SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV vindt ’m voor D&L

Dinsdag 8 December 2015


LDV vindt ’m voor D&L
Assets :
spot Tv spot Tv radio 'brief' radio 'Kerstlied' radio 'liefje' radio 'witte Kerst'
Credits :
Client : Devos & Lemmens
Contacts : An Caers, Lies Eeckman, Camille Meeus
Agency : LDV United
Account Team : Dimitri Mundorff, Jilze Gerritsen
CD : Kristof Snels
Creation : Dennis Vandewalle
Creation : Dries De bruyn
Design : Jeffrey Uten
Strategy : Kristof Janssens, Marijn Buijs
Film Production Company : Dedsit
Director : Guy Goossens
Radio Production Company : Raygun

LDV United maakte zijn eerste campagne voor Devos Lemmens. Eerste vaststelling: er is geen sprake van een grote revolutie, wel van een kleine evolutie met de introductie van de nieuwe baseline ‘Dat is ‘m’. Voor de rest geldt de beproefde regel ‘Never change a winning team’. Dat geldt in de eerste plaats voor het vrolijke duo bestaande uit Devos en Lemmens: ze zijn nog altijd even goed in vorm op de radio en deze keer ook op televisie. 

In oktober werd een bladzijde in de reclamegeschiedenis omgeslagen. Na een creatieve en strategische competitie besloot Continental Food het communicatiebudget van Devos Lemmens toe te vertrouwen aan LDV United. Hiermee kwam een einde aan de historische samenwerking met These Days Y&R die al jarenlang duurde. Er werd dus reikhalzend uitgekeken naar de eerste creaties van LDV United, in de eerste plaats door de vele fans van het duo bestaande uit Ben Segers en Greg Timmermans , al sinds 2000 de stemmen van de sympathieke Devos en Lemmens. We kunnen de die hards al meteen geruststellen; de twee acteurs zijn nog steeds van de partij en ze houden nog altijd evenveel van de sausjes die ze (ook nog altijd) proeven ‘aan tafel’.
 
Het olijke duo verschijnt weliswaar niet in de twee tv-producties, maar we kunnen van hun sappige commentaren in voice-off genieten. De eerste spot gaat over de twee vrienden die aan tafel zitten; eentje maakt zich zorgen over het feit dat de mayonaise in een kommetje geserveerd wordt, in plaats van in de gebruikelijke pot van Devos Lemmens…
 
In de tweede spot maken we kennis met de jonge aanbidder van de dochter des huizes die voor het eerst mag (of is het moet?) mee-eten met de hele familie. Er wacht een heerlijk steengrilfestijn, tot de ongelukkige vaststelt dat er geen sausjes zijn. Gelukkig komt het aan het einde nog goed, als de potten van D&L in beeld komen. Dat is ‘m, een hele geruststelling!
 
“Deze nieuwe slogan (die de bestaande aanvult, nvdr) is het antwoord op de vraag welke saus echt het lekkerst is”, luidt het bij LDV United. “Voor de rest bouwen we verder op de reclame-erfenis van het merk.”
 
En wie Devos Lemmens zegt, zegt radio. Ook in dat opzicht blijven de fans niet op hun honger zitten: op de nieuwe slogan na, is er aan de ingrediënten weinig veranderd, zelfs de ‘Tatata’ jingle ter introductie van elke productie (ook op televisie) is identiek gebleven.
 
Je ontdekt het allemaal op mm.be, waar je zelf kunt beslissen of LDV United een frisse wind doet waaien of er gewoon een schep bovenop doet!

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier