SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB in demonstratiemodus voor Base

Dinsdag 23 Juni 2015


DDB in demonstratiemodus voor Base
Assets :
trailer website
Credits :
Client : BASE
Contacts : Michel Moriaux, Isabelle Bacro
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
Creation : Tim Arts
Creation : Stefan van den Boogaard
Copy Fr : Jonathan d'Oultremont
Account Team : Francis Lippens, Melissa Bekaert, Romy Vierhouten
Strategic Director : Dominique Poncin
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Graphic Design : Christophe Liekens, Marlene Wautot
Head of Digital : Geert Desager
Digital Producer : Maarten Breda
Content Director : Michael D'hooge
Content Copy : Laurent Righetti, Bart Van Goethem
Film Production Company : Wenneker.be
Executive Producer : Emily Rammant
Producer : Vanessa Jacob
Director : Hans Dessers
Copywriter : Peter Neyt
DOP : David Ramboer
Editor : Frank Van Looy
Sound : Gregory Caron & Studio Helsinki
Music : Gregory Caron

DDB Brussels bedacht en producete een webserie voor Base. Doelstelling: de kwaliteit van het 4G-netwerk van de operator aantonen. Dat doet het bureau op zeer aanschouwelijke wijze.

“Kun je overleven met enkel een smartphone en het 4G-netwerk van Base?”, aldus de vraag van de mobiele dienstenleverancier. “Om het antwoord te kennen, hebben we een zekere Gideon een hele week in het natuurpark van de hoge Kempen gedropt. Dat beslaat meer dan 5000 hectare.”
 
“Ze maken ons ’s morgens wakker, zorgen ervoor dat we de krant kunnen lezen op weg naar het werk, dienen als GPS als we de weg kwijtraken, regelen de temperatuur van ons huis vanop afstand, enzovoort”, vertelt Francis Lippens, account director bij DDB. “Het zijn maar een paar voorbeelden van wat smartphones voor ons kunnen doen. Ze worden steeds belangrijker en zijn voor de meeste Belgen uitgegroeid tot een soort van derde arm. Base is ervan overtuigd dat deze evolutie zal doorzetten en de komende jaren nog sterker zal worden, naarmate het aantal functies en apps uitbreidt. Vandaar de nieuwe slogan: ‘Go mobile’.”
 
De avonturen van Gideon kunnen gevolgd worden in een echte webserie die heel toepasselijk ‘Back to Base’ werd gedoopt en vijf afleveringen van elk vier minuten omvat. “In de eerste aflevering wordt al snel duidelijk dat het op het eerste gezicht perfect mogelijk is om met enkel een GSM te overleven”, vervolgt de account director. “Welke paddenstoelen zijn eetbaar? Hoe kun je onderdak voor de nacht bouwen? Hoe maak je vuur? Gideon heeft geen enkele moeite om een app of tutorial te vinden op YouTube, om al die vragen te beantwoorden.”
 
“Toch was het niet enkel rozengeur en maneschijn”, benadrukt CD Peter Ampe. “Om de verveling te verdrijven kon Gideon naar muziek luisteren, spelletjes spelen of elke dag zijn moeder en zijn beste vriend bellen. Maar tegen angst helpt geen enkele app. De eerste dag werd Gideon gebeten door een teek, dus moest het productieteam ingrijpen om hem te helpen ze te verwijderen voor er complicaties zouden ontstaan. Gideon bekende ons ook dat de eenzame nachten eerder onaangenaam waren, ondanks het virtuele vuur dat op het scherm van zijn smartphone brandde...”
Voor de anekdote verklappen we nog dat deze moderne Robinson af en toe onverwacht verwend werd, zoals toen een drone hem een pizza kwam leveren midden in het bos.
 
De trailer van de webserie wordt sinds 19 juni uitgezonden op de nationale zenders en op Gomobile.be. De afleveringen zelf staan sinds 22 juni online en zijn sinds 23 juni ook te bekijken op RTL en Discovery Channel.

JOBS


INTERVIEW

Patrick Van Dijck (Brightfish):

Patrick Van Dijck (Brightfish): "Storytelling via mooie films krijgt opnieuw een plaats binnen merkstrategieën"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier