SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

These Days/Telenet: "Telenet Trailer ads"

Dinsdag 26 Januari 2016


These Days/Telenet:
Assets :
'Choices Of Destiny's trailer' 'Kotes' trailer' 'Emma's Choices' trailer' 'Choices Of Destiny' 'Kozes' 'Emma's Choices'
Credits :
Client : Telenet
Contact : Lisa Dewinter
Agency : These days
CD : Manuel Ostyn
CD : Pieter Staes
Creation : Annelies Rongé
Creation : Stephanie Van Tichelt
Strategy : Nicolas Moerman
Design Director : Max Heirbaut
Design : Frank Schouwaerts
Motion Design : Inge Vanhees, Bert Beckers
Producer : Bruno Dejonghe
Account Manager : Mieke Moortgat
Social Content Manager : Lennie De Wit
Film Production Company : Hamlet
Director : Deben Van Dam
Producers : Ruben Goots, Tom De Pelseneer

These Days maakte een nieuwe campagne voor Telenet. Die moet de functies van Yelo Play illustreren. Geen buitengewoon opwindende missie, in alle eerlijkheid. In principe, weliswaar, want de creatieven van het bureau slaagden erin met een heel boeiend resultaat uit te pakken.

De (niet-oficiële) brie ng? Het grote publiek toelichting geven bij de functies van de Yelo Play app van Telenet, en meer bepaald de ‘Discovery’ functie die helpt om programma’s te kiezen, benadrukken dat Yelo Play het mogelijk maakt je televisieavond te plannen, live naar je favoriete zenders te kijken, waar je ook bent, tonen dat de app tablets en smartphones transformeert tot een afstandsbediening en dat ze het bovendien mogelijk maakt opnames te programmeren of te wissen ook als je niet thuis bent. Om er maar een paar te noemen.

Stof genoeg om zelfs de meest gemotiveerde creatieven weg te jagen. Maar niet die van These Days. Die kwamen op de proppen met een juweeltje. Drie in feite, want ze creëerden drie ‘series’: de Belgisch-Scandinavische thriller ‘Közes’, de fantasyreeks ‘Choices of Destiny’ en de romantische comedy ‘Emma’s Choices’. Het trio brengt geniale parodieën van ‘Borgen’, ‘Game of Thrones’ en ‘Sex in the City’.

De ‘trailers’ werden ingeblikt door Hamlet, het nieuwe productiehuis van Ruben Goots dat een dikke pluim verdient, net als de regisseur Deben Van Dam. Alles, van de casting tot de kostuums, de acteurs, de soundtrack en de decors, is onberispelijk en hoeft op geen enkel moment onder te doen voor het geparodieerde origineel. Kers op de taart, de humoristische noot. Want de drie trailers vertellen allemaal hetzelfde verhaal van mensen die niet weten waar ze moeten naar kijken op televisie. Na de initiële presentatie in de tv-theek van Yelo werden de series ook verspreid via Facebook, Twitter en Instagram.  

Making Of, by the creatives:

Drie Hollywood trailers filmen in drie dagen, niet evident. Zeker als je mikt op Game of Thrones, The Killing en Sex and The City qua productiewaarde.
 
Maar dat is het probleem van het productiehuis, in dit geval het gloednieuwe Hamlet. Ruben Goots en regisseur Deben Van Dam maakten er hun werk van. Het is dan ook hun werk.
Maar dit waren geen typische reclamespots. Het zoeken naar de juiste cast, crew, styling en locaties was dus essentieel. Gelukkig krijg je voor films met dit allure een stuk vlotter een goede cast bij elkaar. Ook filmtechnieken werden uitvoerig besproken, zoals de mogelijkheid om nylonkousen over de camera trekken voor de juiste ‘Sex and the City’ sfeer bijvoorbeeld.
 
Na drie, net iets te lange, shootingdagen in een villa in Waver, een kasteel te Gaasbeek en een penthouse in Antwerpen kon regisseur Deben eindelijk afronden door luidkeels een schunnig woord te roepen.
 
Tijd voor al even lange dagen post-productie bij de Fridge en sounddesign en muziekcompositie bij Sonicville. Het wordt plots duidelijk waarom we altijd zo lang moeten wachten op een nieuw seizoen van Game of Thrones.
 

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier