SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB stuurt de Europese lancering van de Passat GTE

Vrijdag 15 Januari 2016


DDB stuurt de Europese lancering van de Passat GTE
Assets :
'Car-Net Back Home' 'Race Camel' '3 cars in one'
Credits :
Client : Volkswagen
Contacts : Anders-Sundt Jensen, Jutta Friese, Judith Wilhelm
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
Creation : Rom&John
Strategy : Carsten Schneider
Account Team : Sylvie De Couvreur, Silvie Erzeel
PR : Kenn Van Lijsebeth
TV Producer : Patrick Cahill
Film Production Company : Bubbels Film
Director : Russell Bates
Producers : Barbara Kranz, Frank Hasselbach

DDB Brussels werd binnen het netwerk van de groep geselecteerd voor de creatie van de Europese lanceringscampagne van de nieuwe Volkswagen Passat GTE. De productie was in handen van het Berlijnse productiehuis Bubbles, de regie werd verzekerd door de internationale topper Russel Bates.

Peter Ampe, CD van DDB Brussels: “Ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe Passat GTE, besloot DDB Global een pitch te organiseren bij zijn Europese bureaus. Drie daarvan kregen de kans om een campagne te creëren rond de laatste aanwinst van Volkswagen. Wij kwamen als overwinnaar uit de bus en kregen de opdracht om drie online spots te maken.” De producties staan nu ter beschikking van de verschillende markten. Ze kunnen gebruikt worden op televisie en/of in de bioscoop.
 
DDB Brussels deed een beroep op het Berlijnse productiehuis Bubbles en op regisseur Russel Bates. Aan hem denken we de ‘Locker room’ spot, met een ongenietbare  Joan Collins in de hoofdrol, een onderdeel van de hilarische ‘You're not you when you're hungry’ reeks van Snickers. De drie producties van het Belgische bureau tonen de beroemde Passat GTE die de Duitse fabrikant omschrijft als een ‘hybride plug-in’. Hij combineert de efficiëntie van een elektrische motor met de kracht van een TSI-motor met 218 pk.” De wagen biedt drie ‘rijstijlen’: elektrisch, hybride en GTE. De campagne legt dan ook de nadruk op de polyvalentie en de innovaties van deze wagen.
 
Zo is er in de eerste plaats de GTE-technologie. Haar troeven, prestaties en duurzaamheid worden gesymboliseerd door een… kameel (wat sommige senior creatieven misschien zal doen denken aan een welbepaalde printadvertentie die ooit een Diamond won). Dan hebben we de Parking Position App, waarmee verstrooide chauffeurs makkelijk hun auto kunnen terugvinden. De derde spot tot slot prijst op humoristische wijze de drie verschillende rijstijlen aan, onder de noemer van ‘drie wagens in een’. Dat begrip wordt letterlijk in beeld gebracht, chauffeur en passagier inbegrepen.
 
“Het was een zeer verrijkende ervaring”, besluit Peter Ampe. “De creatieven Rom&John, account director Sylvie De Couvreur en ikzelf kregen de kans om samen te werken met de TV prod’ van Adam & Eve DDB Londen en het head of strategy van DDB Berlin, dat de lead heeft op VW. We konden dus echt met de beste mensen werke en rekenen op de diensten van een productiehuis en een regisseur met een internationaal auro. Zoiets is onbetaalbaar in België.”
 
Mooi en sterk werk, precies zoals dat hoort voor campagnes met een internationale roeping. Na de creatieve prijzen die het Belgische bureau in 2015 in de wacht sleepte (waaronder de Grand Prix met Base op Eurobest) komt het aldus nog een stapje dichter bij de pole position binnen zijn netwerk. 

JOBS


INTERVIEW

Vivian Schiller (Weber Shandwick):

Vivian Schiller (Weber Shandwick): "De waarheid heeft tegenwoordig meer te maken met emotie dan met feiten"



DOSSIER  



Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wat kunnen media leren van de porno-industrie?  


Het begon met VHS, maar ook in digitale tijden is de impact van de pornowereld op nieuwe media en marketingtechnieken groot. Affiliate marketing, augmented en virtual reality… het zijn stuk voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De Effie Cases van de Eeuw : The Masterpieces  


We vroegen de Effie Masters die ons land rijk is welke volgens hen van de reeds bekroonde cases de beste ambassadeur van de competitie is. Met andere woorden, het ultieme voorbeeld volgens de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier