Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Air herdoopt voor de NMBS

Dinsdag 30 Juni 2015

Air herdoopt voor de NMBS

Go Unlimited is het nieuwe product dat de NMBS boven de doopvont hield ter attentie van de jongeren. Een portret van de kersverse spruit.


Joeri Van Den Broeck, co-CD van Air: “De NMBS vroeg ons om na te denken over een lanceringscampagne voor zijn nieuwe jongerenproduct, de Go Unlimited. Dat is een treinticket, voorbehouden aan jongeren tussen 16 en 25 jaar waarmee ze voor slechts 25 euro per maand de hele zomer lang door heel België kunnen reizen. Een hele mooie manier om ons land op een goedkope manier te ontdekken.”
 
Deze vaststelling is het vertrekpunt van de creatie, aldus Dieter De Ridder, het alter ego van Joeri Van Den Broeck: “In plaats van gewoon een klassieke lanceringscampagne te bedenken, hebben we onze klant overtuigd om ook in activering te investeren. Die be- rust op het online platform gounlimited.be, waar bezoekers uitgenodigd worden om hun stad een andere, meer veelzeggende naam te geven.” Daarmee bedoelt het duo een naam die de stad in kwestie beter zou omschrijven en die, moest hij de officiële naam op de perrons vervangen, zin zou geven om af te stappen en de stad in kwestie te bezoeken.
 
“We zijn vertrokken van het insight dat niemand een stad beter kent dan de inwoners. Dat soort wedstrijden prikkelt trouwens de trots van de mensen die in sommige gevallen nergens voor terugdeinzen om hun creatie door te drukken”, vervolgt Joeri Van Den Broeck. Ten bewijze: de site verwelkomde al 5000 bezoekers, terwijl de campagne nog niet eens gestart is. Er werden al veel nieuwe namen voorgesteld. “We stellen zelfs vast dat de stemmen voortdurend schommelen, naargelang de resultaten van de andere concurrenten”, zegt de CD nog. Dat is allemaal te danken aan de Go Unlimited tickets die gewonnen kunnen worden door de deelnemers die hun netwerken het efficiëntst mobiliseren.
 
De klassieke lanceringscampagne omvat een affichageluik (2m2 + stationsnetwerk), advertenties, radiospots en banners die naar het platform in kwestie doorverwijzen.
 
“De wedstrijd loopt af op 3 augustus om middernacht”, besluit Dieter De Ridder. “Maar we zijn niet van plan om het daarbij te laten. Meer kan ik er nog niet over zeggen, enkel dat de activering daarna haar orgelpunt zal bereiken.”
Assets :
Credits :
  • Client : SNCB/NMBS
  • Contacts : Jean-Pierre Havelange, Bart De Groote, Jochen Van Rooy
  • Agency : Air
  • ECD : Eric Hollander
  • CD : Dieter De Ridder
  • CD : Joeri Van Den Broeck
  • Creation : Loup Delpierre
  • Creation : Louise Cornet
  • Creation : Benoit Hilson
  • Creation : Paul Servaes
  • Account Team : Audrey Semal, Aurélie Thollebeek, Amélie Sainthuile (digital)
  • Digital Producer, Web Designer : Greg Pin
  • Designer : Maxime Douillet
  • Producer : Anne Gruszow
  • Photographer : Frieke Janssens
  • Production Cy : Adult
  • Radio Production Company : Think 'n Talk
  • Website Production : Digital Craftsmen