FERMER


Vous êtes à la recherche de quelque chose ?

Rechercher

Déjà un compte MM ?

Se connecter Mot de passe oublié ?

Vous avez oublié votre mot de passe ?



Envoyer votre mot de passe
FR NL

Vous êtes à la recherche de quelque chose ?


RECHERCHE AVANCÉE >

Pas encore membre MM ?

mm.be est un site freemium. Pour accéder aux contenus payants, vous devez créer votre compte et vous abonner à nos produits.
Créer un compte

Déjà un compte MM ?

Mot de passe oublié ?

Vous avez oublié votre mot de passe ?


Envoyer votre mot de passe
close
RETOUR A LA LISTE

Mining Data for Insight by Merry Baskin & Pete Canning

Mercredi 20 Septembre 2017 - 12h30 - Mercredi 20 Septembre 2017 - 16h00


Voir sur Google Map
Note the slightly amended title of this seminar: Hot off the press: A wonderful global opportunity has come up that we want to share with you. Coming out of a unique joint initiative between the Institute of Practitioners of Advertising (Britain’s ACC), the Market Research Society, the Marketing Society (client body), Facebook and Twitter (social platforms, duh), this session will now ALSO be able to share with you the latest expert guidance on how to glean and leverage social media insight for business success. Prior to this session in Brussels, it will have just been aired and launched in London, New York and Sydney. This half day/four hour interactive workshop is STILL designed to give an intense dive into using data (of all kinds from all sorts of sources) to isolate actionable insight, mixing both theory and practice. It will give you the confidence to seek out data (rather than hide from it) and use it to build effective strategies and creative ideas. You will get the chance to work with different types of data and use them intelligently to create actionable in sights for your brands. Some of the topics are: How to spot an insight How to work through data quickly and effectively How to avoid misinterpreting data How to use segmentation How to understand statistical significance The workshop is aimed at planners, account handlers and brand managers of any kind of agency or brand (no math background is required). If you work in social media, and are involved in planning and reporting on social media activities, or are interested in effectively measuring the results of your (integrated analogue and digital) campaigns, then attendance is essential. Delegates will be able to access ‘free’ practical guidance downloads (RRP €250) and there will be a ‘best practice’ case history issued as pre reading homework.
www.accbelgium.be/the-brainery/training/mining-data-insight-merry-baskin-pete-canning

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate : « Il n'existe aucun autre prix comme les Epica »

Mark Tungate : « Il n'existe aucun autre prix comme les Epica »



DOSSIER  



B2B Awards 2017 : les lauréats  


La quatrième édition des B2B Awards a rendu son verdict. Les jurys Press et Communication, présidés par Alex Thoré (Proximus) ont décerné quatre prix dans la première compétition et 10 dans la...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous pour accéder à ce dossier


Mixx 2017 : les campagnes en or  


Pour la cinquième fois en six ans, TBWA décroche le titre d'Agence de l'année aux Mixx Awards de BAM. Elle remporte trois prix avec Telenet, qui repart avec le trophée de l'Annonceur de l'année,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous pour accéder à ce dossier


Les ambitions de Kickstarter : construire un monde plus créatif   


Présente en Belgique depuis deux ans, la plateforme de crowdfunding américaine a réuni depuis sa création en 2009 près de 13 millions de personnes qui sont engagées à hauteur de 3,2 milliards de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous pour accéder à ce dossier