Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Famous plant een stamboom voor Ketnet

Woensdag 4 November 2015

Famous plant een stamboom voor Ketnet

‘Het Stambos’ is de tweede campagne van Famous voor Ketnet. Ze vertrekt van een online platform in de vorm van een stamboom waarmee kinderen de generatie van hun grootouders kunnen ontdekken. 

“Ketnet stelt zich tot doel het leven van kinderen te verrijken, hun op een ludieke manier dingen te leren, zodat ze goed kunnen opgroeien”, luidt het bij het beroemde bureau. “Kinderen hebben een bevoorrechte relatie met hun grootouders (65% ziet oma en/of opa minstens een keer per week, nvdr). Weten waar ze vandaan komen en hoe het leven in een andere tijd eruitzag, is dan ook belangrijk voor hun ontwikkeling. Met Het Stambos stelt Ketnet de verschillende generaties in staat naar elkaar toe te groeien en elkaar beter te leren kennen dankzij een jne digitale tool.”

“Om die twee generaties te verenigen bedachten en realiseerden we een digitale stamboom, bestaande uit verschillende takken”, aldus digital creative director van Famous, Laurent Dochy. “Het gaat niet om een klassieke stamboom. Kinderen kunnen hem enkel bouwen met hun oma en/of opa. Zo ontdekt iedereen het universum van de andere, via thema’s als muziek, televisie, eten, enzovoort. We zijn erin geslaagd een interactieve beleving op punt te stellen die een impact heeft in het reële leven van grootouders en kleinkinderen. Dat is wat de tool zo interessant maakt. Het is een mooi voorbeeld van integratie dat aantoont dat de grenzen tussen digital en het echte leven letterlijk kunnen versmelten en dat je als merk slimme en authentieke ideeën kunt bouwen.”

Het platform is sinds maandag online op stambos. ketnet.be, met als voornaamste vertellers wrapster Sarah Mouhamou en acteur Marijn De Valck. De prachtige illustraties zijn het werk van Mark Borgions.

Nog even preciseren dat de campagne verder nog bestaat uit een videoclip, een song, een tv-spot en meerdere advertenties. 
Assets :
Credits :
  • Client : Ketnet
  • Contacts : Els Lagrou, Fran Devriese, Maarten Janssen, Griet Verbruggen
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Katrien Bottez
  • CD : Laurent Dochy
  • Creation : Jolien Elegeert
  • Creation : Luc Shih
  • Development : Thomas Mattheussen, Kevin Peters
  • Design : Laurens Groven
  • Illustrations : Mark Borgions
  • Business Director : Mieke Van de Gehuchte
  • Brand Manager : Charlotte Ghekiere
  • Digital Project Leader : Bart De Bock
  • Project Manager : Marie Van Den Einde
  • Strategic Planners : Joris Joosten, Jonathan Detavernier
  • Film Production Company : Who Killed Joe?
  • Producer : David Vermander
  • Director : Mark Borgions
  • Post-Production : Thijs Hasselman
  • Performers : Sarah & Marijn Devalck
  • Authors : Miguel Wiels, Kurt Burgelman
  • Production : Peter Gillis, Ronald Vanhuffel
  • Publishing : Wiels Music bvba, The Top Life bvba, Vrt Music Publishing