SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous plant een stamboom voor Ketnet

Woensdag 4 November 2015


Famous plant een stamboom voor Ketnet
Assets :
'Het Stambos' video demo website print
Credits :
Client : Ketnet
Contacts : Els Lagrou, Fran Devriese, Maarten Janssen, Griet Verbruggen
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Laurent Dochy
Creation : Jolien Elegeert
Creation : Luc Shih
Development : Thomas Mattheussen, Kevin Peters
Design : Laurens Groven
Illustrations : Mark Borgions
Business Director : Mieke Van de Gehuchte
Brand Manager : Charlotte Ghekiere
Digital Project Leader : Bart De Bock
Project Manager : Marie Van Den Einde
Strategic Planners : Joris Joosten, Jonathan Detavernier
Film Production Company : Who Killed Joe?
Producer : David Vermander
Director : Mark Borgions
Post-Production : Thijs Hasselman
Performers : Sarah & Marijn Devalck
Authors : Miguel Wiels, Kurt Burgelman
Production : Peter Gillis, Ronald Vanhuffel
Publishing : Wiels Music bvba, The Top Life bvba, Vrt Music Publishing

‘Het Stambos’ is de tweede campagne van Famous voor Ketnet. Ze vertrekt van een online platform in de vorm van een stamboom waarmee kinderen de generatie van hun grootouders kunnen ontdekken. 

“Ketnet stelt zich tot doel het leven van kinderen te verrijken, hun op een ludieke manier dingen te leren, zodat ze goed kunnen opgroeien”, luidt het bij het beroemde bureau. “Kinderen hebben een bevoorrechte relatie met hun grootouders (65% ziet oma en/of opa minstens een keer per week, nvdr). Weten waar ze vandaan komen en hoe het leven in een andere tijd eruitzag, is dan ook belangrijk voor hun ontwikkeling. Met Het Stambos stelt Ketnet de verschillende generaties in staat naar elkaar toe te groeien en elkaar beter te leren kennen dankzij een jne digitale tool.”

“Om die twee generaties te verenigen bedachten en realiseerden we een digitale stamboom, bestaande uit verschillende takken”, aldus digital creative director van Famous, Laurent Dochy. “Het gaat niet om een klassieke stamboom. Kinderen kunnen hem enkel bouwen met hun oma en/of opa. Zo ontdekt iedereen het universum van de andere, via thema’s als muziek, televisie, eten, enzovoort. We zijn erin geslaagd een interactieve beleving op punt te stellen die een impact heeft in het reële leven van grootouders en kleinkinderen. Dat is wat de tool zo interessant maakt. Het is een mooi voorbeeld van integratie dat aantoont dat de grenzen tussen digital en het echte leven letterlijk kunnen versmelten en dat je als merk slimme en authentieke ideeën kunt bouwen.”

Het platform is sinds maandag online op stambos. ketnet.be, met als voornaamste vertellers wrapster Sarah Mouhamou en acteur Marijn De Valck. De prachtige illustraties zijn het werk van Mark Borgions.

Nog even preciseren dat de campagne verder nog bestaat uit een videoclip, een song, een tv-spot en meerdere advertenties. 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier