Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Famous rekent niet op geluk voor Nagelmackers

Maandag 5 Oktober 2015

Famous rekent niet op geluk voor Nagelmackers

Famous ontwikkelde een nieuwe visuele identiteit voor Nagelmackers, een merk dat niet meer gebruikt werd sinds de overname van de Luikse bank door Delta Lloyd Bank. Vandaag maakt het zijn grote comeback, na de recente overname van deze laatste door Anbang Insurance Group... Bij de comeback hoort een campagne door het beroemde bureau.

“Na de overname door Anbang Insurance Group verandert Delta Lloyd Bank van naam”, luidt het bij de financiële instelling. “Zo maakt Nagelmackers duidelijk zichtbaar en officieel zijn grote comeback op de Belgische markt. De Luikse bank die in 1747 werd op- gericht, werd in 2005 opgeslorpt door Delta Lloyd.” Na deze lange afwezigheid is het niet alleen de bedoeling te herinneren aan de fundamentele waarden van de bank en haar aanbod, maar ook het imago in een moderner kleedje te steken.”

De missie die Famous toevertrouwd kreeg, betrof de volledige herziening van het merkimago, meer bepaald via een nieuwe visuele identiteit, een logo en een globale campagne: “Het creatieve concept speelt in op het bijgeloof dat iedereen wel eens parten speelt en waarop we te vaak rekenen om onze dromen waar te maken.” In tegenstelling tot Nagelmackers natuurlijk dat niets aan het geluk overlaat om de dromen van zijn klanten te verwezenlijken.

Het concept omvat televisie, radio en een uitgebreid affichageluik, bestaande uit 8m2, 20m2 en 21m2. Alle creaties – de ene nog beter dan de andere – tonen aan dat we dus niet op meevallers hoeven te rekenen als we iets willen bereiken, maar natuurlijk wel op Nagelmackers.

Zoals in de tv-spot, volgens ons de mooiste verrassing van de campagne. We willen de pret niet bederven en preciseren dus enkel dat die geregisseerd werd door Stian Smestad, een getalenteerde director uit de Lovo-stal. Hij leidde met meesterlijke hand een reeks stunts met een dolle auto in goede banen. Indrukwekkend! In die mate dat zelfs de creatieven hun ogen niet kunnen geloven…

“Nagelmackers heeft in al die tijd zijn fundamentele waarden zoals betrouwbaarheid, nabijheid en gepersonaliseerde begeleiding weten te bewaren”, aldus de adverteerder. “Maar na een afwezigheid van een tiental jaar, was het nodig om het imago af te stoffen, ook al waren die waarden dan intact gebleven. Want Nagelmackers is geen bank zoals de andere: ze staat voor Personal & Private banking. En het merk wil zijn klanten nu eenmaal helpen om hun dromen waar te maken, hoe uitzinnig die ook mogen lijken.” 
Assets :
Credits :
  • Client : Nagelmackers
  • Contacts : Erwin Drenth, Sam Borloo, Bart Beeusaert
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Katrien Bottez
  • CD : Laurent Dochy
  • Creation : Steven Janssens
  • Creation : Olivier Maquenne
  • Creation : Luc Libens
  • Creation : Najate El Achari
  • Creation : Jérôme Van Den Broeck
  • Project Leader : Herlinde Lannau
  • Business Director : Janpieter Mels
  • Strategic Planner : Joris Joosten
  • Design : Lauwri De Pater
  • Film Production Company : Lovo
  • Producer : Bert Brulez
  • Director : Stian Smestad
  • DOP : Bjorn Charpentier
  • Sound : Sonicville