SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Champion loves rain met BBDO

Donderdag 31 Oktober 2013


Champion loves rain met BBDO
Assets :
trailer website Facebook day1 day2 day3 day4 day5
Credits :
Client : Champion (Federal-Mogul).
Contact : Nadine Heymans
Agency : BBDO Belgium
Managing Director Client Service : Isabel Peeters
Account Team : Elke De Witte, Stefan Paesschesoone
CD : Arnaud Pitz
CD : Sebastien De Valck
CD : Chris Goossens
Creation : Thierry Wiebking
Creation : Bart Van Goethem
Creation : Robbie Cap
Online CD : Jan Algoed
Digital Project Manager : Wouter Has
Head of Design : Eric Leurquin
Film Production Company : Who Killed Joe?
Producers : David Vermander, Alexandra Lannoy
Director : Koen Van Sande
Photographer : Koen Demuynck

BBDO bedacht een nieuwe campagne voor het premium merk Champion dat ruitenwissers, bougies en filters verkoopt. Op het programma: een potje geplens.

Het merk Champion behoort tot Federal-Mogul, een wereldwijde leverancier van auto-onderdelen”, aldus Isabel Peeters, managing director client service bij BBDO. “In het kader van de lancering van een nieuw gamma ruitenwissers vroeg Federal-Mogul ons naar een middel te zoeken om het merk internationaal op te frissen bij de dealers. Het was onze missie om een terrein te vinden dat Champion voldoende zou onderscheiden van zijn voornaamste concurrenten, meer bepaald Bosch en Valeo. Want wat kun je nog over ruitenwissers vertellen dat een professional niet weet? Binnen de sector en dat kwaliteitssegment zijn alle merken aan elkaar gewaagd en om het verschil te maken is het essentieel over een sterke positione- ring te beschikken.”

Die vond BBDO op televisie, waarbij het bureau zich liet inspireren door ‘Top Gear’, de beroemde Britse uitzending waar autoliefhebbers elke week reikhalzend naar uitkijken. “Champion is het merk van de autofans”, vervolgt Isabel Peeters. “Anderzijds is het ludieke gehalte van het Top Gear-universum erg hoog. Toen onze klant ons vroeg om een internationale activeringsactie voor zijn dealers te bedenken om de vernieuwing van zijn ruitenwissersgamma aan te kondigen, stelden we hem de online wedstrijd ‘Rain Hunters’ voor.” Die is bedoeld voor alle vakmensen aan wie het merk vroeg om letterlijk op regen te gaan jagen.

“De hele campagne vertrekt van de nieuwe baseline, ‘Champion. We love rain’,” aldus co-CD Sebastien De Valck. “Vandaar het concept van de Rain Hunters. We stuurden onze regenjager Eric naar het Noorse Bergen, de natste plaats van Europa. Zijn doelstelling? Proberen zoveel mogelijk regen op te vangen in een voor de gelegenheid aangepaste Mustang cabrio, met een zwembad aan boord om de regen op te vangen...” Je kunt het allemaal (her) bekijken op mm.be. Net zoals de uitdaging van Eric aan de doelgroep (dealers en garagehouder, voornamelijk): zelf Rain Hunters worden en zoveel mogelijk regen opvangen. De handigste deelnemer wint een luxecruise in Noorwegen.

Sebastien De Valck vervolgt: “Op championrainhunters.com konden de deelnemers hun eigen parcours bepalen, langs de Europese steden waar ze zich aan zoveel mogelijk regen konden verwachten gedurende de spelweek. Daartoe konden ze gebruikmaken van de gegevens uit de historische regenmeters van zowat 150 steden. Ze waren allemaal verbonden met een plaatselijk weerstation, zodat we de door elke deelnemer verzamelde hoeveelheid regen perfect konden berekenen.”

De wedstrijd vond plaats van 21 tot en met 25 oktober. Hij werd aangekondigd per e-mail en via DM aan zowat 5000 professionals in acht landen. In totaal namen er 450 moedigen deel. “Dat is een mooi aantal, gezien de doelgroep”, besluit Isabel Peeters. “In december gaat de wedstrijd van start in Italië en in februari 2014 zullen nog andere landen volgen. We overwegen en onderzoeken of we hem niet kunnen openstellen voor het grote publiek.”

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier