SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB verrijkt zijn CV met VW

Dinsdag 8 September 2015


DDB verrijkt zijn CV met VW
Assets :
video website movie case
Credits :
Client : Volkswagen
Contacts : Tony Peetermans, Simon De Pauw
Partner : Accent Jobs
Contact : Eline David
Agency : DDB Brussels
Account Team : Sylvie De Couvreur, Silvie Erzeel, Florence Vercammen, Anneleen Vande Voorde
CD : Odin Saillé
CD : Peter Ampe
Creation : Tim Arts
Creation : Stefan van den Boogaard
Copy : Peter Ampe
AD : Odin Saillé
CRM Manager : Karen Van Dijck
Strategy : Dominique Poncin, Maarten Van Daele
Graphic Designer : Marlène Wautot
Digital Production : Stefanie Warreyn
Development : Christophe Gesquière
TV Producer : Brigitte Verduyckt.
Film Production Company : Rococo
Director : Isaac Gozin
Producer : Caroline Van Ranst
PR : Michael D'hooge
Media : Mediacom
Sound : Sonicville

De Polo inspireert vertrouwen. Op basis van deze permanente belofte bedacht DDB Brussels een nieuwe op zijn zachtst gezegd originele actie voor de VW Polo. Op het programma: Polo-Apply.be, of hoe solliciteren zonder de gebruikelijke afwijzingen.

Vooraf voerden D’Ieteren en zijn bureau in nauwe samenwerking met Accent Jobs een onderzoek bij 500 jongeren, de doelgroep van VW voor de Polo. Daaruit bleek onder andere dat de pasafgestudeer- den de kwetsbaarste groep zijn in de zoektocht naar een job.

“Tijdens de eerste maanden van hun zoektocht ont- vangt 40% van de sollicitanten tot vijf negatieve antwoorden”, aldus Florence Vercammen, account bij DDB. “Erger nog, een kwart krijgt zelfs nooit een onderhoud met een eventuele werkgever. Dat is na- tuurlijk nefast voor hun zelfvertrouwen.” Zoals een van hen getuigt: “Ik ben iedere keer een beetje meer ontgoocheld en de hoop slinkt net als mijn motiva- tie bij elke afwijzing.”

Daarom kwam DDB op het idee een sollicitatiepro- ces in het leven te roepen, waarbij jonge kandidaten geen afwijzingsbrieven meer krijgen van de werkge- vers: enkel de positieve reacties worden nog door- gegeven.

Odin Saillé, CD van DDB: “In de praktijk heeft de sol- licitant nadat hij zijn CV online gezet heeft op Polo- apply.be een Skype-onderhoud met een digital ta- lent hunter bij Accent Jobs. Die zal hem nuttige tips geven om zijn CV en zijn LinkedIn-profiel te verbe- teren. Zodra het CV op punt staat, verstuurt Accent Jobs het naar bedrijven die aansluiten bij het profiel van de kandidaat. De kandidaat weet niet om welke bedrijven het gaat en is dus niet op de hoogte van eventuele weigeringen. Enkel ingeval van een posi- tief antwoord wordt de kandidaat op de hoogte ge- bracht. De eerste sollicitanten die op gesprek kun- nen, mogen ernaartoe aan het stuur van een Polo, in het gezelschap van een persoonlijke coach.”

“De actie wordt ondersteund door een PR- en viraal luik”, aldus Peter Ampe, ook CD van DDB. “Ze loopt nog tot eind september. Daarna volgt een evaluatie om de psychologische en economische impact te

meten.” Amper een uur nadat het platform online werd gezet, waren er al tien CV’s gepost. 

JOBS


INTERVIEW

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier