SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Dallas ludiek voor JOE fm

Woensdag 16 September 2015


Dallas ludiek voor JOE fm
Assets :
online game spot Tv 'night shop' spot Tv 'nerds' spot Tv 'bottle boys' spot Tv 'Louis XIV' print
Credits :
Client : JOE fm
Contacts : Katrien Kiekens, Ine Vandewaerde, Koen Kreynen.
Agency : Dallas Antwerp
CD : Stijn Gansemans
CD : Paul Popelier
Creation : Tijs Dejonckheere
Creation : Sebastiaan Dessaux
Creation : Stijn Gansemans
Creation : Paul Popelier
Account : Julie Potloot
Film Production Company : Landvogel
Director : Benoit De Clerck
Film Production : Thomas Cassiers
Audio Production : Sonicville, Brandy
Sound Director : Phile Bokken
Illustrator : Tim Van den Broeck.
Designer : Anthony Buyssens, Erika Kongs, Loes Nagels
Online Development : Stefan Wyckmans, Andy Smets, Zentrick

Dallas Antwerp maakte een hele sympathieke campagne voor JOE fm. Die moet de uitzending van de Top 2000 van 2015 aankondigen. Met andere woorden de ‘2000 allergrootste hits’ die je herkent zonder ze zelfs maar te horen...

De Top 2000 van JOE fm bestaat sinds 2009 en wordt traditioneel in september uitgezonden. De rangschikking wordt opgesteld door de luisteraars die online stemmen voor hun favoriete hits die vervolgens logisch gerangschikt worden naargelang het aantal behaalde stemmen. Voor wie het niet moest weten: de top van dat klassement wordt al sinds jaar en dag in beslag genomen door Queen en zijn beroemde ‘Bohemian Rapsody’ of Brian Adams en zijn al even bekende ‘Summer of ‘69’. Gelukkig (!) waren het tot nu toe nog altijd vaker Freddy en co die met de ultieme eer gingen lopen (vier keer om precies te zijn, tegenover één keer voor mister Adams).

In zes edities groeide de Top 2000 van JOE fm uit tot een begrip, net zoals de songs waaruit hij bestaat. Die zijn zo sterk in het collectieve geheugen gegrift dat in de meeste gevallen zelfs de meest subtiele verwijzing volstaat om ze te herkennen. Dat is ten minste de weddenschap die de creatieven van Dallas aangaan.

Op het programma van de campagne: vier tv- en virale spots, acht advertenties alsook tramen busaffiches, en een online spel dat de bezoekers uitdaagt om 100 hits te herkennen in minder dan acht seconden (per titel). Ook daar wordt een klassement bijgehouden.

Ook in het audiovisuele luik is het ludieke aspect essentieel. De hits worden er gebracht met allesbehalve gebruikelijke instrumenten, gaande van lege flessen tot een zaag bij wijze van viool, gieters enzovoort. Baseline: ‘De allergrootste hits her- ken je meteen.’

Dezelfde aanpak ligt aan de basis van de printcampagne. Uiteraard komt daar geen geluid aan te pas, maar wel illustraties. Er moeten acht hits herkend worden. Waag je kans! 

JOBS


INTERVIEW

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier