SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous rekent niet op geluk voor Nagelmackers

Maandag 5 Oktober 2015


Famous rekent niet op geluk voor Nagelmackers
Assets :
radio spot Tv 'Reken niet op geluk' TV Spot 35 posters 8m2 posters 20m2 posters 21m2 logo logo
Credits :
Client : Nagelmackers
Contacts : Erwin Drenth, Sam Borloo, Bart Beeusaert
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Laurent Dochy
Creation : Steven Janssens
Creation : Olivier Maquenne
Creation : Luc Libens
Creation : Najate El Achari
Creation : Jérôme Van Den Broeck
Project Leader : Herlinde Lannau
Business Director : Janpieter Mels
Strategic Planner : Joris Joosten
Design : Lauwri De Pater
Film Production Company : Lovo
Producer : Bert Brulez
Director : Stian Smestad
DOP : Bjorn Charpentier
Sound : Sonicville

Famous ontwikkelde een nieuwe visuele identiteit voor Nagelmackers, een merk dat niet meer gebruikt werd sinds de overname van de Luikse bank door Delta Lloyd Bank. Vandaag maakt het zijn grote comeback, na de recente overname van deze laatste door Anbang Insurance Group... Bij de comeback hoort een campagne door het beroemde bureau.

“Na de overname door Anbang Insurance Group verandert Delta Lloyd Bank van naam”, luidt het bij de financiële instelling. “Zo maakt Nagelmackers duidelijk zichtbaar en officieel zijn grote comeback op de Belgische markt. De Luikse bank die in 1747 werd op- gericht, werd in 2005 opgeslorpt door Delta Lloyd.” Na deze lange afwezigheid is het niet alleen de bedoeling te herinneren aan de fundamentele waarden van de bank en haar aanbod, maar ook het imago in een moderner kleedje te steken.”

De missie die Famous toevertrouwd kreeg, betrof de volledige herziening van het merkimago, meer bepaald via een nieuwe visuele identiteit, een logo en een globale campagne: “Het creatieve concept speelt in op het bijgeloof dat iedereen wel eens parten speelt en waarop we te vaak rekenen om onze dromen waar te maken.” In tegenstelling tot Nagelmackers natuurlijk dat niets aan het geluk overlaat om de dromen van zijn klanten te verwezenlijken.

Het concept omvat televisie, radio en een uitgebreid affichageluik, bestaande uit 8m2, 20m2 en 21m2. Alle creaties – de ene nog beter dan de andere – tonen aan dat we dus niet op meevallers hoeven te rekenen als we iets willen bereiken, maar natuurlijk wel op Nagelmackers.

Zoals in de tv-spot, volgens ons de mooiste verrassing van de campagne. We willen de pret niet bederven en preciseren dus enkel dat die geregisseerd werd door Stian Smestad, een getalenteerde director uit de Lovo-stal. Hij leidde met meesterlijke hand een reeks stunts met een dolle auto in goede banen. Indrukwekkend! In die mate dat zelfs de creatieven hun ogen niet kunnen geloven…

“Nagelmackers heeft in al die tijd zijn fundamentele waarden zoals betrouwbaarheid, nabijheid en gepersonaliseerde begeleiding weten te bewaren”, aldus de adverteerder. “Maar na een afwezigheid van een tiental jaar, was het nodig om het imago af te stoffen, ook al waren die waarden dan intact gebleven. Want Nagelmackers is geen bank zoals de andere: ze staat voor Personal & Private banking. En het merk wil zijn klanten nu eenmaal helpen om hun dromen waar te maken, hoe uitzinnig die ook mogen lijken.” 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier