karen Kuppens, een van de winnaars van de vorige editie”, aldus de creatieven van Leo Burnett. Het meisje won bij die gelegenheid niet alleen een nieuwe smartphone en een reclamecampagne, ze maakte ook haar debuut als model. “Ze steunt deze tweede editie fervent, als ambassadrice en gezicht van de wervingscampagne. Verder zetelt ze ook in de jury en vertelt ze haar verhaal in reportages op MTV en in Flair.” De jongedame kan bij haar missie rekenen op de steun van radiopresentator Vinz Kanté. 
 
Praktisch gezien preciseren we nog dat deze tweede editie ook zes nieuwe categorieën telt: Best selfie of the Year, Best special Effects, Best #style Pic, Best ♥♥♥ Picture, Best actor/actress in a GIF en Best workout Pic. Alle inzendingen worden onder de loep genomen door een zeskoppige jury van specialisten. Die zal vijf finalisten per categorie selecteren. Aan hen de taak zoveel mogelijk likes, hartjes of stemmen te verzamelen om de tweede You Award uit de geschiedenis en hun kwartiertje roem te winnen. 
Assets :
Credits :
  • Client : Samsung Belgium
  • Contacts : Griet Brantegem, Nathalie Demeulemeester, Dieter Reyntjens, Joris Van Aken
  • Agency : Leo Burnett Brussels
  • CD : Tom Garcia
  • Creation : Sophie Colens
  • Creation : Isabelle Hubinon
  • Design : Benoit Germeaux
  • Account Director : Jeroen Vernelen
  • Account Executive : Elodie Pagaud
  • Social Account Manager : Arvid Leyman
  • Conversation Manager : Charlotte Van Houtte, Fiona Boyle
  • Agency Producer : Monique Sampermans
  • Radio Production Company : Cobra
  • Film Production Company : Geronimo