SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Havas WW Brussel maakt de juiste keuze voor ING

Maandag 21 December 2015


Havas WW Brussel maakt de juiste keuze voor ING
Assets :
'in love' 'divorce' 'students' 'grandmother' 'wedding'
Credits :
Client : ING
Contacts : Marie-Noëlle Degreef, Louise Vanheel, Lotte De Wael, Cédric Petre
Agency : Havas Brussels
Account Team : Chantal Claes, Lise Gausset
CD : Tom Loockx
Creation : Julie Vanderbeck
Creation : Matthew Lootens
Creation : Anthony Lamont
Film Production Company : 2sur2
Director : Bernie Roux
Camera : Patrick Otten
Post-production : Tapatoovu
RTV Producer : Eric Peeters
Production images : Iris Weverbergh
Photographer : Evert Thierry
Radio Producer : Bram Busschots
Radio Production Company : Raygun
Online : PLAN.NET BELGIUM (SERVICEPLAN GROUP BENELUX)

ING is een bank voor iedereen, met diensten en financiële producten die elkeen in staat stellen zijn dromen waar te maken. Aldus de boodschap van het nieuwe merkplatform van ING dat Havas WW Brussel creëerde. Dat wordt eerst gecommuniceerd via televisiespots en zal dan ook toegepast worden op andere touchpoints.
 

Marie-Noëlle Degreef, head of marketing campaigns & communication bij ING: “Niemand wil een bank die zich bemoeit met van alles en nog wat. Mensen willen gewoon leven. Wat ze van een bank verwachten, is financiële steun en advies om hun dromen en projecten waar te maken op het moment dat het nodig is.”
 
De bankier en zijn bureau Havas WW Brussel leverden geen half werk. Een dikke pluim trouwens voor de regisseur Bernie Roux: hij dompelt ons onder in een uniek universum dat nog versterkt wordt door de slow motion en dat op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden.
 
Er zijn vijf tv- en bioscoopspots voorzien. Allemaal dragen ze de boodschap uit dat we zelf onze eigen keuzes kunnen en moeten maken en dat ING er is om ze mogelijk te maken. Met andere woorden, ING is er om ons te steunen en te helpen bij onze projecten en in ons dagelijks leven, niet om ons de les te spellen over hoe we leven…
 
De getoonde taferelen hebben niets te maken van de gebruikelijke clichés, zoals in de spot met de jongeman die smoorverliefd is op een vrouw die zijn moeder zou kunnen zijn. Met deze campagne waagt ING zich aan een oprecht, levensecht discours ver van taboes, wat in de banksector niet altijd de eerste keuze is.
 
“De spots lanceren het nieuwe merkplatform van ING. Ze zullen worden aangevuld door andere touchpoints zoals radio en print: ze vormen de eerste bouwstenen van een nieuwe, meer narratieve campagnestijl voor ING. De volgende campagnes (bijvoorbeeld naar jongeren) zullen dezelfde stijl volgen en berusten op dezelfde duidelijke keuzes”, besluit Tom Loockx, ECD van Havas WW Brussel.

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privcacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier