SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

BBDO creëert ‘De Snelste Soap’ voor Proximus

Dinsdag 27 Oktober 2015


BBDO creëert ‘De Snelste Soap’ voor Proximus
Assets :
'De snelste soap'
Credits :
Client : Proximus
Contacts : Ariane Marchant, Alex Thoré, Kelly De Groote, Stephanie De Bruyne
Agency : BBDO Belgium
CD : Jan Dejonghe
CD : Arnaud Pitz
CD : Sebastien De Valck
Creation : Jutta Callebaut
Creation : Girbe Bogaerts
Creation : Dries Floridor
Design : Virginie Delaleu
Account Team : Valérie Bracke, Isabel Demuynck
TV Producer : Patricia Van De Kerckhove
Film Production Company : Caviar
Director : Frank Devos
Producers : Werner De Coninck, Andreas Vermeulen
Casting : Koen Van Impe, Tania Kloek, Marc Van Eeghem, Dahlia Pessemiers
Sound : Sonicville

BBDO Belgium realiseerde in amper een week tijd een mooi huzarenstukje voor Proximus: ‘De Snelste Soap’, de snelste (en absurdste) Vlaamse serie uit de televisiegeschiedenis. Doelstelling: de verdiensten van het snelle internet van de telecom-operator aanprijzen.

Jan Dejonghe: “In Vlaanderen positioneert Proximus zich als het ‘ongeduldigste’ netwerk. Om deze belofte in te burgeren hebben we een ‘klassieke’ campagne ontwikkeld. Die omvat onder andere een tv- en radiospots. Daarin wordt uitgelegd en aangetoond wat het snelle internet van Proximus kan betekenen in het dagelijks leven van de mensen.” Kortom, een didactische, eenvoudige en effciënte campagne. Met andere woorden, allemaal dingen waar jongeren een hekel aan hebben.

“De campagne werkt perfect bij volwassenen en oudere mensen, maar ze is veel minder effciënt bij de jongere generatie, aan wie we niet meer moeten uitleggen wat snel internet allemaal mogelijk maakt”, aldus de CD van BBDO.

Vandaar het idee van de ‘Snelste Soap’. In veertien a everingen van elk 5’’ vertelt de serie het bewogen leven van een Vlaams gezin, waarin de mama irt met de meid en de homozoon denkt dat hij hetero is omdat hij iets begint met een transseksueel. Je hoeft je ogen niet uit te wrijven, want dat las je allemaal juist.

“Jongeren willen vermaakt worden”, zegt Jan Dejonghe nog. “Daarom bedachten en realiseerden we deze compleet geschifte soap, waarin we om zo te zeggen niets verkopen en niets uitleggen. Puur entertainment. Alles werd in een week tijd ingeblikt. Een week om het concept te bedenken en uit te werken en een dag opnames, montage inbegrepen.”

Het formaat is niet toevallig gekozen, want de serie werd vooral via pre-roll op YouTube uitgezonden. “In feite duurt elke a evering 20’. 5’’ met de intrige en 15’’ ‘Cliffhangers’ (fragmenten uit de volgende aflevering, nvdr). We hebben het hele seizoen ineens onthuld. Dat deden we met de jongeren voor ogen: die wachten niet graag voor ze een nieuwe aflevering van hun favoriete serie kunnen bekijken.”

Sinds maandag wordt de serie ook op de Facebook-pagina en de website van Proximus getoond (a rato van twee fleveringen per dag). De onberispelijke productie is het werk van Caviar en de regie was in handen van de zoals altijd uitstekende Frank Devos. “Ze hebben ongeloo ijk werk geleverd. Alles werd minutieus voorbereid en uitgeschreven. De ‘cliffhangers’ waren bijzonder delicaat: alles moest immers kloppen”, besluit Jan Dejonghe.

Het hele team is bijzonder trots (en dat is echt volledig terecht) en hoopt snel een tweede seizoen te kunnen draaien. Sterker nog, de CD wil zelfs contact opnemen met Guinness World Records om ‘De Snelste Soap’ te laten boekstaven als de snelste serie ter wereld. 

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier