METEEN NAAR MM.BE
 SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Air (& Co) mét ballen… voor Creative Belgium

Maandag 14 December 2015


Air (& Co) mét ballen… voor Creative Belgium
Assets :
'Ad Babies - Donate Your Creativity' print print print print
Credits :
Client : Creative Belgium, The Centre for Reproductive Medicine of Brussels
Contacts : Isabel Van den Broeck, Greet Wachters, Dr Bonduelle
Agency : Air Brussels
CD : Joeri Van Den Broeck
CD : Dieter De Ridder
Craft Director : Caroline Marson
Creation : Alexander Cha’ban
Creation : Sebastiaan Weyler
Account Director : Caroline Charles
TV Producer : Bérengère Lurquin
Film Production Company : Lovo
Director : Jan Boon
Executive Producer : Juliette Stinglhamber , François Chandelle
DOP : Pieter Neirynck
Sounddesign : Compost
Photographer : Christophe Gilbert

Air bedacht de eerste campagne van Creative Belgium (ex-CCB). Doelstelling: nieuwe leden rekruteren, maar ook en vooral de nieuwe generaties creatieven overtuigen om hun vele talenten aan de reclame te schenken.

Greet Wachters en Isabel Van den Broeck, managing directors van Creative Belgium: “Verschillende bureaus geven aan dat het steeds moeilijker wordt om jong talent te vinden. Jongeren vinden dan weer moeilijker de weg naar de klassieke creatieve opleidingen. En wie  afstudeert, belandt daarom niet noodzakelijk in onze sector. Daarom vroegen we Air eens na te denken over een campagne hieromtrent. We zijn dan ook blij dat Air met een grotere oplossing is afgekomen die de campagne overstijgt.”
 
Er werd contact opgenomen met enkele van de beste Belgische creatieven om hun te vragen een gift te doen. Neen, geen centen, maar ei- of spermacellen. “Het Centrum voor Reproductieve Geneeskunde van Brussel bevestigt dat creativiteit wel degelijk voor een deel erfelijk is. Ze waren dan ook meteen bereid om onze oproep mee te ondersteunen”, aldus Joeri Van Den Broeck, co-CD van Air.
 
Aldus ging het bureau dus de avonturen bij de spermabank in Jette filmen van Geoffrey Hantson (Happiness), Iwein Vandevyver (Famous), Kwint De Meyer (mortierbrigade), Naïm Baddich (Publicis), Dieter Vanhoof (Friendship), en Dieter De Ridder (Air). Het geheel werd gecompileerd tot een documentaire die vandaag viraal verspreid wordt. “Hun donaties zijn binnenkort, zoals alle andere, anoniem beschikbaar en resulteren hopelijk over enkele jaren in kinderen met een spontane interesse voor een job als creatief in de advertising of design industrie.

“Zowel de docu, posters als de advertenties roepen op om hun voorbeeld te volgen”, besluit Isabel Van den Broeck. “Actief in de creatieve sector? Word donor en zorg zo voor meer creatieve kinderen in de toekomst. Ook vrouwen zijn welkom. De procedure is complexer, maar niet onmogelijk. Of geef de Belgische creativiteit een toekomst door lid te worden van Creative Belgium en steun onze volgende generaties.”

‘Ad babies’ loopt van half december tot eind januari. Voor meer info over de procedure om donor te worden, kun je een bezoek brengen aan creativebelgium.be et spermadonor.be.
 

JOBS


INTERVIEW

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier