SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Leo Burnett likes de Samsung You Awards

Woensdag 17 Februari 2016


Leo Burnett likes de Samsung You Awards
Assets :
video 'best' video 'best selfie' video 'romantic' video 'stand alone' spot Tv
Credits :
Client : Samsung Belgium
Contacts : Griet Brantegem, Nathalie Demeulemeester, Dieter Reyntjens, Joris Van Aken
Agency : Leo Burnett Brussels
CD : Tom Garcia
Creation : Sophie Colens
Creation : Isabelle Hubinon
Design : Benoit Germeaux
Account Director : Jeroen Vernelen
Account Executive : Elodie Pagaud
Social Account Manager : Arvid Leyman
Conversation Manager : Charlotte Van Houtte, Fiona Boyle
Agency Producer : Monique Sampermans
Radio Production Company : Cobra
Film Production Company : Geronimo

Voor het tweede jaar op rij bedacht Leo Burnett Brussels een campagne ter aankondiging van de You Awards, een competitie die Samsung organiseert voor de selfiefans. Te winnen: de nieuwe Galaxy A en de hoofdrol in de campagne van 2017.

De Samsung Galaxy A You Awards die ingehuldigd werden in 2015, surfen op de golf van de selfies die de sociale netwerken overspoelen sinds de uitvinding van de smartphone. Een gouden kip voor de fabrikanten, of toch voor de slimste, zoals Samsung,. Die greep de trend aan als een gedroomde gelegenheid om zijn nieuwste model te promoten. Het extra-grote scherm, de kwaliteit van de foto’s en de aanzienlijke opslagruimte die het toestel kenmerken, zijn koren op de molen van al wie kampt met een digitale plaatjesverslaving.
 
Voor deze tweede editie ontwikkelde Leo Burnett een uitgebreide geïntegreerde campagne die een beroep doet op de vele mogelijkheden van de sociale en digitale kanalen, met bovendien een slimme mix van klassieke en sociale media, om aldus de beoogde doelgroep optimaal te bereiken.
 
Hoeksteen van de campagne is de site youawards.be, waar de deelnemers zich kunnen inschrijven en hun creaties indienen. Om zoveel mogelijk volk naar het platform te krijgen, liet het bureau niets aan het toeval over en creëerde een tv-spot, een radioluik, online video, pre-rolls op Youtube, Instagram-video’s, bannering en publicaties op Facebook. Ook op het menu: een partnerschap met MTV en Proximus, recruitment bot, video retargeting en een e-mailing…
 
“Een mooi extraatje dit jaar is de rol van Karen Kuppens, een van de winnaars van de vorige editie”, aldus de creatieven van Leo Burnett. Het meisje won bij die gelegenheid niet alleen een nieuwe smartphone en een reclamecampagne, ze maakte ook haar debuut als model. “Ze steunt deze tweede editie fervent, als ambassadrice en gezicht van de wervingscampagne. Verder zetelt ze ook in de jury en vertelt ze haar verhaal in reportages op MTV en in Flair.” De jongedame kan bij haar missie rekenen op de steun van radiopresentator Vinz Kanté. 
 
Praktisch gezien preciseren we nog dat deze tweede editie ook zes nieuwe categorieën telt: Best selfie of the Year, Best special Effects, Best #style Pic, Best ♥♥♥ Picture, Best actor/actress in a GIF en Best workout Pic. Alle inzendingen worden onder de loep genomen door een zeskoppige jury van specialisten. Die zal vijf finalisten per categorie selecteren. Aan hen de taak zoveel mogelijk likes, hartjes of stemmen te verzamelen om de tweede You Award uit de geschiedenis en hun kwartiertje roem te winnen. 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier