SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous steekt een frietje voor Vlam

Dinsdag 24 November 2015


Famous steekt een frietje voor Vlam
Assets :
spot Tv viral viral viral website
Credits :
Client : VLAM
Contacts : Katrien De Nul, Evy De Kock, Kris Michiels
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Iwein Vandevyver
CD : Laurent Dochy
Creation : Ruben De Praetere
Creation : Yves Van Hacht
Project Leader : Hans Michiels
Business Director : Mieke Van de Gehuchte
Development : Bart De Bock, Kevin Peters, Simon Gheeraert
Design : Ken Wuytack
RTV-Producer : Marlies Neudt
Film Production Company : Geromino
Director : Dirk Domen
Producer : Mathias Kerner
DOP : Piet Deayaert
Soundstudio : Menno Van Riet
Post-Production : Famous, Sven Vanhee
PR : Famous Relations

Sinds vijftien jaar al heeft de oude, vertrouwde en beroemde Belgische friet zijn eigen week. Dan worden de knapperige aardappelstaafjes op alle mogelijke manier in de schijnwerpers gezet. Ook dit jaar maakte Famous de campagne die het event in Vlaanderen moet aankondigen.

De ‘Week van de Friet’ is een initiatief van het Vlaams Centrum voor Agro- & Visserijmarketing (VLAM), in samenwerking met de Vlaamse frietkoten en aardappelschilbedrijven. Het bestaat al sinds 2000. Dit jaar vindt de week plaats van 23 tot 29 november.
 
“Belgen houden van frieten van het frietkot”, aldus het beroemde bureau. “’t Is niet voor niks dat de frietkotencultuur op de lijst van Immaterieel cultureel erfgoed staat. Toch zijn er nog altijd bepaalde mensen die tijdens de Week van de Friet niet naar het Frietkot kunnen, om verschillende redenen. Om ze niet aan hun lot over te laten, vroeg VLAM ons om een ludieke sensibiliseringscampagne te ontwikkelen, waardoor iedereen zin zou krijgen zijn vrienden op een leuke, gepersonaliseerde manier uit te nodigen om samen een frietje te gaan steken.”
 
Op het menu: een tv-spot met melodramatische toets, alsook drie enigszins absurde virale video’s. We zien de Vlaamse acteur Koen Van Impe. Op televisie roept hij op om steun te betuigen aan al wie niet in de gelegenheid is om een frietkot te bezoeken tijdens de ‘Week van de Friet’. Online nodigt hij iedereen uit om de producties te personaliseren om een persoon naar keuze uit te nodigen om frietjes te komen eten in zijn of haar favoriete frietkot.
 
De gepersonaliseerde spots kunnen gedeeld worden via het platform weekvandefriet.be. Vermelden we nog even de wedstrijd #Selfriet. Die werkt als volgt: selfies genomen in het frietkot en gedeeld via de sociale media met de hashtag #selfriet, worden gedeeld op de campagnesite. De origineelste #selfriet wint een jaar gratis frietjes van de frituur. De frietverhalen kunnen gevolgd worden op Twitter en Instagram via de hashtags #WeekvdFriet en #selfriet. 

JOBS


INTERVIEW

Vivian Schiller (Weber Shandwick):

Vivian Schiller (Weber Shandwick): "De waarheid heeft tegenwoordig meer te maken met emotie dan met feiten"



DOSSIER  



Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wat kunnen media leren van de porno-industrie?  


Het begon met VHS, maar ook in digitale tijden is de impact van de pornowereld op nieuwe media en marketingtechnieken groot. Affiliate marketing, augmented en virtual reality… het zijn stuk voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier