Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

These Days/Telenet: "Telenet Trailer ads"

Dinsdag 26 Januari 2016

These Days/Telenet:

These Days maakte een nieuwe campagne voor Telenet. Die moet de functies van Yelo Play illustreren. Geen buitengewoon opwindende missie, in alle eerlijkheid. In principe, weliswaar, want de creatieven van het bureau slaagden erin met een heel boeiend resultaat uit te pakken.

De (niet-oficiële) brie ng? Het grote publiek toelichting geven bij de functies van de Yelo Play app van Telenet, en meer bepaald de ‘Discovery’ functie die helpt om programma’s te kiezen, benadrukken dat Yelo Play het mogelijk maakt je televisieavond te plannen, live naar je favoriete zenders te kijken, waar je ook bent, tonen dat de app tablets en smartphones transformeert tot een afstandsbediening en dat ze het bovendien mogelijk maakt opnames te programmeren of te wissen ook als je niet thuis bent. Om er maar een paar te noemen.

Stof genoeg om zelfs de meest gemotiveerde creatieven weg te jagen. Maar niet die van These Days. Die kwamen op de proppen met een juweeltje. Drie in feite, want ze creëerden drie ‘series’: de Belgisch-Scandinavische thriller ‘Közes’, de fantasyreeks ‘Choices of Destiny’ en de romantische comedy ‘Emma’s Choices’. Het trio brengt geniale parodieën van ‘Borgen’, ‘Game of Thrones’ en ‘Sex in the City’.

De ‘trailers’ werden ingeblikt door Hamlet, het nieuwe productiehuis van Ruben Goots dat een dikke pluim verdient, net als de regisseur Deben Van Dam. Alles, van de casting tot de kostuums, de acteurs, de soundtrack en de decors, is onberispelijk en hoeft op geen enkel moment onder te doen voor het geparodieerde origineel. Kers op de taart, de humoristische noot. Want de drie trailers vertellen allemaal hetzelfde verhaal van mensen die niet weten waar ze moeten naar kijken op televisie. Na de initiële presentatie in de tv-theek van Yelo werden de series ook verspreid via Facebook, Twitter en Instagram.  

Making Of, by the creatives:

Drie Hollywood trailers filmen in drie dagen, niet evident. Zeker als je mikt op Game of Thrones, The Killing en Sex and The City qua productiewaarde.
 
Maar dat is het probleem van het productiehuis, in dit geval het gloednieuwe Hamlet. Ruben Goots en regisseur Deben Van Dam maakten er hun werk van. Het is dan ook hun werk.
Maar dit waren geen typische reclamespots. Het zoeken naar de juiste cast, crew, styling en locaties was dus essentieel. Gelukkig krijg je voor films met dit allure een stuk vlotter een goede cast bij elkaar. Ook filmtechnieken werden uitvoerig besproken, zoals de mogelijkheid om nylonkousen over de camera trekken voor de juiste ‘Sex and the City’ sfeer bijvoorbeeld.
 
Na drie, net iets te lange, shootingdagen in een villa in Waver, een kasteel te Gaasbeek en een penthouse in Antwerpen kon regisseur Deben eindelijk afronden door luidkeels een schunnig woord te roepen.
 
Tijd voor al even lange dagen post-productie bij de Fridge en sounddesign en muziekcompositie bij Sonicville. Het wordt plots duidelijk waarom we altijd zo lang moeten wachten op een nieuw seizoen van Game of Thrones.
 
Assets :
Credits :
  • Client : Telenet
  • Contact : Lisa Dewinter
  • Agency : VML Belgium
  • CD : Manuel Ostyn
  • CD : Pieter Staes
  • Creation : Annelies Rongé
  • Creation : Stephanie Van Tichelt
  • Strategy : Nicolas Moerman
  • Design Director : Max Heirbaut
  • Design : Frank Schouwaerts
  • Motion Design : Inge Vanhees, Bert Beckers
  • Producer : Bruno Dejonghe
  • Account Manager : Mieke Moortgat
  • Social Content Manager : Lennie De Wit
  • Film Production Company : Hamlet
  • Director : Deben Van Dam
  • Producers : Ruben Goots, Tom De Pelseneer