Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Happiness kent zijn beperkingen voor JIM Mobile

Dinsdag 2 Februari 2016

Happiness kent zijn beperkingen voor JIM Mobile

Happiness maakte een nieuwe campagne voor Prepaid, de vooraf betaalde formule van JIM Mobile die volop data en belkrediet biedt binnen de grenzen van de aangekochte stock.

Prepaid van JIM Mobile, dat zijn drie prepaid kaarten van 10, 15 of 20 euro. De eerste geeft recht op 1 GB data, de tweede op 2 GB data en 30 minuten belkrediet, terwijl de derde goed is voor 3GB data en 60 minuten beltijd. Plus een SIM-kaart en onbeperkt sms’en voor alle drie de Prepaid-formules.
 
Pieter Claeys, CD: “Met Prepaid is enkel sms’en onbeperkt. Voor de rest is alles onder controle. Naargelang de gekozen prepaid formule krijg je een bepaalde beltijd en een aantal giga, waardoor je nooit over je budget gaat. Het is de perfecte aanbieding voor jongeren, maar ook en vooral voor hun ouders die meestal dit soort kaarten voor hun kroost kopen.”
 
‘Onbeperkt’ en zonder grenzen is wat bij de creatieven bleef hangen. De veertigers onder ons zullen wellicht ook moeten denken aan 2 Unlimited en zijn hit ‘No Limit’. Zegt je dat niks? Fris je geheugen dan op via een rondje YouTube en de kans is groot dat je net als toen onweerstaanbaar veel zin krijgt om je aan een dansje te wagen. “De creatieven kwamen op het idee om deze klassieker uit de jaren negentig in te palmen en aan te passen aan de belofte van Prepaid. In dit geval zingt het duo achter 2 Unlimited echter ‘Yes, yes, yes, there is a limit!’, in plaats van ‘No Limit’.”
 
Als je naar het resultaat luistert, kun je alleen maar toegeven dat het heel goed gevonden en echt intelligent is. Met andere woorden, een radiocampagne zoals we er graag vaker zouden horen. Wie tot de vereiste leeftijdscategorie behoort, kan de acht radiospots en de campagneboodschap onmogelijk missen: controleer je mobiele budget – of liever, dat van je pubers.
 
De spots werden gemaakt in een regie en een productie van Sonicville. “Iedereen pikt natuurlijk het meeslepende ritme van ‘No limit’ op, waarop we een voice-off  zoals van een MC geplakt hebben. Die legt de productvoordelen uit. Bij Happiness beschouwen we deze radiospots als ‘branded content radio pieces’ die de luisteraars moeten informeren en vermaken tegelijk. Net zoals een radioprogramma”, besluit Pieter Claeys.
 
De campagne wordt binnenkort aangevuld met televisie, print, outdoor en wellicht activering. 
Assets :
Credits :
  • Client : JIM Mobile, Medialaan
  • Contacts : Calogero Macaluso, Bartel Lambeau, Gregory Ruelens
  • Agency : Happiness Brussels
  • CD : Geoffrey Hantson
  • CD : Pieter Claeys
  • CD : Philippe Fass
  • Creation : Catherine Hermans
  • Creation : Laurie Lacourt
  • Creation : Coriandre Baert
  • Creation : Massimiliano Mucedda
  • Creation : Steven Devreese
  • Creation : Robin Dhondt
  • Head of Craft : Lennert Vedts
  • CEO & Strategic Director : Karen Corrigan
  • Managing Director : Elke Janssens
  • Account Team : Laura van Avondt, Aubry Crock
  • Music : 2Unlimited, Phile Bokken
  • Radio Production Company : Sonicville
  • Film Production Company : De Kwekerij
  • Print Production : De Kwekerij
  • Design : Barbara Vandekonijnen (De Kwekerij), Stefani Servaege (De Kwekerij), Anna Touvron
  • Director : Tim Blancke
  • DOP : Maximiliaan Dierickx