SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

BBDO schrijft voor de Vlaamse Parkinson Liga

Woensdag 17 Juni 2015


BBDO schrijft voor de Vlaamse Parkinson Liga
Assets :
spot Tv website
Credits :
Video Team : Neil Skeet, Sander Vandenbroucke, Gedeon Depauw
Digital Project Manager : Filip Gezel
Webdevelopment : Dreams & Creations
Printing Company : Polyprint
Film Production Company : Caviar
Director : Joris Rabijns
DOP : Wim Vanswijgenhoven
Producer : Niki Michiels
Music : Pieter Van Dessel
Client : Vlaamse Parkinson Liga
Agency : BBDO Belgium
CD : Jan Dejonghe
CD : Sebastien De Valck
CD : Arnaud Pitz
Creation : Klaartje Galle
Creation : Régine Smetz
Creation : Maarten Renders
Account : Carl Van Den Hove
Strategy : Tom Vingerhoets
TV Producers : Patricia Van De Kerckhove
Design Team : Eric Leurquin, Vincent De Boeck
Social Team : Stefan Ceunen, Ellen Potoms, Laura Van Roey
Print Production : Sofie Verschaeren, Thérèse Deru
Studio : Lut Van Lombeek, Lieven De Smet

BBDO maakte een opmerkelijke sensibiliseringscampagne voor de Vlaamse Parkinson Liga. We zijn niet de enigen die ze meer dan geslaagd vinden, ook de juryleden van de eerste Medialaan Fairtime Award waren die mening toegedaan.

In april organiseerde Medialaan de eerste editie van zijn Fairtime Award, een nieuwe creatieve wedstrijd waarmee de beste storyboards en radioscripts voor een goed doel een campagne kunnen winnen op de radiostations en televisiezenders van de groep, een beetje zoals de Solidariteitsprijs van De Standaard maar dan in de audiovisuele sector. Voor het televisieluik won het script dat werd ingediend door de Vlaamse Parkinson Liga en BBDO (terwijl het radioluik gewonnen werd door Pink Ribbon en Bowling).
 
Naast eeuwige roem en de eer kregen de Liga en BBDO een campagne op VTM, 2BE en Vitaya ter waarde van 250.000 euro, plus een productiebudget van 25.000 euro.
 
“De Vlaamse Parkinson Liga nam contact met ons op omdat ze een sensibiliserings- en fundraisingcampagne wilden ontwikkelen”, aldus Klaartje Galle, associate CD bij BBDO Belgium. “Toen we hoorden dat Medialaan een creatieve competitie voor uitsluitend het goede doel organiseerde, hebben we besloten het script dat we geschreven hadden in te dienen.” “Ons idee vertrekt van een van de symptomen van de ziekte van Parkinson: het feit dat de patiënten stilaan niet meer in staat zijn om te schrijven”, vervolgt Régine Smets, de professionele wederhelft van Klaartje. “Een simpele zin kan hen tot vier keer meer tijd kosten dan iemand die in goede gezondheid verkeert. Tegelijk is schrijven een uitstekende oefening voor hen, omdat het de voortgang van de ziekte kan helpen vertragen.”
 
Vandaar het geniale idee van het duo om gezonde mensen de mogelijkheid te bieden hun boodschappen te laten schrijven door mensen met de ziekte van Parkinson. “Het is paradoxaal, maar mensen die nog over alle nodige vermogens beschikken om een boodschap met de hand te schrijven, doen dat niet meer, terwijl diegenen die het niet meer kunnen, niets liever willen. We bedachten dus een spot die dat uitlegt en die doorverwijst naar de site dothewritething.be. De eerste categorie kan er berichten posten – voor een postkaart, verjaardagswensen,... Die worden dan door de tweede groep in hun mooiste handschrift op een ouderwetse postkaart geschreven.” Allemaal voor een bedrag van drie euro (minstens), waardoor de Liga uit de kosten kan raken en tegelijk geld inzamelen.
 
De tv-spot zal eerst twee weken lang uitgezonden worden op de Medialaan-zenders. Daarna zal hij op gezette tijden opnieuw opduiken, zoals tijdens de eindejaarsfeesten (wanneer er veel kaartjes verstuurd worden). “Je hoeft niet meteen iets te vieren te hebben om een (handgeschreven) berichtje te sturen naar een ver- want of vriend. Alle excuses zijn goed. Schrijf er dus maar op los”, besluit Régine Smetz.

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier