SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Air herdoopt voor de NMBS

Dinsdag 30 Juni 2015


Air herdoopt voor de NMBS
Assets :
website poster 'Gent' poster 'Leuven' poster 'efkes' poster 'saucissen' radio 'efkes' radio 'saucissen'
Credits :
Client : SNCB/NMBS
Contacts : Jean-Pierre Havelange, Bart De Groote, Jochen Van Rooy
Agency : Air Brussels
ECD : Eric Hollander
CD : Dieter De Ridder
CD : Joeri Van Den Broeck
Creation : Loup Delpierre
Creation : Louise Cornet
Creation : Benoit Hilson
Creation : Paul Servaes
Account Team : Audrey Semal, Aurélie Thollebeek, Amélie Sainthuile (digital)
Digital Producer, Web Designer : Greg Pin
Designer : Maxime Douillet
Producer : Anne Gruszow
Photographer : Frieke Janssens
Production Cy : Adult
Radio Production Company : Think 'n Talk
Website Production : Digital Craftsmen

Go Unlimited is het nieuwe product dat de NMBS boven de doopvont hield ter attentie van de jongeren. Een portret van de kersverse spruit.


Joeri Van Den Broeck, co-CD van Air: “De NMBS vroeg ons om na te denken over een lanceringscampagne voor zijn nieuwe jongerenproduct, de Go Unlimited. Dat is een treinticket, voorbehouden aan jongeren tussen 16 en 25 jaar waarmee ze voor slechts 25 euro per maand de hele zomer lang door heel België kunnen reizen. Een hele mooie manier om ons land op een goedkope manier te ontdekken.”
 
Deze vaststelling is het vertrekpunt van de creatie, aldus Dieter De Ridder, het alter ego van Joeri Van Den Broeck: “In plaats van gewoon een klassieke lanceringscampagne te bedenken, hebben we onze klant overtuigd om ook in activering te investeren. Die be- rust op het online platform gounlimited.be, waar bezoekers uitgenodigd worden om hun stad een andere, meer veelzeggende naam te geven.” Daarmee bedoelt het duo een naam die de stad in kwestie beter zou omschrijven en die, moest hij de officiële naam op de perrons vervangen, zin zou geven om af te stappen en de stad in kwestie te bezoeken.
 
“We zijn vertrokken van het insight dat niemand een stad beter kent dan de inwoners. Dat soort wedstrijden prikkelt trouwens de trots van de mensen die in sommige gevallen nergens voor terugdeinzen om hun creatie door te drukken”, vervolgt Joeri Van Den Broeck. Ten bewijze: de site verwelkomde al 5000 bezoekers, terwijl de campagne nog niet eens gestart is. Er werden al veel nieuwe namen voorgesteld. “We stellen zelfs vast dat de stemmen voortdurend schommelen, naargelang de resultaten van de andere concurrenten”, zegt de CD nog. Dat is allemaal te danken aan de Go Unlimited tickets die gewonnen kunnen worden door de deelnemers die hun netwerken het efficiëntst mobiliseren.
 
De klassieke lanceringscampagne omvat een affichageluik (2m2 + stationsnetwerk), advertenties, radiospots en banners die naar het platform in kwestie doorverwijzen.
 
“De wedstrijd loopt af op 3 augustus om middernacht”, besluit Dieter De Ridder. “Maar we zijn niet van plan om het daarbij te laten. Meer kan ik er nog niet over zeggen, enkel dat de activering daarna haar orgelpunt zal bereiken.”

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier