Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Havas WW Brussel maakt de juiste keuze voor ING

Maandag 21 December 2015

Havas WW Brussel maakt de juiste keuze voor ING

ING is een bank voor iedereen, met diensten en financiële producten die elkeen in staat stellen zijn dromen waar te maken. Aldus de boodschap van het nieuwe merkplatform van ING dat Havas WW Brussel creëerde. Dat wordt eerst gecommuniceerd via televisiespots en zal dan ook toegepast worden op andere touchpoints.
 


Marie-Noëlle Degreef, head of marketing campaigns & communication bij ING: “Niemand wil een bank die zich bemoeit met van alles en nog wat. Mensen willen gewoon leven. Wat ze van een bank verwachten, is financiële steun en advies om hun dromen en projecten waar te maken op het moment dat het nodig is.”
 
De bankier en zijn bureau Havas WW Brussel leverden geen half werk. Een dikke pluim trouwens voor de regisseur Bernie Roux: hij dompelt ons onder in een uniek universum dat nog versterkt wordt door de slow motion en dat op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden.
 
Er zijn vijf tv- en bioscoopspots voorzien. Allemaal dragen ze de boodschap uit dat we zelf onze eigen keuzes kunnen en moeten maken en dat ING er is om ze mogelijk te maken. Met andere woorden, ING is er om ons te steunen en te helpen bij onze projecten en in ons dagelijks leven, niet om ons de les te spellen over hoe we leven…
 
De getoonde taferelen hebben niets te maken van de gebruikelijke clichés, zoals in de spot met de jongeman die smoorverliefd is op een vrouw die zijn moeder zou kunnen zijn. Met deze campagne waagt ING zich aan een oprecht, levensecht discours ver van taboes, wat in de banksector niet altijd de eerste keuze is.
 
“De spots lanceren het nieuwe merkplatform van ING. Ze zullen worden aangevuld door andere touchpoints zoals radio en print: ze vormen de eerste bouwstenen van een nieuwe, meer narratieve campagnestijl voor ING. De volgende campagnes (bijvoorbeeld naar jongeren) zullen dezelfde stijl volgen en berusten op dezelfde duidelijke keuzes”, besluit Tom Loockx, ECD van Havas WW Brussel.
Assets :
Credits :
  • Client : ING
  • Contacts : Marie-Noëlle Degreef, Louise Vanheel, Lotte De Wael, Cédric Petre
  • Agency : Havas Worldwide Brussels
  • Account Team : Chantal Claes, Lise Gausset
  • CD : Tom Loockx
  • Creation : Julie Vanderbeck
  • Creation : Matthew Lootens
  • Creation : Anthony Lamont
  • Film Production Company : 2sur2
  • Director : Bernie Roux
  • Camera : Patrick Otten
  • Post-production : Tapatoovu
  • RTV Producer : Eric Peeters
  • Production images : Iris Weverbergh
  • Photographer : Evert Thierry
  • Radio Producer : Bram Busschots
  • Radio Production Company : Raygun
  • Online : Plan.Net Belgium