SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB en Base co-creëren PhoneAddress

Donderdag 11 Juni 2015


DDB en Base co-creëren PhoneAddress
Assets :
'PhoneAddress. Use your phone as an address.'
Credits :
Client : BASE
Contacts : Michel Moriaux, Isabelle Bacro
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
Creation : Tim Arts
Creation : Stefan van den Boogaard
Account Team : Francis Lippens, Melissa Bekaert, Romy Vierhouten
Strategic Director : Dominique Poncin
Content & Insight Planner : Michael D'hooge
Head of Digital : Geert Desager
Digital Producer : Maarten Breda
Webdeveloper : Christophe Gesquière
Webdesigner : Cédric Lopez Fernandez
Digital Production Cy : MediaMonks
Video Production House : ThinkFish
Partners : Royal Delivery

Deze week presenteren we geen campagne als dusdanig, wel een co-creatie tussen een adverteerder en zijn bureau, of liever business partner, zoals deze laatste zich tegenwoordig alsmaar vaker noemen en positioneren.

Ter herinnering, DDB Brussels is niet aan zijn proefstuk inzake co-creatie. In mei 2014 bedacht het bureau al een product voor een adverteerder, meer bepaald ‘Cloudscreen’ voor Neutrogena Singapore, alvorens dat gezamenlijk te ontwikkelen. Zo werd het naast communicatiepartner dus ook business partner...
 
Deze keer geschiedde iets soortgelijks, maar dan met Base. Voor hen bedacht DDB de mobiele app PhoneAddress. Zoals de naam al doet vermoeden, maakt die het mogelijk om de geografische lokalisatie van je telefoon als adres te gebruiken. “Het is de eerste app in België waarmee de gebruiker bestellingen die hij online doet kan laten leveren op de exacte plaats waar hij zich bevindt”, aldus de verheugde ECD van DDB, Peter Ampe. “De tijd dat je thuis moest blijven om op je levering te wachten, is dus definitief voorbij.”
 
In de praktijk maakt de bezorger gebruik van het GPS-signaal van je GSM om te bepalen waar je je precies bevindt en je bestelling af te leveren. Stel dat je in het park bent met enkele vrienden bijvoorbeeld en je krijgt opeens honger. Dan bestel je toch gewoon een pizza en je laat die bezorgen op het plekje waar je zit. Of neem nu dat je de hele dag op de baan bent voor je werk en je wilt toch een pakje ontvangen? Allemaal geen probleem. Dankzij PhoneAddress kan de bezorger je overal vinden. Kers op de taart, als gebruiker kun jij ook het parcours van je bestelling volgen via Google Maps...
 
“Base test de app momenteel in twee gereputeerde restaurants, in Antwerpen en Gent: ‘Balls & Glory’ en ‘Lucy Chang’”, vervolgt de ECD. “De levering van de bestellingen wordt verzorgd door Royal Delivery. Maar PhoneAddress gaat veel verder dan dat. In de toekomst wordt de app ook beschikbaar voor andere sectoren, zoals kledij, elektronica, boeken, enzo- voort.” “In 2014 deed 60% van de Belgen een online aankoop”, luidt het bij Base. “Vandaag staat België op de dertiende plaats in de wereldrangschikking van landen met het grootste groeipotentieel inzake e-commerce, als we de cijfers van Ekos Global mo- gen geloven...”
 
Er is tijdelijk een gratis testversie van PhoneAddress beschikbaar in de Android Play Store. Binnenkort zullen andere partners dit ecosysteem versterken, terwijl de app ook ingevoerd zal worden in de App Store.
 
Nog even preciseren dat er momenteel geen enkele mediacampagne voorzien is. De traffic naar de app, of liever zijn geolokalisatie in Google Play en binnenkort in de App Store, wordt exclusief gegenereerd via PR. En natuurlijk waarschijnlijk de traditionele mondelinge reclame...

JOBS


INTERVIEW

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar):

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar): "Het rode logo is een baken voor innovatie voor de winkelende consumenten"



DOSSIER  



De uitdagingen voor krantenuitgevers in de digitale lezersmarkt   


De papieren krant bleef ook nog in 2016 de hoeksteen van het bereik van de nieuwsmerken, maar de switch naar de digitale consumptie is ook in de krantenwereld ingezet. Op basis van gesprekken met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Waarom Google adverteerders en YouTubers dichter bij elkaar wil brengen  


Platformen als Instagram, Snapchat en YouTube hebben de spelregels van influencer marketing de voorbije jaren grondig door elkaar geschud. Ook gewone meisjes en jongens kunnen dankzij die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier