SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB stuurt de Europese lancering van de Passat GTE

Vrijdag 15 Januari 2016


DDB stuurt de Europese lancering van de Passat GTE
Assets :
'Car-Net Back Home' 'Race Camel' '3 cars in one'
Credits :
Client : Volkswagen
Contacts : Anders-Sundt Jensen, Jutta Friese, Judith Wilhelm
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
Creation : Rom&John
Strategy : Carsten Schneider
Account Team : Sylvie De Couvreur, Silvie Erzeel
PR : Kenn Van Lijsebeth
TV Producer : Patrick Cahill
Film Production Company : Bubbels Film
Director : Russell Bates
Producers : Barbara Kranz, Frank Hasselbach

DDB Brussels werd binnen het netwerk van de groep geselecteerd voor de creatie van de Europese lanceringscampagne van de nieuwe Volkswagen Passat GTE. De productie was in handen van het Berlijnse productiehuis Bubbles, de regie werd verzekerd door de internationale topper Russel Bates.

Peter Ampe, CD van DDB Brussels: “Ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe Passat GTE, besloot DDB Global een pitch te organiseren bij zijn Europese bureaus. Drie daarvan kregen de kans om een campagne te creëren rond de laatste aanwinst van Volkswagen. Wij kwamen als overwinnaar uit de bus en kregen de opdracht om drie online spots te maken.” De producties staan nu ter beschikking van de verschillende markten. Ze kunnen gebruikt worden op televisie en/of in de bioscoop.
 
DDB Brussels deed een beroep op het Berlijnse productiehuis Bubbles en op regisseur Russel Bates. Aan hem denken we de ‘Locker room’ spot, met een ongenietbare  Joan Collins in de hoofdrol, een onderdeel van de hilarische ‘You're not you when you're hungry’ reeks van Snickers. De drie producties van het Belgische bureau tonen de beroemde Passat GTE die de Duitse fabrikant omschrijft als een ‘hybride plug-in’. Hij combineert de efficiëntie van een elektrische motor met de kracht van een TSI-motor met 218 pk.” De wagen biedt drie ‘rijstijlen’: elektrisch, hybride en GTE. De campagne legt dan ook de nadruk op de polyvalentie en de innovaties van deze wagen.
 
Zo is er in de eerste plaats de GTE-technologie. Haar troeven, prestaties en duurzaamheid worden gesymboliseerd door een… kameel (wat sommige senior creatieven misschien zal doen denken aan een welbepaalde printadvertentie die ooit een Diamond won). Dan hebben we de Parking Position App, waarmee verstrooide chauffeurs makkelijk hun auto kunnen terugvinden. De derde spot tot slot prijst op humoristische wijze de drie verschillende rijstijlen aan, onder de noemer van ‘drie wagens in een’. Dat begrip wordt letterlijk in beeld gebracht, chauffeur en passagier inbegrepen.
 
“Het was een zeer verrijkende ervaring”, besluit Peter Ampe. “De creatieven Rom&John, account director Sylvie De Couvreur en ikzelf kregen de kans om samen te werken met de TV prod’ van Adam & Eve DDB Londen en het head of strategy van DDB Berlin, dat de lead heeft op VW. We konden dus echt met de beste mensen werke en rekenen op de diensten van een productiehuis en een regisseur met een internationaal auro. Zoiets is onbetaalbaar in België.”
 
Mooi en sterk werk, precies zoals dat hoort voor campagnes met een internationale roeping. Na de creatieve prijzen die het Belgische bureau in 2015 in de wacht sleepte (waaronder de Grand Prix met Base op Eurobest) komt het aldus nog een stapje dichter bij de pole position binnen zijn netwerk. 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier