SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Leo Burnett likes de Samsung You Awards

Woensdag 17 Februari 2016


Leo Burnett likes de Samsung You Awards
Assets :
video 'best' video 'best selfie' video 'romantic' video 'stand alone' spot Tv
Credits :
Client : Samsung Belgium
Contacts : Griet Brantegem, Nathalie Demeulemeester, Dieter Reyntjens, Joris Van Aken
Agency : Leo Burnett Brussels
CD : Tom Garcia
Creation : Sophie Colens
Creation : Isabelle Hubinon
Design : Benoit Germeaux
Account Director : Jeroen Vernelen
Account Executive : Elodie Pagaud
Social Account Manager : Arvid Leyman
Conversation Manager : Charlotte Van Houtte, Fiona Boyle
Agency Producer : Monique Sampermans
Radio Production Company : Cobra
Film Production Company : Geronimo

Voor het tweede jaar op rij bedacht Leo Burnett Brussels een campagne ter aankondiging van de You Awards, een competitie die Samsung organiseert voor de selfiefans. Te winnen: de nieuwe Galaxy A en de hoofdrol in de campagne van 2017.

De Samsung Galaxy A You Awards die ingehuldigd werden in 2015, surfen op de golf van de selfies die de sociale netwerken overspoelen sinds de uitvinding van de smartphone. Een gouden kip voor de fabrikanten, of toch voor de slimste, zoals Samsung,. Die greep de trend aan als een gedroomde gelegenheid om zijn nieuwste model te promoten. Het extra-grote scherm, de kwaliteit van de foto’s en de aanzienlijke opslagruimte die het toestel kenmerken, zijn koren op de molen van al wie kampt met een digitale plaatjesverslaving.
 
Voor deze tweede editie ontwikkelde Leo Burnett een uitgebreide geïntegreerde campagne die een beroep doet op de vele mogelijkheden van de sociale en digitale kanalen, met bovendien een slimme mix van klassieke en sociale media, om aldus de beoogde doelgroep optimaal te bereiken.
 
Hoeksteen van de campagne is de site youawards.be, waar de deelnemers zich kunnen inschrijven en hun creaties indienen. Om zoveel mogelijk volk naar het platform te krijgen, liet het bureau niets aan het toeval over en creëerde een tv-spot, een radioluik, online video, pre-rolls op Youtube, Instagram-video’s, bannering en publicaties op Facebook. Ook op het menu: een partnerschap met MTV en Proximus, recruitment bot, video retargeting en een e-mailing…
 
“Een mooi extraatje dit jaar is de rol van Karen Kuppens, een van de winnaars van de vorige editie”, aldus de creatieven van Leo Burnett. Het meisje won bij die gelegenheid niet alleen een nieuwe smartphone en een reclamecampagne, ze maakte ook haar debuut als model. “Ze steunt deze tweede editie fervent, als ambassadrice en gezicht van de wervingscampagne. Verder zetelt ze ook in de jury en vertelt ze haar verhaal in reportages op MTV en in Flair.” De jongedame kan bij haar missie rekenen op de steun van radiopresentator Vinz Kanté. 
 
Praktisch gezien preciseren we nog dat deze tweede editie ook zes nieuwe categorieën telt: Best selfie of the Year, Best special Effects, Best #style Pic, Best ♥♥♥ Picture, Best actor/actress in a GIF en Best workout Pic. Alle inzendingen worden onder de loep genomen door een zeskoppige jury van specialisten. Die zal vijf finalisten per categorie selecteren. Aan hen de taak zoveel mogelijk likes, hartjes of stemmen te verzamelen om de tweede You Award uit de geschiedenis en hun kwartiertje roem te winnen. 

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier