SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

BBDO creëert ‘De Snelste Soap’ voor Proximus

Dinsdag 27 Oktober 2015


BBDO creëert ‘De Snelste Soap’ voor Proximus
Assets :
'De snelste soap'
Credits :
Client : Proximus
Contacts : Ariane Marchant, Alex Thoré, Kelly De Groote, Stephanie De Bruyne
Agency : BBDO Belgium
CD : Jan Dejonghe
CD : Arnaud Pitz
CD : Sebastien De Valck
Creation : Jutta Callebaut
Creation : Girbe Bogaerts
Creation : Dries Floridor
Design : Virginie Delaleu
Account Team : Valérie Bracke, Isabel Demuynck
TV Producer : Patricia Van De Kerckhove
Film Production Company : Caviar
Director : Frank Devos
Producers : Werner De Coninck, Andreas Vermeulen
Casting : Koen Van Impe, Tania Kloek, Marc Van Eeghem, Dahlia Pessemiers
Sound : Sonicville

BBDO Belgium realiseerde in amper een week tijd een mooi huzarenstukje voor Proximus: ‘De Snelste Soap’, de snelste (en absurdste) Vlaamse serie uit de televisiegeschiedenis. Doelstelling: de verdiensten van het snelle internet van de telecom-operator aanprijzen.

Jan Dejonghe: “In Vlaanderen positioneert Proximus zich als het ‘ongeduldigste’ netwerk. Om deze belofte in te burgeren hebben we een ‘klassieke’ campagne ontwikkeld. Die omvat onder andere een tv- en radiospots. Daarin wordt uitgelegd en aangetoond wat het snelle internet van Proximus kan betekenen in het dagelijks leven van de mensen.” Kortom, een didactische, eenvoudige en effciënte campagne. Met andere woorden, allemaal dingen waar jongeren een hekel aan hebben.

“De campagne werkt perfect bij volwassenen en oudere mensen, maar ze is veel minder effciënt bij de jongere generatie, aan wie we niet meer moeten uitleggen wat snel internet allemaal mogelijk maakt”, aldus de CD van BBDO.

Vandaar het idee van de ‘Snelste Soap’. In veertien a everingen van elk 5’’ vertelt de serie het bewogen leven van een Vlaams gezin, waarin de mama irt met de meid en de homozoon denkt dat hij hetero is omdat hij iets begint met een transseksueel. Je hoeft je ogen niet uit te wrijven, want dat las je allemaal juist.

“Jongeren willen vermaakt worden”, zegt Jan Dejonghe nog. “Daarom bedachten en realiseerden we deze compleet geschifte soap, waarin we om zo te zeggen niets verkopen en niets uitleggen. Puur entertainment. Alles werd in een week tijd ingeblikt. Een week om het concept te bedenken en uit te werken en een dag opnames, montage inbegrepen.”

Het formaat is niet toevallig gekozen, want de serie werd vooral via pre-roll op YouTube uitgezonden. “In feite duurt elke a evering 20’. 5’’ met de intrige en 15’’ ‘Cliffhangers’ (fragmenten uit de volgende aflevering, nvdr). We hebben het hele seizoen ineens onthuld. Dat deden we met de jongeren voor ogen: die wachten niet graag voor ze een nieuwe aflevering van hun favoriete serie kunnen bekijken.”

Sinds maandag wordt de serie ook op de Facebook-pagina en de website van Proximus getoond (a rato van twee fleveringen per dag). De onberispelijke productie is het werk van Caviar en de regie was in handen van de zoals altijd uitstekende Frank Devos. “Ze hebben ongeloo ijk werk geleverd. Alles werd minutieus voorbereid en uitgeschreven. De ‘cliffhangers’ waren bijzonder delicaat: alles moest immers kloppen”, besluit Jan Dejonghe.

Het hele team is bijzonder trots (en dat is echt volledig terecht) en hoopt snel een tweede seizoen te kunnen draaien. Sterker nog, de CD wil zelfs contact opnemen met Guinness World Records om ‘De Snelste Soap’ te laten boekstaven als de snelste serie ter wereld. 

JOBS


INTERVIEW

Karolien Vanhelden (THoM):

Karolien Vanhelden (THoM): "Het is niet meer mobile first, maar machine learning first."



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier