Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

BBDO maakt een vruchtbare activatie voor Lidl

Dinsdag 7 Juli 2015

BBDO maakt een vruchtbare activatie voor Lidl

BBDO Belgium bedacht een nieuwe activatie voor Lidl, waarmee tien duotickets voor Tomorrowland gewonnen kunnen worden. Om kans te maken op een van de gegeerde passen moet je deelnemen aan de ‘Blendtest van Lidl’, een online wedstrijd die de internauten uitnodigt om liedjes die door drie DJ’s in de blender gedraaid werden te herkennen tussen fruit en groente.
 


“De DJ’s van Lidl slagen erin om bekende geluiden te reproduceren met behulp van een blender”, aldus BBDO. “De komende twee weken moet je van maandag tot en met vrijdag gewoon naar de pagina www.lidlblendtest.be surfen en je kans wagen door te raden welke song de DJ’s geïmiteerd hebben met behulp van keukengerei als een mixer, en klopper, een keukenrobot vol met vers fruit en groente, enzovoort. Alle muziektitels werden daadwerkelijk gemixt op basis van de geluiden gemaakt door het toestel dat komkommers snijdt, aardbeien pureert, enzovoort.”
 
Wie de titel raadt, maakt kans op een full duo madness pass voor Tomorrowland 2015. De winnaar en de persoon van zijn keuze mogen drie dagen en vier nachten gaan feesten op Tomorrowland; overnachten doen ze in een tent die speciaal voor de winnaars werd opgezet en bevoorraad wordt door de verse producten uit de Lidl-winkel op het festivalterrein.
 
“Precies zoals vorig jaar is de winkelketen partner van het beroemde festival in Boom”, aldus BBDO. “Festivalgangers kunnen boodschappen doen in de tijdelijke store van DreamVille of, nieuw dit jaar, in een van de juice bars op de festivallaan. Lidl zet ook zijn verse producten in de kijker, niet alleen in zijn gewone winkels, maar ook in ’s lands hipste festivalshop.” De actie wordt onder andere ondersteund door een tv-spot. 
Assets :
Credits :
  • Client : Lidl
  • Contacts : Matthias Kympers, Lien Van Hoorebeke, Deborah Beckers
  • Agency : BBDO Belgium
  • CD : Arnaud Pitz
  • CD : Sebastien De Valck
  • Creation : Frederic Zouag
  • Creation : Nicolas Gaspart
  • Graphic Design : Virginie Delaleu
  • Account Team : Isabel Peeters, Elke De Witte, Christelle Borms, Siham Zerkak
  • Strategic Planner : Jan Van Brakel
  • TV Producer & Art Buyer : Patricia Van De Kerckhove
  • Radio Producer : Nicolas Van Poeck
  • Online Design : Vincent De Boeck
  • Online Producer : Jovi Verheyen
  • Online Development : Jeroen De Pelsmaeker (BBDO), Jonathan Pardon (BBDO), Brecht Waeghe (eSign)
  • Film Production Company : Caviar
  • Director : Joris Rabijns
  • Producer : Audrey Dierickx
  • Sound : Sonicville
  • Music Directors : Thomas Houthave, Vincent De Boeck
  • Audio Producer : Ingrid Maes
  • Radio Production Company : Sonicville
  • Music Directors : Vincent De Boeck, Thomas Houthave
  • Photographer keyvisual : Jonas Leriche
  • Photographer Festivalstore Tomorrowland : Koen Demuynck
  • Retouching : Adrien Hendrickx