SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Havas WW Brussel maakt de juiste keuze voor ING

Maandag 21 December 2015


Havas WW Brussel maakt de juiste keuze voor ING
Assets :
'in love' 'divorce' 'students' 'grandmother' 'wedding'
Credits :
Client : ING
Contacts : Marie-Noëlle Degreef, Louise Vanheel, Lotte De Wael, Cédric Petre
Agency : Havas Brussels
Account Team : Chantal Claes, Lise Gausset
CD : Tom Loockx
Creation : Julie Vanderbeck
Creation : Matthew Lootens
Creation : Anthony Lamont
Film Production Company : 2sur2
Director : Bernie Roux
Camera : Patrick Otten
Post-production : Tapatoovu
RTV Producer : Eric Peeters
Production images : Iris Weverbergh
Photographer : Evert Thierry
Radio Producer : Bram Busschots
Radio Production Company : Raygun
Online : PLAN.NET BELGIUM (SERVICEPLAN GROUP BENELUX)

ING is een bank voor iedereen, met diensten en financiële producten die elkeen in staat stellen zijn dromen waar te maken. Aldus de boodschap van het nieuwe merkplatform van ING dat Havas WW Brussel creëerde. Dat wordt eerst gecommuniceerd via televisiespots en zal dan ook toegepast worden op andere touchpoints.
 

Marie-Noëlle Degreef, head of marketing campaigns & communication bij ING: “Niemand wil een bank die zich bemoeit met van alles en nog wat. Mensen willen gewoon leven. Wat ze van een bank verwachten, is financiële steun en advies om hun dromen en projecten waar te maken op het moment dat het nodig is.”
 
De bankier en zijn bureau Havas WW Brussel leverden geen half werk. Een dikke pluim trouwens voor de regisseur Bernie Roux: hij dompelt ons onder in een uniek universum dat nog versterkt wordt door de slow motion en dat op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden.
 
Er zijn vijf tv- en bioscoopspots voorzien. Allemaal dragen ze de boodschap uit dat we zelf onze eigen keuzes kunnen en moeten maken en dat ING er is om ze mogelijk te maken. Met andere woorden, ING is er om ons te steunen en te helpen bij onze projecten en in ons dagelijks leven, niet om ons de les te spellen over hoe we leven…
 
De getoonde taferelen hebben niets te maken van de gebruikelijke clichés, zoals in de spot met de jongeman die smoorverliefd is op een vrouw die zijn moeder zou kunnen zijn. Met deze campagne waagt ING zich aan een oprecht, levensecht discours ver van taboes, wat in de banksector niet altijd de eerste keuze is.
 
“De spots lanceren het nieuwe merkplatform van ING. Ze zullen worden aangevuld door andere touchpoints zoals radio en print: ze vormen de eerste bouwstenen van een nieuwe, meer narratieve campagnestijl voor ING. De volgende campagnes (bijvoorbeeld naar jongeren) zullen dezelfde stijl volgen en berusten op dezelfde duidelijke keuzes”, besluit Tom Loockx, ECD van Havas WW Brussel.

JOBS


INTERVIEW

Hans De Rore:

Hans De Rore: "Mediafin lanceert 'Only Human' garantie"



DOSSIER  



Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier